لطفا کمی صبر کنید ...
لامپ های ال ای دی کدر چیست؟

لامپ های ال ای دی کدر چیست؟

بیشتر لامپ ها به نوعی برای محافظت در یک قابی محصور شده اند. به عنوان مثال، لامپ ها دارای پوشش هستند، بسیاری از چراغ های نواری مهر و موم شده اند، و LED های کوچکتر با شکلی از پوسته پلاستیکی احاطه شده هستند. نحوه طراحی این پوشش ها بر نحوه درک شما از نور تأثیر می گذارد. اگر کاملاً واضح باشند، می‌توانید تک تک اجزای LED را ببینید که روشن می‌شوند. با این حال، بسیاری از لامپ ها با نوعی قاب محصور شده اند که به عنوان پخش کننده عمل می کند. لامپ های ال ای دی کدر از طریق یک پوشش نیمه شفاف می درخشند و نور را


بیشتر لامپ ها به نوعی برای محافظت در یک قابی محصور شده اند. به عنوان مثال، لامپ ها دارای پوشش هستند، بسیاری از چراغ های نواری مهر و موم شده اند، و LED های کوچکتر با شکلی از پوسته پلاستیکی احاطه شده هستند. نحوه طراحی این پوشش ها بر نحوه درک شما از نور تأثیر می گذارد. اگر کاملاً واضح باشند، می‌توانید تک تک اجزای LED را ببینید که روشن می‌شوند. با این حال، بسیاری از لامپ ها با نوعی قاب محصور شده اند که به عنوان پخش کننده عمل می کند.

لامپ های ال ای دی کدر از طریق یک پوشش نیمه شفاف می درخشند و نور را جذب می کنند و آن را در جهات مختلف می تابانند. به جای مشاهده روشن شدن یک LED منفرد، کل لامپ به جای آن می درخشد و نور یکنواخت تری را در منطقه بزرگ تری پخش می کند. در این مقاله برای شما توضیح خواهم داد:

لامپ های ال ای دی کدر چیست، با کمی جزئیات بیشتر
تفاوت آنها با LED های شفاف در چه مواردی است
چرا از لامپ های ال ای دی کدر استفاده می کنید؟
چگونه خودتان یک لامپ شفاف درست کنید

 

لامپ های ال ای دی کدر چیست؟


بیایید با توضیح کلی لامپ های ال ای دی کدر شروع کنیم. به طور کلی، وقتی نور را پخش می کنید، آن را با انعکاس آن از یک سطح ناهموار خم می کنید. با استفاده از سطحی که بی عیب و نقص نیست، زوایای مختلفی وجود دارد که نور از آن خم می شود، که اثر پخش نور را ایجاد می کند. اگر منبع نوری را بردارید و آن را پخش کنید، اساساً آن را از یک ماده عبور می دهید تا نور را نرم کرده و بیشتر پخش کند. این بدان معناست که نور شدت کمتری خواهد داشت، اما نور را در یک منطقه بیشتر پخش می کند و می تواند برای خلاص شدن از سایه های کاملاً مشخص مفید باشد.

 

لامپ های ال ای دی کدر در مقایسه با لامپ های شفاف: تفاوت در چیست؟

 

پوشش لامپ را می توان شفاف یا کدر در نظر گرفت. اگر شفاف باشد، می توانید دیود ساطع کننده نور واقعی را ببینید. اگر کدر باشد، در عوض سطحی را خواهید دید که روشن است. دو مثال خوب برای نشان دادن این وجود دارد - لامپ های LED و نوارهای نور LED.

با شروع با لامپ ها، متوجه خواهید شد که اکثر لامپ های LED مات هستند. این بدان معنی است که پوسته رزینی لامپ شفاف نیست اما در عوض سفید به نظر می رسد. در نتیجه، هنگامی که لامپ را روشن می کنید، کل سطح یک درخشش یکنواخت در رنگ انتخابی شما خواهد داشت. جایگزین برای این لامپ ها یک لامپ شفاف است که در آن می توانید دیودهای داخل یک شیشه شفاف یا محفظه رزینی را ببینید. هنگام روشن شدن، می توانید روشن شدن دیودها را مشاهده کنید. آنها از دیدگاه طراحی محبوب هستند - آنها نور را به طور یکنواخت در اطراف پخش نمی کنند. با این حال، آنها روشن به نظر می رسند و طراحی کلاسیکی دارند.

برخی از لامپ ها به عنوان یک حد وسط کار می کنند. این لامپ های LED رشته ای به گونه ای طراحی شده اند که شبیه رشته های رشته ای قدیمی هستند. آنها یک نور پیچ خورده در داخل و یک پوسته شفاف دارند. با این حال، "رشته" دیود نیست. در عوض، با LED پر شده است. اساساً لامپ های LED از طریق رشته داخلی پخش می شوند اما به وضوح از طریق پوسته می درخشند. اینها در دکوراسیون قدیمی بسیار محبوب شده اند.

