لطفا کمی صبر کنید ...
آیا می توان لامپ های رشته ای پاسیو را کوتاه کرد؟

آیا می توان لامپ های رشته ای پاسیو را کوتاه کرد؟

هنگامی که فضای بیرونی خود را اندازه گیری می کنید تا بررسی کنید که به چه تعداد از لامپ های رشته ای نیاز دارید، بعید است که لامپ های رشته ای را پیدا کنید که کاملا مناسب باشند. در حالی که آنها در اندازه های مختلف در دسترس هستند، آنها کاملا سفارشی نیستند، بنابراین به احتمال زیاد پس از اتمام راه اندازی، طولی برای شما باقی می ماند. آیا می توانید آن سیم اضافی را بدون ضربه زدن به بقیه سیم و شکستن همه لامپ ها جدا کنید؟ به شرط اینکه چراغ های رشته ای شما به صورت موازی سیم کشی شوند، سپس کوتاه کردن سیم خوب ا


هنگامی که فضای بیرونی خود را اندازه گیری می کنید تا بررسی کنید که به چه تعداد از لامپ های رشته ای نیاز دارید، بعید است که لامپ های رشته ای را پیدا کنید که کاملا مناسب باشند. در حالی که آنها در اندازه های مختلف در دسترس هستند، آنها کاملا سفارشی نیستند، بنابراین به احتمال زیاد پس از اتمام راه اندازی، طولی برای شما باقی می ماند. آیا می توانید آن سیم اضافی را بدون ضربه زدن به بقیه سیم و شکستن همه لامپ ها جدا کنید؟ به شرط اینکه چراغ های رشته ای شما به صورت موازی سیم کشی شوند، سپس کوتاه کردن سیم خوب است - بقیه چراغ ها همچنان کار می کنند. اکثر چراغ های رشته ای در فضای باز به صورت موازی سیم کشی می شوند، اما نه همه. اگر سیم خود را کوتاه کنید، باید از سیم در معرض در محل برش محافظت کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا می‌توانید چراغ‌های رشته‌ای در فضای باز خود را قطع کنید، از جمله تفاوت‌های بین مدارهای سری و موازی، و راهنمای سریع نحوه کوتاه کردن چراغ‌ها (از جمله گزینه‌هایی که نمی‌توانید آنها را قطع کنید) بیشتر بدانید.

آیا می توانید لامپ های رشته ای در فضای باز را قطع کنید؟

چراغ‌های نواری و لامپ های رشته‌ای ویژگی‌های مشترک زیادی دارند، اما توانایی برش آن‌ها کمی متفاوت است. چراغ‌های نواری که برای استفاده در فضای داخلی طراحی شده‌اند دارای خطوط برشی هستند که به شما می‌گوید برای کارکردن LED‌ها کجا می‌توان برش را ایمن کرد. چراغ های نواری به چندین مدار کوچک تقسیم می شوند. تا زمانی که در امتداد یک خط تعیین شده برش دهید، یک مدار کامل را حذف می کنید، بنابراین تمام LED های قبلی همچنان کار می کنند. چراغ های رشته ای آن خطوط برش را ندارند، بنابراین آیا می توانید آنها را برش دهید؟ با کمال تعجب، بیشتر اوقات می توانید، اگرچه بستگی به نحوه سیم کشی چراغ های رشته ای شما دارد.

سری در مقابل مدار موازی

در مرحله اول، یک راهنمای سریع برای مدارهای سری و موازی و معنای آن عبارات. همه مدارهای الکتریکی سیم کشی یکسانی ندارند. گاهی اوقات همه آنها در یک حلقه ثابت سیم کشی می شوند. بنابراین جریان از منبع برق از طریق لامپ اول عبور می کند، لامپ دوم قبل از اینکه سیم از هر جزء دیگر مدار عبور کند به منبع برق بازگردد. در این مدارها، هر جزء به صورت سری، یکی پس از دیگری سیم کشی می شود. و بنابراین، همه اجزا به یکدیگر متکی هستند.

اگر یک لامپ در یک مدار روشنایی سری منفجر شود، کل زنجیره قطع می شود، بنابراین جریان نمی تواند جریان یابد، به این معنی که هیچ یک از چراغ ها کار نمی کنند. نقطه ضعف دیگر مدارهای سری این است که تمام تقاضا برای منبع تغذیه روی یک حلقه است، منبع تغذیه را به حد خود می رساند و باعث می شود که چراغ ها یا قطعات نزدیک به انتهای مدار تمام توان مورد نیاز خود را دریافت نکنند.

مدارهای موازی برای مبارزه با هر دوی این مسائل طراحی شده اند. در یک مدار موازی، چندین حلقه در یک مدار وجود دارد. ممکن است پس از هر چراغ، یک اتصال دوباره به منبع برق وجود داشته باشد، یا ممکن است هر چند چراغ - به این ترتیب نوارهای LED کار می کنند. اگر کامپوننتی از کار بیفتد، فقط بقیه اجزای آن حلقه خاص مدارشان قطع می شود. بقیه هنوز یک مدار کامل دارند و بنابراین هنوز هم می توانند برق بگیرند. همچنین تقاضا را تقسیم می کند به طوری که هر حلقه فقط توان لازم برای هر لامپ را بدون بارگذاری بیش از حد منبع تغذیه حمل می کند. مدارهای موازی همیشه انتخاب بهتری برای سیم کشی برق هستند زیرا بار و خطر خرابی یکی از قطعات را کاهش می دهند. اما آنها اغلب گران تر هستند زیرا سیم کشی موازی کار کمی بیشتر است.

