لطفا کمی صبر کنید ...
لامپ LED چه رنگی برای مطالعه بهتر است؟

لامپ LED چه رنگی برای مطالعه بهتر است؟

ذهن شما برای کار با پتانسیل کامل خود به کمک نیاز دارد تا تمرکز کند. برخی از رنگ‌ها می‌توانند بر توانایی شما برای تمرکز تأثیر بگذارند، و به نوبه خود بر میزان موفقیت شما در حین مطالعه و انجام بازبینی و تکالیف خود تأثیر بگذارند. رنگ‌های مختلف می‌توانند اثرات متفاوتی داشته باشند، بنابراین ممکن است به شما کمک کند تا بفهمید چه نوع دانش‌آموزی هستید. برای یافتن بهترین انواع لامپ LED برای مطالعه، باید به طول موج فکر کنید. نور مرئی در محدوده طول موج 400-700 نانومتر، با بنفش و آبی در انتهای پایین و با قرمز


ذهن شما برای کار با پتانسیل کامل خود به کمک نیاز دارد تا تمرکز کند. برخی از رنگ‌ها می‌توانند بر توانایی شما برای تمرکز تأثیر بگذارند، و به نوبه خود بر میزان موفقیت شما در حین مطالعه و انجام بازبینی و تکالیف خود تأثیر بگذارند. رنگ‌های مختلف می‌توانند اثرات متفاوتی داشته باشند، بنابراین ممکن است به شما کمک کند تا بفهمید چه نوع دانش‌آموزی هستید. برای یافتن بهترین انواع لامپ LED برای مطالعه، باید به طول موج فکر کنید. نور مرئی در محدوده طول موج 400-700 نانومتر، با بنفش و آبی در انتهای پایین و با قرمز و نارنجی به سمت بالای این محدوده قرار دارد.

لامپ LED چه رنگی می تواند به شما در کار و گرفتن بهترین نمره ممکن کمک کند؟

رنگ های روشن سرد – آبی و سفید – بهترین LED های رنگی برای مطالعه هستند. آنها نور روز را تقلید می کنند که به شما کمک می کند تا ذهن شما را بیدار و متمرکز نگه دارید. رنگ‌های خنک‌تر باعث می‌شوند هنگام مطالعه بیشترین دقت را داشته باشید. برای کمک به شما در یافتن بهترین لامپ LED رنگی برای مطالعه، موارد زیر را پوشش خواهم داد:

اینکه آیا نورهای سفید برای مطالعه خوب هستند یا نه
اگر باید از نور گرم استفاده کنید
مواردی که باید به غیر از رنگ نوری که برای مطالعه استفاده می کنید در نظر بگیرید
آیا دمای رنگ سفید برای مطالعه خوب است؟
دانشجو در حال تحصیل

نور سفید از دیدگاه مغز شما نزدیکترین نور طبیعی روز است. نور سفید یک طول موج خاص نیست، بلکه تمام طول موج های نور به طور همزمان است. رنگ‌های آبی نیز تأثیر مشابهی دارند، اگرچه اینها در انتهای پایین طیف مرئی نور قرار دارند. برای تکرار نور روز در اتاق مطالعه یا خوابگاه، باید نورهایتان روشن باشد. نور گرمتر و ملایم تر می تواند به شما احساس آرامش، آرامش و خواب آلودگی بدهد. نورهای روشن به شما کمک می کند بیدار بمانید و تمرکز کنید تا بتوانید تکالیف خود را کامل کنید. نور طبیعی روز حدود 5000 تا 6500 هزار کیلوبایت است. عکاسان از نورهایی در حدود 5000K برای تقلید یک روز ابری استفاده می کنند، در حالی که 6500K و بالاتر مانند نور مستقیم خورشید عمل می کنند. هنگام خرید لامپ های LED، به دنبال این درجه حرارت رنگ باشید. شایان ذکر است که لومن ها با کلوین یکسان نیستند. اندازه گیری لومن به روشنایی لامپ اشاره دارد، در حالی که کلوین به دمای رنگ لامپ LED اشاره دارد. به همین دلیل، می‌توان لامپ‌های ال‌ای‌دی با لومن کم و کلوین بالا را یافت و بالعکس. برای یک محیط مطالعه، باید به دنبال لامپ های با لومن باشید تا بتوانید آنچه را که می خوانید، می نویسید یا خلق می کنید، ببینید.

آیا نور گرم برای مطالعه خوب است؟

What Color LED Light Is Best For Studying? - LED & Lighting Info

نورهای گرم برای مطالعه مناسب نیستند. رنگ‌های گرم قرمز و نارنجی هستند که طول موج‌های آن در انتهای طیف بالاتر است. این رنگ های گرم رنگ هایی هستند که مغز شما به طور طبیعی با استراحت و زمان خواب مرتبط می شود. رنگ‌های گرم، با طول موج‌های بالاتر، واکنشی مشابه با غروب خورشید یا نور شمع آرام‌بخش ایجاد می‌کنند. رنگ‌های گرم به جای کمک به بیدار ماندن و تمرکز، محیط آرامش‌بخشی را ایجاد می‌کنند که باعث تولید ملاتونین طبیعی بدن شما می‌شود - ماده شیمیایی خواب.