نوار نور LED روش آسان دیگری برای مقایسه است. بیایید از این دو گزینه فیلیپس استفاده کنیم - یک نوار نور LED استاندارد و یک گزینه گرادیان در آمازون. در نوار LED استاندارد، می توانید هر LED را مشاهده کنید. با این حال، هنگام روشن شدن، نور یکنواخت نیست. در عوض، نقاط روشن تری دارد که هر دیود روی نوار قرار می گیرد. حتی زمانی که نوار را پشت سرپوش یا زیر واحدهای آشپزخانه پنهان می‌کنید، ممکن است نقاط روشن‌تری در نور تابیده شده وجود داشته باشد. نوار گرادیان به جای آن مهر و موم شده است و کیس به عنوان پخش کننده عمل می کند. بنابراین، نوارهای گرادیان نور یکنواخت‌تر و یکنواخت‌تری از خود ساطع می‌کنند، اگرچه ممکن است قوی نباشد زیرا از طریق قاب منعکس می‌شود.

کاربرد لامپ های ال ای دی کدر 

نورهای پراکنده مزایای زیادی نسبت به نورهای شفاف دارند. با این حال، این بدان معنا نیست که هر نوری باید پخش شود، زیرا نورهای شفاف می توانند روشن تر باشند و مزایای دیگری نیز داشته باشند. اما در اینجا دلایل اصلی برای انتخاب لامپ های ال ای دی کدر وجود دارد. اولاً با انتشار نور، بیشتر پخش می شود که سایه های ملایم تری ایجاد می کند. در یک اتاق شلوغ، شما لامپی نمی خواهید که گوشه های تاریک را تنها به این دلیل که مبلمان مسیر مستقیم لامپ را مسدود می کند، باقی بماند.

نور پراکنده به اطراف اتاق می‌تابد، بنابراین گوشه‌ها بهتر روشن می‌شوند و جذاب‌تر و ایمن‌تر به نظر می‌رسند. فقط اقلام بزرگتر نیستند که سایه های مشکل ساز دارند. به دنیای مدرن فکر کنید و اینکه چه تعداد از مردم از وب کم یا تلفن خود برای تماس ویدیویی استفاده می کنند. اگر به نور شفاف اتاق تکیه می کنید، به دلیل زاویه ابرو یا بینی، ویژگی های خود می تواند در سایه باشد. این امر می تواند باعث تار شدن کیفیت ویدیو شود یا به نظر خوشایند نباشد. نور پراکنده این سایه ها را پاک می کند. به همین دلیل است که عکاسان از لایت باکس های پراکنده در کار خود استفاده می کنند.

اگر لامپ‌های LED شفاف در روشن‌ترین حالت خود باشند، نگاه کردن به آن‌ها نیز ممکن است ناراحت کننده باشد. به هر حال نباید واقعاً به لامپ ها خیره شوید، اما دیودها می توانند بسیار روشن شوند که می تواند به چشمان شما آسیب برساند. از این نظر، دیفیوزرها به عنوان یک سپر طبیعی عمل می کنند. به طور کلی، نور پراکنده ملایم‌تر و بخشنده‌تر است و برای جاهایی که تابش خیره کننده یا سایه‌های تیره نمی‌خواهید ایده‌آل است.

 

آیا می توانید لامپ های ال ای دی کدر را خودتان درست کنید؟

بله، اگر بخواهید می توانید لامپ های ال ای دی کدر را خودتان درست کنید. ساده ترین راه برای درست کردن این لامپ ها، رنگ آمیزی آن است. شما باید از رنگ شیشه ای مقاوم در برابر حرارت و کاغذ سنباده استفاده کنید تا سطحی ناهموار ایجاد کنید که اثر پخش شده را ایجاد کند. در غیر این صورت، رنگ دیود را می پوشاند اما همچنان آن را نشان می دهد یا به طور کامل نور را مسدود می کند. فقط توجه داشته باشید که رنگ کردن یک لامپ طول عمر آن را کاهش می دهد.

از طرف دیگر، به یک لایه پخش کننده نیاز دارید. باز هم، این باید چیزی نیمه شفاف باشد که نور را مسدود و شکست دهد. مواد خوب برای استفاده به عنوان کاغذ روغنی و اکریلیک، می توانند نور را پخش کنند و دماهای بالاتر را تحمل کنند. نحوه پوشش نور به اتصالات یا لامپ بستگی دارد. با این حال، بسیاری از عکاسان حرفه ای فقط از کلیپ ها برای پوشش دادن نور مستقل استفاده می کنند. با این حال، این واقعا یک راه حل دائمی برای خانه نیست. اگر از یک لامپ آویز استفاده می کنید، نمی توانید به سادگی مواد را جلوی آن قرار دهید. با این حال، یک سایه روشن محصور به عنوان یک پخش کننده عمل می کند - سبکی را که دوست دارید در هر فروشگاه خانگی پیدا کنید.

کلمات پایانی
لامپ های ال ای دی کدر یک انتخاب محبوب در بسیاری از اتاق‌هایی است که می‌خواهید در آن استراحت کنید، زیرا نور ملایم‌تر است و سایه‌های قوی ایجاد نمی‌کند. نورهای شفاف ممکن است برای ایستگاه های کاری و گاراژهایی که به رنگ روشن تری نیاز دارید بهتر باشد. اگر ال‌ای‌دی‌های شفاف خریداری کرده‌اید و از ظاهر نور راضی نیستید، اغلب ساده‌ترین کار این است که فقط لامپ‌ها را تعویض کنید، اما یک سایه پخش‌کننده یا لیسیدن رنگ روی لامپ می‌تواند به عنوان یک گزینه پخش‌کننده DIY عمل کند.

 


نظرات کاربران
ارسال نظر