بیشتر چراغ‌های رشته‌ای داخلی به‌دلیل ارزان‌قیمت بودن، به‌صورت سری سیم‌کشی می‌شوند. اما چراغ‌های فضای باز در معرض خطر عناصر قرار دارند و در مکان‌هایی با دسترسی سخت‌تر آویزان می‌شوند – وقتی چراغ‌های پاسیو را نصب کردید، می‌خواهید بدانید که آنها به کار خود ادامه می‌دهند. و بنابراین اکثر آنها به صورت موازی سیم‌کشی می‌شوند، زیرا به این ترتیب اگر یک لامپ شکسته شود، شما همچنان می‌توانید به بقیه چراغ‌های رشته‌ای خود اعتماد کنید.

چگونه لامپ های رشته ای پاسیو فضای باز را کوتاه کنیم؟

اگر می‌خواهید چراغ‌های رشته‌ای پاسیو خود را کوتاه کنید، ساده‌ترین و جذاب‌ترین گزینه بریدن آن‌ها است، مشروط بر اینکه چراغ‌های رشته‌ای شما به صورت موازی سیم‌کشی شوند. این معمولاً روی بسته بندی یا توضیحات محصول آنلاین تبلیغ نمی شود. اگرچه، این احتمال وجود دارد که اگر چراغ‌ها با هر نوع دستورالعملی همراه باشند، اشاره می‌کنند که آیا می‌توان آن‌ها را برش داد یا خیر. و اگر هنوز مطمئن نیستید، اما لامپ ها قابل جدا شدن هستند، یکی را بردارید و ببینید که آیا بقیه لامپ ها هنوز روشن می شوند یا خیر. اگر این کار را انجام دهند به صورت موازی سیم‌کشی می‌شوند و بریدن آن بی‌خطر است. اگر سیم را قطع می کنید، این کار را با برق خاموش انجام دهید!

شما در حال قطع سیم برق هستید و وقتی جریانی از آن عبور می کند نمی خواهید این کار را انجام دهید. برای آب بندی سیم باید به درستی درپوش آن را ببندید و چون چراغ ها در فضای باز هستند، باید از ضد آب بودن آن مطمئن شوید. می توانید از یک اتصال دهنده سیم ضد آب استفاده کنید (حتی اگر سیم را وصل نمی کنید) یا می توانید از نوار الکتریکی ضد آب استفاده کنید - یا نوار سیلیکونی خود آب بندی یا نوار الکتریکی مایع تا زمانی که برای استفاده در فضای باز طراحی شده باشد. این یک مرحله واقعاً مهم است - اگر سیم را به طور ایمن ضد آب نکنید، خطر ورود آب به مدار را دارید که می تواند باعث کوتاه شدن آن شود و کل رشته چراغ های شما را به خطر آتش سوزی تبدیل کند.

حالا، اگر نمی‌توانید چراغ‌های رشته‌ای خود را قطع کنید یا نمی‌توانید تشخیص دهید که به صورت سری یا موازی سیم‌کشی شده‌اند، چند گزینه دارید. شماره یک این است که چراغ های باقی مانده را در یک جعبه کوچک و مهر و موم شده پنهان کنید. فقط انتهای سیم را داخل جعبه بکشید، لامپ ها را لایه لایه کنید، سپس آن را ببندید و جعبه را نزدیک جایی که چراغ های رشته شما لنگر است نصب کنید. این کار باعث می‌شود که نور لامپ‌های اضافی در صورت آویزان ماندن نامرتب به نظر نرسد، و تا زمانی که یک جعبه کوچک بخرید، آنقدر محتاط خواهد بود که در شب متوجه آن نشوید.

گزینه دوم این است که ببینید چگونه چراغ ها را آویزان کرده اید - آیا آنها سفت هستند، و آیا می توانید در عوض تنظیمات را طوری تغییر دهید که آنها کمی در وسط فرو بروند؟ اگر یک قوس بلند و ملایم به جای یک خط مستقیم محکم دارید، می توانید به راحتی از یک فضای چند فوتی استفاده کنید. هر دوی این راه‌حل‌ها اگر چراغ‌های رشته‌ای شما فقط چند فوت بیشتر از آنچه نیاز است طولانی‌تر باشند، بهتر عمل می‌کنند. شما باید قبل از خرید اندازه گیری کنید و مقدار مناسبی از چراغ های پاسیو را برای فضای خود تهیه کنید - یا حداقل تا حد امکان به آن نزدیک شوید. اگر 50 فوت چراغ خریده‌اید، اما فقط به 25 چراغ نیاز دارید، ممکن است لازم باشد آنها را برگردانید و به جای آن یک رشته کوتاه‌تر جدید بخرید.

کلمات پایانی
اگر به کار با چراغ‌های رشته‌ای داخلی عادت کرده‌اید، احتمالاً متعجب خواهید شد که متوجه شوید بیشتر چراغ‌های فضای باز از قبل به صورت موازی سیم‌کشی شده‌اند، اما وقتی هزینه‌ای را که قرار است بپردازید در نظر می‌گیرید، باید حداقل انتظار را داشته باشید. آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که تمام آن زمان و پول را صرف نصب یک محیط زیبا از چراغ‌های رشته‌ای کنید و سپس یک لامپ منفجر شده کل قسمت را خراب کنید. اما، چراغ‌های فضای باز ارزان قیمت وجود دارد، بنابراین قبل از بررسی، مطمئن شوید که آنها را قطع نکنید. اگر واقعاً مطمئن نیستید و نمی‌خواهید خطر خراب کردن چراغ‌هایتان را به خطر بیندازید، پس پنهان کردن مقدار اضافی در یک جعبه مهر و موم شده یا مرتب کردن مجدد تنظیمات خود به گونه‌ای که به آنها اجازه دهید کمی فرو بروند، شرط مطمئن‌تری است.

 


نظرات کاربران
ارسال نظر