لطفا کمی صبر کنید ...
آیا لامپ های LED نیاز به سیم کشی خاصی دارند؟

آیا لامپ های LED نیاز به سیم کشی خاصی دارند؟

وقتی فناوری جدید به دنیا معرفی می شود، تغییرات بزرگی برای کارکرد آن لازم است. خواه نصب دکل‌های 5G جدید برای سیگنال‌های تلفن همراه یا تعویض پمپ‌های بنزین با نقاط شارژ الکتریکی خودروها باشد، برای بهره‌گیری از مزایای فناوری مدرن، اغلب باید کارهای زیادی را خنثی کنید و دوباره انجام دهید. اما پس از آن، برخی از فناوری‌ها بدون نیاز به پاره کردن همه چیز و شروع دوباره کار می‌کنند. به سادگی محصولات یا طرح های جدید را تعویض کنید و از همه مزایا لذت ببرید. لامپ های LED در این دسته قرار می گیرند.



وقتی فناوری جدید به دنیا معرفی می شود، تغییرات بزرگی برای کارکرد آن لازم است. خواه نصب دکل‌های 5G جدید برای سیگنال‌های تلفن همراه یا تعویض پمپ‌های بنزین با نقاط شارژ الکتریکی خودروها باشد، برای بهره‌گیری از مزایای فناوری مدرن، اغلب باید کارهای زیادی را خنثی کنید و دوباره انجام دهید. اما پس از آن، برخی از فناوری‌ها بدون نیاز به پاره کردن همه چیز و شروع دوباره کار می‌کنند. به سادگی محصولات یا طرح های جدید را تعویض کنید و از همه مزایا لذت ببرید. لامپ های LED در این دسته قرار می گیرند.

لامپ های LED نیازی به سیم کشی خاصی ندارند. آنها تا زمانی که محصور نشده باشند، با هر لامپ استاندارد کار می کنند، که می تواند باعث آسیب حرارتی شود. سیم کشی ضعیف می تواند باعث تداخل الکتریکی شود، اما این مشکل به راحتی با یک سرکوب کننده حل می شود. در این مقاله توضیح خواهم داد:

چه نوع سیم کشی در فیکسچر مورد نیاز است
اینکه آیا سیم کشی نیاز به محافظ دارد یا خیر
موارد دیگری که باید هنگام تعویض لامپ های LED به آنها توجه کنید
آیا لامپ های LED در وسایل قدیمی نیاز به سیم کشی جدید دارند؟

آیا لامپ های LED نیاز به سیم کشی خاصی دارند؟

لامپ های LED با عبور جریان از یک نیمه هادی کار می کنند، در مقایسه با CFL ها که از جریان گاز استفاده می کنند، یا لامپ های رشته ای که جریان را از یک رشته عبور می دهند و آن را گرم می کنند. با این حال، آن جریان همان است و به روش های مختلفی مدیریت می شود، که در عرض یک دقیقه به آنها خواهم پرداخت. با این حال، به طور کلی، بر مداری با سیم برق و خنثی متکی است، سیم کشی استاندارد یک چراغ برق در هر خانه یا محیط متوسط ​​محل کار. بنابراین در حالی که LED ها در مقایسه با انواع لامپ های قدیمی فناوری پیشرفته و مدرن هستند، دقیقاً با سیم کشی مشابهی کار می کنند. تا زمانی که پایه لامپ همبسته را خریداری می کنید، به سادگی لامپ قدیمی را با لامپ جدید تعویض می کنید و کارتان تمام است. فقط مطمئن شوید که هنگام تعویض لامپ ها برق خاموش است. فن آوری هوشمندانه مورد نیاز برای مدیریت جریان در لامپ تعبیه شده است. این یک درایور LED است که جریان AC ولتاژ بالا را به جریان DC لازم برای دیود کاهش می دهد. اما چون همه آن در داخل لامپ است، فقط کار می کند.

آیا سیم کشی نیاز به محافظ دارد؟


کابل محافظ

در حالی که به طور معمول ساده است، چند استثنا ممکن است به این معنی باشد که شما باید کمی کار کنید، اما نیازی به سیم کشی مجدد ندارید. مشکل این است که اگر متوجه تداخلی در اطراف خانه خود شوید، که یک لامپ LED می تواند ایجاد کند. خوب، به طور خاص، تقصیر سیم کشی بی کیفیت و بدون محافظ است تا لامپ. با این حال، یک لامپ LED اضافه می کند که آن را فعال می کند. این امر می تواند به طرق مختلف ظاهر شود. ممکن است بلندگوهای شما شروع به وزوز یا زمزمه کنند. یا، اگر چراغ شما در داخل یا نزدیک گاراژ شما قرار دارد و یک درب بازکن از راه دور دارید، ممکن است آنطور که باید کار نکند. این موضوع به این دلیل است که چراغ های LED مقدار کمی سیگنال رادیویی را منتشر می کنند. با این حال، با سیم کشی با کیفیت پایین، می توان آن سیگنال را تقویت کرد.

