لطفا کمی صبر کنید ...
عیب یابی: لامپ LED روشن می شود و بلافاصله خاموش می شود

عیب یابی: لامپ LED روشن می شود و بلافاصله خاموش می شود

آیا تا به حال با لامپ خو مشکل داشته اید؟ منظورم این نیست که در واقع بر سر یکی فریاد بزنید - اگرچه ممکن است داشته باشید - اما شما سعی کرده اید آن را روشن کنید، و آن فقط تصمیم می گیرد بلافاصله خود را خاموش کند؟ چیزهای کمی به این اندازه ناامید کننده هستند، به خصوص زمانی که به آن نور تکیه می کنید. بنابراین، چه چیزی می تواند باعث شورش لامپ LED شما شود؟ اگر لامپ ال ای دی شما فورا خاموش می شود، احتمالاً مشکل منبع تغذیه یا درایور در لامپ است که باعث عدم تعادل در وات می شود - یا کافی نیست یا خیلی زیاد.


آیا تا به حال با لامپ خو مشکل داشته اید؟ منظورم این نیست که در واقع بر سر یکی فریاد بزنید - اگرچه ممکن است داشته باشید - اما شما سعی کرده اید آن را روشن کنید، و آن فقط تصمیم می گیرد بلافاصله خود را خاموش کند؟ چیزهای کمی به این اندازه ناامید کننده هستند، به خصوص زمانی که به آن نور تکیه می کنید. بنابراین، چه چیزی می تواند باعث شورش لامپ LED شما شود؟ اگر لامپ ال ای دی شما فورا خاموش می شود، احتمالاً مشکل منبع تغذیه یا درایور در لامپ است که باعث عدم تعادل در وات می شود - یا کافی نیست یا خیلی زیاد. در این مقاله قصد دارم کمی بیشتر این موضوع را توضیح دهم:

چه چیزی می تواند باعث خاموش شدن فوری لامپ شود
اگر چراغ ابتدا برای چند ثانیه روشن بماند، تفاوتی وجود دارد یا خیر
چگونه می توانید این مشکلات را برطرف کنید

چرا لامپ LED من خود به خود خاموش می شوند؟

معمولاً وقتی چراغ‌های ال‌ای‌دی شما بلافاصله خاموش می‌شوند، به دلیل مشکل در وات است. و این می تواند ناشی از یکی از دو چیز باشد.

مسائل مربوط به منبع تغذیه
رایج‌ترین دلیل اگر چراغ LED به مدار اصلی متصل نشده باشد، منبع تغذیه است که می‌تواند مشکلی ایجاد کند، به خصوص اگر چند سال است که آن را در اختیار داشته باشید. گاهی اوقات عیب به دلیل فرسودگی و پارگی خود به خود ایجاد می شود. همچنین ممکن است به دلیل موقعیت منبع تغذیه باشد - اگر در خارج از منزل باشد و مجبور باشد با عناصر مبارزه کند، یا جایی در داخل خانه باشد که گردش هوا زیاد نباشد، احتمالاً سریعتر خراب می شود.

دلیل دیگر می تواند منبع تغذیه بی کیفیت باشد، به خصوص اگر یک منبع تغذیه ارزان از یک برند غیر معتبر خریداری کرده باشید. اینها از قطعات و مواد ارزان‌تر استفاده می‌کنند و اغلب با استاندارد پایین‌تری تولید می‌شوند، بنابراین بیشتر مستعد ساییدگی هستند. صرف نظر از دلیل، هنگامی که منبع تغذیه دچار نقص می شود، معمولاً باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود که باعث خاموش شدن حرارتی آن می شود. در اصل فقط کار را متوقف کنید زیرا نمی تواند دما را تحمل کند. ممکن است پس از مدتی پس از خنک شدن دوباره شروع به کار کند. با این حال، اگر واکنش اولیه باعث خاموش شدن فوری نور شود، احتمالاً دوباره به سرعت از کار می افتد.

حتی اگر به نوعی شوک حرارتی وارد نشود، آسیب ناشی از گرمای بیش از حد می‌تواند باعث شود که برای تامین وات لازم برای چراغ‌های ال‌ای‌دی شما مشکل داشته باشد، و این همان چیزی است که باعث می‌شود پس از انفجار فوری اولیه برق، خاموش شوند. .

خرابی درایور LED

دلیل بالقوه دوم، خرابی رایور در چراغ است. درایور یک جزء حیاتی است که به مدیریت کاهش قدرت، تبدیل جریان AC اصلی به DC و کاهش ولتاژ به سطح مورد نیاز کمک می کند. اگر درایور ایرادی داشته باشد، ممکن است ولتاژ را به درستی مدیریت نکند، یا باعث بار بیش از حد لامپ شود یا فقط از حفظ مقدار مناسب برق جلوگیری کند. درایورها طول عمر بیشتری دارند و باید برای مدت زمان لامپ کار کنند، که برای LED ها باید چندین سال باشد. با این حال، اگر لامپ ارزان‌تری خریداری کرده‌اید، ممکن است قطعه با کیفیت خوبی نباشد که ممکن است باعث خاموش شدن لامپ شود.

