لطفا کمی صبر کنید ...
آیا لامپ های نواری LED باعث جذب حشرات می شوند؟

آیا لامپ های نواری LED باعث جذب حشرات می شوند؟

ممکن است شما نیز در مورد برخی افراد شنیده باشید که از لامپ های نواری LED استفاده می کنند و حشرات بیشتری را در خانه خود مشاهده کرده اند. این حکایات احتمالاً شما را به این فکر می‌اندازد که آیا خود لامپ ها مقصر هستند یا خیر. ممکن است تعجب کنید که آیا چیزی در مورد طول موج های نور وجود دارد که ممکن است موجودات هشت پا را جذب کند. اگر ظاهر لامپ های نواری را دوست دارید یا می‌خواهید هدف خاصی را برآورده کنند، ممکن است پس از نصب چراغ‌های جدید نگران هجوم عنکبوت ها باشید. به همین دلیل، عاقلانه است که در مورد



ممکن است شما نیز در مورد برخی افراد شنیده باشید که از لامپ های نواری LED استفاده می کنند و حشرات بیشتری را در خانه خود مشاهده کرده اند. این حکایات احتمالاً شما را به این فکر می‌اندازد که آیا خود لامپ ها مقصر هستند یا خیر. ممکن است تعجب کنید که آیا چیزی در مورد طول موج های نور وجود دارد که ممکن است موجودات هشت پا را جذب کند. اگر ظاهر لامپ های نواری را دوست دارید یا می‌خواهید هدف خاصی را برآورده کنند، ممکن است پس از نصب چراغ‌های جدید نگران هجوم عنکبوت ها باشید. به همین دلیل، عاقلانه است که در مورد ارتباط بین این لامپ ها و عنکبوت ها تحقیق کنید. آیا لامپ های نواری LED عنکبوت ها را جذب می کنند؟ چه چیزی باعث افزایش تعداد عنکبوت هایی می شود که در مجاورت لامپ زندگی می کنند؟

لامپ های نواری LED عنکبوت ها را جذب می کنند، اما مستقیماً مسئول این کار نیستند. بسیاری از حشرات محیط های با نور بیشتری را ترجیح می دهند و به سمت LED ها جذب می شوند. عنکبوت‌ها از منابع غذایی پیروی می‌کنند، بنابراین به‌طور طبیعی خانه‌هایی را می‌سازند که بتوانند در آن تعداد زیادی حشره برای خوردن پیدا کنند. برای کمک به شما در یافتن اطلاعات بیشتر در مورد عنکبوت ها و لامپ های نواری LED، در مورد موارد زیر بحث خواهم کرد:

چرا عنکبوت های بیشتری را در نزدیکی لامپ های نواری LED پیدا می کنید؟
کدام رنگ ها حشرات را بیشتر جذب می کنند
نحوه برخورد با عنکبوت ها و سایر حشرات که در مناطق پر نور زندگی می کنند
آیا عنکبوت ها جذب لامپ های نواری LED می شوند؟
 

اگر لامپ های نواری LED نصب کرده اید، ممکن است متوجه شوید که عنکبوت های بیشتری نسبت به آنچه قبلاً مشاهده کرده اید در این نزدیکی وجود دارد. این موضوع ممکن است تصادفی باشد، اما ممکن است لامپ های نواری شما نیز تاثیر داشته باشد. ممکن است فکر کنید که لامپ های LED شما با درخشش خود عنکبوت ها را جذب می کنند. اما، در واقع، باید در مقیاس بزرگتری فکر کنید. کل زنجیره غذایی وارد عمل می شود. بسیاری از حشرات به طور طبیعی و غریزی جذب نور می شوند. آنها عمدتاً به دنبال طول موج های نور آبی هستند، همانطور که اکثر حشرات در طیف رنگی در محدوده 300-420 نانومتر از جمله نور ماوراء بنفش می بینند. من عشق حشره به نور را با جزئیات بیشتری در اینجا توضیح داده ام.

اکثر حشرات برای جذب شکار خود به نور UV متکی هستند، زیرا این حشرات به دنبال نور هستند تا به آنها کمک کند تا مسیر خود را در سراسر جهان پیدا کنند. همانطور که حشرات به سمت نورها جذب می شوند، عنکبوت های معقول نیز به دنبال خود خواهند آمد. این شکارچیان به دنبال بهترین منابع غذایی هستند، بنابراین به چراغ‌ها نزدیک‌تر می‌شوند، جایی که 24-7 بوفه دسترسی خواهند داشت. عنکبوت ها اگر غذا مستقیماً به آنها برسد، نیازی به تلاش زیادی ندارند. خود عنکبوت ها ممکن است به سمت منابع نور در یک اتاق جذب نشوند، اما آنها شکارچیانی هستند که بهترین منابع غذایی را پیدا می کنند و از محیط خود استفاده می کنند. عنکبوت ها را به عنوان خدمه پاکسازی در نظر بگیرید و مطمئن شوید که خانه شما پر از شب پره ها و پشه ها نباشد.

