لطفا کمی صبر کنید ...
نورپردازی در منزل و ایجاد جلوه های زیبا

نورپردازی در منزل و ایجاد جلوه های زیبا

برای بسیاری از مردم، نورپردازی خانه جزو کارهایی است که بعد از اسباب کشی و چیدمان وسایل باید به آن توجه کرد. اما ما می توانیم از چیزهای بزرگ استفاده کنیم، اما مهم است که در مراحل اولیه پروژه، قبل از اینکه دیر شود، به این جزئیات کوچکتر فکر کنیم." وقتی نوبت به انتخاب نور مناسب برای خانه می رسد، مهم است که هم عملکرد و هم احساس را در نظر بگیرید. شما نه تنها به دنبال خانه ای روشن برای خود هستید، بلکه می توان با نورپردازی خانه روحیه بهتری برای اعضای خانواده ایجاد کرده و فضا را برای زندگی بهتر شیرین تر

 

 

 

 

 

برای بسیاری از مردم، نورپردازی خانه جزو کارهایی است که بعد از اسباب کشی و چیدمان وسایل باید به آن توجه کرد. اما ما می توانیم از چیزهای بزرگ استفاده کنیم، اما مهم است که در مراحل اولیه پروژه، قبل از اینکه دیر شود، به این جزئیات کوچکتر فکر کنیم." وقتی نوبت به انتخاب نور مناسب برای خانه می رسد، مهم است که هم عملکرد و هم احساس را در نظر بگیرید. شما نه تنها به دنبال خانه ای روشن برای خود هستید، بلکه می توان با نورپردازی خانه روحیه بهتری برای اعضای خانواده ایجاد کرده و فضا را برای زندگی بهتر شیرین تر کنید. نورپردازی از عناصر کلیدی در معماری داخلی است که به شما در سر و سامان دادن خانه کمک می‌کند. نورپردازی مناسب به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی بتوانید کارهای خود را در خانه انجام دهید، احساس امنیت و آسایش داشته باشید و از لحظات حضور در خانه بیشترین لذت را ببرید. نورپردازی مناسب و لازم هر اتاق می‌تواند منحصربه‌فرد باشد و روش صحیح نورپردازی آن با سایر قسمت‎‌های خانه یکی نباشد.  در این مطلب ایده‌هایی مفید در اختیارتان قرار می‌دهد تا نوری زیبا و مناسب در خانه‌ی شما جریان داشته باشد. 
هر اتاق در خانه شما اهداف مختلفی را برآورده می کند، بنابراین راهنمای اتاق به اتاق ما را دنبال کنید تا گزینه های مناسب برای نورپردازی خانه خود داشته باشید.
 

اصول نورپردازی خانه در قسمت های مختلف منزل


روشنایی آشپزخانه


روشنایی آشپزخانه در نورپردازی خانه باید انعطاف پذیر باشد تا بتوانید چندین کار را انجام دهید، از تهیه و پخت غذا، تمیز کردن، خوردن، خواندن روزنامه یا گپ زدن با دوستان. "شما به دنبال ترکیب کاملی از نورپردازی وظیفه ای و نورپردازی تزئینی در محیط آشپزخانه هستید."

چراغ های سقفی همیشه بهترین گزینه برای نورپردازی خانه و آشپزخانه هستند و از نظر راهبردی و زاویه دار بودن برای روشن کردن مناطق مختلف، مانند سینک، اجاق گاز، میز غذاخوری ایده آل می باشند. استفاده از یک نوار LED در قسمت زیر کابینت های سقفی برای روشن تر کردن روی کابینت ها ایده خوبی است." همچنین می توانید یک نورگیر اضافه کنید تا نور طبیعی بیشتری به همراه داشته باشد، یا چند چراغ آویز تزئینی روی میز جزیره آشپزخانه خود قرار دهید.
نور خنک اغلب برای آشپزخانه ها توصیه می شود، اما می توانید آن را با چراغ های روشن تر بالای سر و چراغ های گرم تر برای برجسته کردن کابینت مخلوط کنید. هنگام خرید لامپ برای نورپردازی خانه، به لومن فکر کنید، نه وات ( لومن میزان نور تولید شده توسط یک لامپ را نشان می دهد.) در آشپزخانه ، 5000 تا 10.000 لومن در کل اتاق می خواهید، بنابراین تعداد چراغ های خود را در نظر بگیرید و بر این اساس تقسیم کنید.