چرا چراغ سقفی بعد از چند ثانیه خاموش می شود؟

فرض کنید چراغ سقف شما روشن می شود و قبل از اینکه تصمیم به تسلیم شدن بگیرد، چند ثانیه روشن می ماند. در این صورت ممکن است دلیل کمی متفاوت باشد. با این حال، مشابه برخی از مشکلات احتمالی منبع تغذیه - گرما است. لامپی که برای چند ثانیه روشن می ماند و سپس خاموش می شود، احتمالاً بیش از حد گرم می شود. اگرچه بسیار رایج نیست، اما زمانی که شما چراغ‌های فرورفته در سقف دارید، خیلی نادر نیست، به خصوص اگر لامپ‌ها در ابتدا برای انواع دیگر لامپ‌ها طراحی شده باشند که معمولاً گرمای بیشتری تولید می‌کنند.

ال‌ای‌دی‌ها در دماهای سردتر بهترین عملکرد را دارند و معمولاً دارای سینک‌های حرارتی هستند که به انتقال گرما کمک می‌کنند. با این حال، اگر لامپ در یک فرورفتگی است که نوعی مدیریت گرما را نیز ندارد، هیچ جایی برای انتقال گرمای لامپ وجود ندارد. این می تواند باعث شود که لامپ در اصل خیلی سریع داغ شود، که باعث می شود تا زمانی که خنک شود خاموش شود. با گذشت زمان، این به لامپ آسیب می رساند و آن را خیلی سریعتر فرسوده می کند. باید به این موضوع توجه کنید زیرا اگر وسایل قدیمی تر باشند، ممکن است ایمن نباشند. حتی با لامپ های ال ای دی می تواند خطر آتش سوزی باشد، به خصوص اگر لامپ ها در تماس نزدیک با عایق یا سایر مواد قابل احتراق نصب شده باشند و کیفیت سیم کشی ضعیف باشد.

چگونه خاموش شدن چراغ ها را رفع کنیم؟

متأسفانه، اگر چراغ فوراً خاموش شود، تعیین دقیق ماهیت عیب دشوار خواهد بود. اگر یک لامپ در مدار روشنایی اصلی شما است و فقط یک لامپ مشکل دارد، می دانید که باید آن لامپ را تعویض کنید. اما اگر چراغی است که با منبع تغذیه خودش تغذیه می‌شود، خطا ممکن است مربوط به چراغ‌ها یا منبع تغذیه باشد، و هیچ راه آسانی برای تعیین آن وجود ندارد. یک منبع تغذیه جدید در آمازون بین 10 تا 15 دلار برای شما هزینه دارد، بنابراین اگر چراغ‌های باکیفیت یا مجموعه‌ای از چراغ‌ها دارید که تعویض آنها هزینه بر است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که قبل از تعویض چراغ‌ها، ابتدا آن را تعویض کنید.

اگر این کار نکرد، راه حل جایگزینی چراغ های LED خواهد بود. اگر نور به هر حال ارزان بود، شاید ارزش آن را داشته باشد که فوراً کل آن را تعویض کنید، نه اینکه یک منبع تغذیه جدید را امتحان کنید که ممکن است مشکل را حل نکند. راه حل برای چراغ‌های سقفی که چند ثانیه قبل از خاموش شدن روشن می‌شوند کمی پیچیده‌تر است - احتمالاً باید اتصالات نور واقعی را جایگزین کنید. اتصالات توکار مدرن دارای ویژگی هایی هستند که به دفع گرمای اضافی کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که لامپ ها ایمن و کار می کنند. اگر خودتان مطمئن نیستید که این کار را انجام دهید، پس یک برقکار حرفه ای را استخدام کنید تا آن را به درستی برای شما انجام دهد.

کلمات پایانی
چراغ‌های ال‌ای‌دی وقتی کار می‌کنند عالی هستند - کارآمد، ماندگار هستند و در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کنند. اما درست مانند هر فناوری دیگری، آنها می توانند خصلت ها یا مشکلات کوچک خود را داشته باشند. گاهی اوقات ممکن است سوسو بزنند و گاهی اوقات، همانطور که در اینجا توضیح داده ام، آنها فقط از روشن ماندن خودداری می کنند. اگرچه اینها عادی نیستند، و در بیشتر مواقع، چراغ‌های LED کاملاً خوب کار می‌کنند، اما اگر مشکلی دارید، امیدوارم آن‌ها را توضیح داده باشد و به شما در یافتن راه‌حل کمک کرده باشد.

 

 


نظرات کاربران
ارسال نظر