چه رنگی عنکبوت ها را بیشتر جذب می کند؟

از آنجایی که بیشتر حشرات توسط نورها به سمت نور UV جذب می شوند، منطقی است که همین رنگ ها منجر به افزایش حضور عنکبوت می شود. سایه های آبی به احتمال زیاد طیفی از ساکنان کوچک را جذب می کند. بیشتر حشراتی که جذب نور می شوند از آن برای حرکت در شب استفاده می کنند. همین حشرات بسیار کمتر به رنگ های گرمی که خورشید ظهر را تقلید می کنند علاقه نشان می دهند. اگر فقط از رنگ های زرد، قرمز و سفید گرم استفاده کنید، احتمالاً حشرات و عنکبوت های کمتری خواهید دید. باگ ها فقط به دنبال رنگ های خاص نیستند. آنها به طور کلی به نورهای روشن و گرمای یک لامپ جذب می شوند. در نتیجه، تنها با استفاده از نور زرد در سرتاسر خانه خود از بروز اشکالات جلوگیری نخواهید کرد، هر چند که کمک خواهد کرد. انتخاب رنگ روشن شما می تواند بر تعداد حشراتی که ساکن می شوند تأثیر بگذارد.

عامل مهم دیگر نوع لامپی است که استفاده می کنید - لامپ های LED در واقع بهترین هستند زیرا گرمای زیادی از خود ساطع نمی کنند، بنابراین هیچ مزیت گرمایی برای حشره وجود ندارد.

با عنکبوت ها و حشرات زیر لامپ های نواری LED چه کار کنیم؟

اگر قبلاً از لامپ های نواری استفاده می‌کنید و متوجه حرکت حشرات شده‌اید، باید برای حذف این حشرات از محیط خود اقدام کنید. بهترین اقدام این است که چراغ ها را بردارید، فضا را تمیز کنید و سپس دوباره آنها را نصب کنید. این سریعتر و آسانتر از تلاش برای کار در اطراف نصب نور موجود شما است. اگر نیاز دارید لامپ های نواری LED خود را بردارید تا بتوانید فضا را به راحتی تمیز کنید، از یک برس شستشوی غیر ساینده (مانند برس ناخن یا برس موی کودک) استفاده کنید تا چسب باقی مانده را پاک کنید.

همچنین می‌توانید چسب را برای ذوب شدن آن با سشوار یا منبع مشابهی از هوای گرم گرم کنید که به رنگ زیر آن آسیبی وارد نمی‌کند. جالب اینجاست که چسب پاک کننده های مرکباتی برای از بین بردن چسب و همچنین دور نگه داشتن حشرات بسیار موثر هستند. بسیاری از حشرات با رایحه مرکباتی دور می شوند. مطمئن شوید که مراحل کامل من در مورد برداشتن لامپ های نواری LED از دیوار را دنبال کنید.

خلاص شدن از شر حشرات اطراف لامپ های نواری ممکن است نیاز به استفاده از گردگیر یا جاروبرقی داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که تمام نشانه های زندگی حشرات را حذف کرده اید، زیرا هر قسمت ریز بدن یا تار عنکبوت باقی مانده می تواند ساکنان شش پا جدید را جذب کند. اگر وجود حشرات یک مشکل مداوم است، ممکن است بخواهید لامپ های نواری LED را که استفاده می کنید تغییر دهید. اگر مال شما در انتهای طیف آبی قرار دارد، آنها را با چیزی با درخشش گرم تغییر دهید. لامپ های نواری LED که بیشتر زرد یا نارنجی هستند، برای حشرات جذابیت کمتری خواهند داشت.

همچنین می توانید از چیپس یا روغن های سرو استفاده کنید، زیرا اینمواد  دافع حشرات عالی هستند. اگرچه حضور عنکبوت‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد، اما به یاد داشته باشید که آنها در واقع می‌توانند یک ابزار ارزشمند کنترل آفات باشند. اگر عنکبوت در کنار شما قرار گرفته است و شما را آزار نمی دهد، ممکن است تصمیم بگیرید که اجازه دهید به اطراف بچسبد تا بتواند از مگس ها و حشرات دیگر مراقبت کند.

 

کلمات پایانی


هر زمان که از لامپ های نواری LED در خانه خود استفاده می کنید، در معرض خطر جذب ساکنان کوچک ناخواسته هستید. بسیاری از حشرات به طور طبیعی جذب نور، به خصوص طول موج های آبی می شوند، بنابراین آنها به خانه هایی با نور مصنوعی از صفحه نمایش، لامپ و LED کشیده می شوند. اگر عنکبوت های بیشتری را در اطراف چراغ های LED خود مشاهده کرده اید، احتمالاً به طور خاص جذب رنگ یا روشنایی می شوند. لامپ‌های ال‌ای‌دی به اندازه سایر لامپ‌ها گرم نیستند، بنابراین در واقع کمتر حشرات و عنکبوت‌ها را جذب می‌کنند.

اگر متوجه حضور حشرات در نزدیکی چراغ‌های نواری خود شده‌اید، کمی وقت بگذارید و آن ناحیه را تمیز کنید و از محصولات دفع کننده مانند اسپری‌های معطر مرکبات و سرو استفاده کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است رنگ LED خود را تغییر دهید. رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد برای حشرات جذابیت کمتری دارند.

آیا توصیه ای برای منصرف کردن حشرات و کاهش تعداد آنها در خانه دارید؟ آیا متوجه شده اید که حشرات به سمت منابع نور در خانه شما جذب می شوند؟ برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود از حشرات و عنکبوت ها در خانه خود، در زیر کامنت بگذارید.


نظرات کاربران
ارسال نظر