ملاتونین یک هورمون طبیعی است که چرخه خواب شما را کنترل می کند. تولید آن با کاهش نور روز آغاز می شود و بدن شما را به خواب تشویق می کند. نورهای گرم و اتاق های کم نور باعث تولید ملاتونین می شود و به کاهش سرعت بدن کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که رنگ های روشن می توانند به طور قابل توجهی بر ریتم شبانه روزی تأثیر بگذارند. نورهای آبی و سفید هوشیاری و عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشند، در حالی که نورهای گرم دامنه توجه را محدود می‌کنند.

جنبه های دیگر نورپردازی برای تمرکز بهتر

What Led Light Color is Best for Studying? - Best Light For

رنگ ها نباید تنها مورد توجه شما در ایجاد محیطی عالی برای موفقیت در مطالعه باشند. یکی دیگر از موارد ضروری که باید در نظر گرفت، تابش خیره کننده است. به عبارت ساده، تابش خیره کننده زمانی اتفاق می افتد که چشمان شما قادر به تنظیم با شدت نوری که با آن برخورد می شود نداشته باشد. تابش خیره کننده زمانی بیشتر اتفاق می افتد که چشمان شما تحت تابش نور مستقیم قرار می گیرند یا زمانی که سطح نور به طور مکرر تغییر می کند به طوری که چشمان شما نمی توانند با سطح نور هماهنگی داشته باشند. راه های ساده ای برای به حداقل رساندن تابش خیره کننده در هنگام انتخاب و قرار دادن چراغ ها وجود دارد.

اطمینان حاصل کنید که نورها به سمت صورت شما نشانه نمی روند و مطمئن شوید که سطوح صاف یا صیقلی وجود ندارد تا نور مستقیماً از آن منعکس شود. می تواند به زاویه دادن نورها به سمت سطح میز، جایی که نوت بوک یا صفحه کلید کامپیوتر شما قرار دارد، کمک کند. اگر متوجه شدید که نورها همیشه بیش از حد روشن هستند و در تلاش برای مطالعه موفقیت آمیز هستید، به دنبال یک لامپ LED با لومن کمتر و در عین حال حفظ دمای رنگ یکسان باشید (اندازه گیری کلوین). یک لامپ با لومن کمتر روشنایی را بدون تأثیر بر رنگ کاهش می دهد، اما اگر لامپی را انتخاب کنید که به اندازه کافی روشن نیست، دیدن آنچه انجام می دهید دشوار است.

هنگام انتخاب لامپ های LED خود باید CRI را نیز در نظر بگیرید. شاخص رندر رنگ، که در مقیاس 1 تا 100 اندازه گیری می شود، نشان می دهد که وقتی اتاق با یک لامپ LED روشن می شود، با چه دقتی رنگ ها را می بینید. درجه بالای CRI (نزدیک به 100) باعث می‌شود رنگ‌ها زنده و معتبر به نظر برسند، درست مانند زمانی که در نور روز روشن دیده می‌شوند، در حالی که رتبه پایین‌تر CRI باعث می‌شود رنگ‌هایی که می‌بینید کسل‌کننده و بی‌صدا به نظر برسند. انتخاب لامپ های LED با درجه بندی CRI حداقل 80 بهترین است. البته، اگر رنگ های دقیق در خط مطالعه شما ضروری باشد، این امر به ویژه مهم است. برای مثال فرض کنید یک طراح مد، طراح گرافیک یا هنرمند هستید. در این صورت، باید مطمئن شوید که هر رنگی که می بینید تا حد امکان دقیق است.

کلمات پایانی
وقتی محیطی عالی برای مطالعه ایجاد می کنید، همه LED ها برابر نیستند. انتخاب دمای رنگ شما می تواند تفاوت بین یک شب یادگیری موفق و یک شب خستگی مطلق باشد. برای یک مطالعه موفق، باید LED های آبی یا سفید را انتخاب کنید. اینها نور روز را تقلید می کنند و به مغز شما در فعال ترین و هوشیارترین حالت خود کمک می کنند. کلوین (اندازه گیری دمای رنگ) تنها ویژگی مهم نیست. همچنین لومن ها را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که LED های شما به اندازه کافی روشن هستند تا اتاق شما را به درستی روشن کنند و رتبه CRI لامپ های LED را برای نمایش دقیق رنگ ها در نظر بگیرید. در نهایت، به دقت در مورد موقعیت‌ها و اشیایی که نور می‌تواند از آنها منعکس شود، فکر کنید. شما نمی خواهید نور مستقیماً به صورت شما بتابد، اما باید آنقدر مستقیم باشد که کتاب ها و هر چیزی را که برای مطالعه استفاده می کنید روشن کند.آیا متوجه شده اید که نورهای گرم نارنجی و قرمز باعث می شود احساس آرامش و خواب آلودگی بیشتری داشته باشید؟ آیا وقتی اتاقی با ال ای دی های سفید یا آبی روشن می شود بهتر تمرکز می کنید؟

 


نظرات کاربران
ارسال نظر