نورپردازی اتاق خواب




اتاق خواب شما باید دنج، آرامش بخش و راحت باشد، بنابراین مهم است که در نورپردازی خانه و در قسمت اتاق خواب، این فضا را زیاد نورانی نکنید. از طرف دیگر، شما در این اتاق نور را برای کارهایی مانند آرایش یا خواندن می خواهید، بنابراین نورپردازی خود را برای برآوردن همه این نیازها در نظر بگیرید.

"در اتاق خواب خود، بهتر است چراغ های رومیزی یا چراغ های سقفی استاندارد داشته باشید.
بهتر است برای اتاق خواب به دنبال لامپ های گرم تر و کم نورتر باشید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید، و برای یک خواب راحت آماده باشید بنابراین تقریباً 2000 تا 4000 لومن برای اتاق خواب کافی است. بار دیگر، لامپ های کم نور به شما امکان می دهد نور را بر اساس زمان روز و کارهایی که انجام می دهید تنظیم کنید.

نورپردازی خانه در قسمت پذیرایی


اکثر افراد از پذیرایی به عنوان قلب خانه و برای سرگرمی، استراحت، کار، مطالعه، تماشای تلویزیون یا همه موارد فوق استفاده می کنند. در فضایی چند منظوره مانند این، شما می خواهید ترکیبی از چراغ ها را برای اهداف کاربردی و زیبایی داشته باشید. نور خوب سبب می‌شود که فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. با نورپردازی علاوه بر تأمین روشنایی اتاق نشیمن، اتاق خواب و… می‌توانید به اکسسوری‌های هنری استفاده شده در خانه، جلوه‌ی بیشتری ببخشید. اتاق‌های نشیمن نقش پر رنگی در خانه دارند و بیشتر وقت اهالی خانه در این قسمت سپری می‌شود. به همین دلیل نورپردازی آن بسیار اهمیت دارد و شما به نوری نیاز دارید که برای انجام سرگرمی‌های معمولی، تماشای فیلم و سایر فعالیت‌ها مناسب باشد. استفاده از چراغ‌های زاویه‌دار و قابل تنظیم یکی از راهکارهای نورپردازی مناسب برای نشیمن است. استفاده از لامپ‌های قابل تنظیم به شما این امکان را می‌دهد تا مدل نورپردازی خودتان را در اتاق نشیمن اجرا کنید.

در قسمت نشیمن، با چراغ های روباز شروع کنید. چراغ های مخصوص کار را که می توان در صورت نیاز روشن و خاموش کرد، برای مطالعه و برخی از لامپ های دیواری یا چراغ های رو به پایین جهت برجسته کردن مبلمان و آثار هنری اضافه کنید.
LED ها به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی و طول عمر یک انتخاب محبوب هستند. می توانید آنها را در سه دمای رنگ - سفید گرم ، سفید سرد و نور روز استفاده کنید.  آویزها را روی میز ناهار خوری یا پشت صندلی صندلی برای احساس صمیمی قرار دهید.

نورپردازی حمام و دستشویی
 



وقتی صحبت از نورپردازی خانه در قسمت حمام می شود، نورپردازی مناسب برای نظافت روزمره ضروری است. شما همچنین نیاز به تهویه مناسب و احتمالاً برخی از لامپ های گرم کننده در زمستان دارید.

یک چراغ سقفی مرکزی مخلوط با چراغ های دیواری که در کنار آینه قرار دارد، ترکیبی ایده آل را برای سرویس بهداشتی منزل شما رقم می زند. این چراغ های دیواری را می توان هنگام خاموش شدن سایر چراغ ها روشن کرد تا فضای بیشتری ایجاد کند و در صورت نیاز به استفاده از حمام در شب یا هنگام آرایش، فضا را روشن کنید.

 

 

 


نظرات کاربران
ارسال نظر