بنابراین اگر درب بازکن گاراژ شما کار نمی کند یا بلندگوهای شما صدایی که نباید تولید می کنند، ممکن است به دلیل نور LED مشکل داشته باشید. قبل از اینکه تلفن را نزد یک برقکار ارشد ببرید تا کل سیستم روشنایی خود را دوباره سیم کشی کند، چند راه حل بسیار ساده تر وجود دارد. می توانید مقداری محافظ به لوله های 0 مشبک سیم اضافه کنید که فقط باید روی سیم ها قرار دهید. راه حل ساده تر حتی یک سرکوب کننده فریت (آمازون) است. اینها از یک هسته فریت برای تضعیف سیگنال‌های RFI استفاده می‌کنند و نصب آنها واقعاً آسان است - فقط کافی است آنها را روی سیم ببندید.

آنها همچنین به اندازه کافی کوچک هستند که بدون هیچ مشکل مهمی باید در اتصالات سبک شما قرار بگیرند. این سیگنال را ضعیف می کند و از ایجاد تداخل جلوگیری می کند. از آنجایی که سیگنال توسط لامپ ایجاد می شود، باید سرکوب کننده را روی سیم منفی که از لامپ منتهی می شود قرار دهید - بنابراین پس از ایجاد سیگنال، سیگنال را خنثی می کند.

 

سایر مراقبت ها هنگام تبدیل لامپ های رشته ای به LED

هنگام تعویض لامپ های رشته ای خود به ال ای دی چند نکته دیگر را باید در نظر بگیرید.

سوئیچ های دیمر ناسازگار
اولاً، در حالی که لامپ به سیم کشی خاصی نیاز ندارد، باید مطمئن شوید که روی مدار سوئیچ دیمر قدیمی نیست. اگر دیمرهای مدرن ندارید و از ال‌ای‌دی‌های قابل تنظیم استفاده نمی‌کنید، به احتمال زیاد با مشکلاتی مواجه خواهید شد. اینها می تواند باعث کاهش طول عمر لامپ شود، زیرا جریان به طور موثر تنظیم نمی شود، یا می تواند به این معنی باشد که صدای وزوز دائمی وجود دارد یا ممکن است چراغ های شما سوسو بزنند. حتی در مدارهایی با دیمر مدرن، برای درست کار کردن به یک LED قابل تنظیم نیاز دارید.

چراغ های سوسو زن
سوسو زدن LED ها می تواند ناشی از مشکلات دیگری نیز باشد. گاهی اوقات این فقط یک سیم شل است - در این مرحله ممکن است بخواهید بیشتر به اتصالات نگاه کنید و ببینید که آیا می توانید سیم را چند اینچ گسترش دهید، زیرا سیم های بلندتر احتمال کمتری دارد که شل شوند. یا اگر ال ای دی های ارزان قیمت خریده اید، ممکن است درایورهای بی کیفیتی داشته باشند که جریان ورودی لامپ را تنظیم می کنند. اگر راننده کار خود را به طور موثر انجام ندهد، لامپ می تواند به راحتی به دلیل قدرت ناسازگار سوسو بزند.

وسایل محصور شده
در نهایت، باید مطمئن شوید که لامپ را در نظر گرفته اید. در حالی که مدار نباید نیاز به تغییر داشته باشد، اتصال واقعی ممکن است برای LED مشکلاتی ایجاد کند. این موضوع معمولاً اگر یک وسیله محصور باشد، مانند چراغ‌های نیمه فلاش معلق در حمام و آشپزخانه، یا چراغ‌های سقفی فرو رفته با پوشش شیشه‌ای، یا هر چیزی که هوا در آن بسته است. وسایل محصور که هوا بند هستند راه موثری برای دفع گرما ارائه نمی دهند. و بنابراین، لامپ های LED معمولی خیلی سریع می سوزند، زیرا برخلاف لامپ های رشته ای، LED ها از گرما متنفرند. اگر وسایلی دارید که هواگیر هستند، اما قیمت آنها بیشتر است، می توانید LED های دارای رتبه بندی بسته خریداری کنید. آن‌ها سینک‌های حرارتی کارآمدتری دارند تا به انتقال گرما تا حد امکان از دیود کمک کنند. با این حال، همیشه بهتر است در صورت امکان از استفاده از وسایلی که هوا محفوظ هستند، خودداری کنید. همچنین بخوانید: آیا می توان از LED های دارای رتبه خشک در حمام استفاده کرد؟

کلمات پایانی
فناوری لامپ LED برای صرفه جویی در هزینه عالی است - لامپ ها کارآمدتر، ایمن تر و ماندگارتر هستند. این واقعیت که آنها برای نصب آنها به سیم کشی خاصی نیاز ندارند امتیاز دیگری است زیرا می توانید بدون کار برقی عمده از این مزایا بهره مند شوید. فقط باید مراقب باشید که آنها را با یک دیمر ناسازگار یا در یک وسیله محصور نصب نکنید، و ضروری است که همیشه LED ها را از یک خرده فروش معتبر خریداری کنید تا مشکلی با لامپ های ارزان قیمت نداشته باشید.

 


نظرات کاربران
ارسال نظر