لطفا کمی صبر کنید ...
مزایای لامپ ال ای دی

مزایای لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی پرتوهای مادون قرمز و ماورابنفش که توسط سایر منابع روشنایی ایجاد می‌ شود را تولید نمی کند و در نتیجه به سلامت چشم و محیط آسیب نمی‌رساند . لامپ های ال ای دی جزو به روزترین تجهیزات روشنایی در صنعت چراغ و برق هستند. لامپ ال ای دی با مصرف بهینه انرژی و طول عمر مناسبی که دارد، تمام پتانسیل هایی را که برای تغییر شیوه روشنایی سازمان ها با کاهش هزینه برق و مصرف کلی انرژی دارد.

 

 

 

 

لامپ ال ای دی پرتوهای مادون قرمز و ماورابنفش که توسط سایر منابع روشنایی ایجاد می‌ شود را تولید نمی کند و در نتیجه به سلامت چشم و محیط آسیب نمی‌رساند . لامپ های ال ای دی جزو به روزترین تجهیزات روشنایی در صنعت چراغ و برق هستند. لامپ ال ای دی با مصرف بهینه انرژی و طول عمر مناسبی که دارد، تمام پتانسیل هایی را که برای تغییر شیوه روشنایی سازمان ها با کاهش هزینه برق و مصرف کلی انرژی دارد. لامپ های ال ای دی جزو به روزترین تجهیزات روشنایی در صنعت چراغ و برق هستند. لامپ ال ای دی با مصرف بهینه انرژی و طول عمر مناسبی که دارد، تمام پتانسیل هایی را که برای تغییر شیوه روشنایی سازمان ها با کاهش هزینه برق و مصرف کلی انرژی دارد. ال ای دی مخفف دیود ساطع کننده نور است. لامپ ال ای دی یک دستگاه نیمه هادی است که نور را از طریق فرایندی به نام الکترولومینسانس تولید می کند. هنگامی که یک جریان الکتریکی را از طریق مواد نیمه هادی عبور می دهید، نور مرئی منتشر می کند. به این ترتیب، یک لامپ LED در تضاد دقیق با یک سلول فتوولتائیک قرار دارد، که همان سلولی است که در آرایه های خورشیدی برای تبدیل نور مرئی به الکتریسیته استفاده می شود. در اوایل دهه 60، دانشمند جوانی که در جنرال الکتریک کار می کرد اولین لامپ ال ای دی را توسعه داد. شرکت ها ابتدا از آنها به عنوان چراغ نشانگر برای تابلوهای مدار استفاده کردند و به دلیل دوام و بهره وری انرژی معروف شدند. بسیاری از شهرداری ها از نسل دوم LED ها ، که در دهه های 80 و 90 در دسترس بود، به عنوان جایگزین لامپ رشته ای سنتی در چراغ های خیابان استفاده کردند. برخی از مردم شروع به آزمایش با استفاده از آنها به عنوان جایگزین چراغ های فلورسنت در تابلوهای بیرونی کردند.

 

مزایای لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی مزایای زیادی را برای مشاغل صنعتی و تجاری که علاقه مند به کاهش مصرف و هزینه انرژی خود هستند ارائه می دهد. برخی از مزایای لامپ های LED عبارتند از:

1. طول عمر طولانی
در مقایسه با طول عمر متوسط ​​لامپ رشته ای، طول عمر لامپ ال ای دی بسیار بیشتر است. متوسط طول عمر ​​لامپ رشته ای حدود هزار ساعت می باشد. طول عمر یک لامپ LED به طور متوسط ​​50،000 ساعت است. بسته به نحوه استفاده از آن، عمر آن ممکن است تا 100000 ساعت نیز باشد. این بدان معناست که یک چراغ LED می تواند بین 6 تا 12 سال دوام بیاورد قبل از اینکه شما نیاز به تعویض آن داشته باشید. این میزان 40 برابر طولانی تر از یک لامپ رشته ای است. حتی اگر از لامپ های فلورسنت، متال هالید یا بخار سدیم استفاده می کنید، لامپ ال ای دی حداقل دو تا چهار برابر بیشتر دوام می آورد. به این ترتیب، صرفه جویی نه تنها به هزینه های جایگزینی بلکه به هزینه های نگهداری قبض روشنایی شرکت شما نیز تعلق می گیرد.

2. بهره وری انرژی
یکی دیگر از مزایای برجسته لامپ ال ای دی عملکرد کم مصرف آنها است. شما می توانید بازده انرژی منبع روشنایی را در لومن های مفید اندازه گیری کنید، که میزان نوری را که دستگاه برای هر واحد توان یا وات ساطع می کند، توصیف می کند. در گذشته، ما نور را با چند لومن تولید می کردیم، اما واقعیت این است که برخی از این لومن ها هدر می روند. لامپ LED نسبت به سایر فناوری های نورپردازی، نور هدر رفته کمتری تولید می کند و لومن های مفیدتری تولید می کند.
اگر تمام لامپ های خود در دفتر، مدرسه یا سایر مراکز را با لامپ های ال ای دی جایگزین کنید، می توانید به طور کلی 60 تا 70 درصد بهبود کلی در بهره وری انرژی خود را مشاهده کنید. در برخی موارد، بسته به نوع لامپ هایی که تعویض می کنید و از چه نوع لامپ های LED استفاده می کنید، پیشرفت می تواند تا 90 درصد باشد.
این بهبود در بهره وری انرژی مستقیماً با صرفه جویی های مالی در ارتباط است. هنگامی که یک منبع نور سنتی را با منبع نور LED جایگزین می کنید، مصرف انرژی شما کاهش می یابد، چراغ های LED یک سرمایه گذاری هوشمند برای نتیجه نهایی هر مشاغلی هستند!

3. بهبود عملکرد محیطی


دوست داشتن محیط زیست برای شرکت ها اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. مشتریان به طور فزاینده ای گزینه های سازگار با محیط زیست را می خواهند و استفاده از منبع نوری سازگار با محیط زیست می تواند به شرکت ها کمک کند تا مصرف انرژی خود را کاهش داده و همچنین یک پایگاه مصرف کننده با آگاهی اجتماعی را جذب کنند.
مزایای زیست محیطی لامپ ال ای دی به فرایند تولید آنها نیز گسترش می یابد. بسیاری از منابع روشنایی سنتی، مانند روشنایی فلورسنت و چراغ های بخار جیوه، از جیوه به عنوان بخشی از ساختمان خود به صورت داخلی استفاده می کنند. به همین دلیل، هنگامی که آنها به پایان عمر خود می رسند، نیاز به دستکاری خاصی دارند. لازم نیست نگران هیچ یک از این مشکلات در مورد لامپ های LED باشید.

 

4. عدم انتشار گرما و اشعه ماوراء بنفش


اگر تا به حال سعی کرده اید لامپ رشته ای را بلافاصله پس از خاموش شدن عوض کنید، می دانید که هنگام استفاده از آن چقدر داغ می شود. بسیاری از منابع روشنایی سنتی مانند لامپ های رشته ای بیش از 90  درصد از انرژی مورد نیاز خود را برای گرمایش مصرف می کنند و تنها 10 از انرژی را به تولید نور واقعی اختصاص می دهند.
LED ها تقریبا هیچ گرمای ساطع نمی کنند و بیشتر نوری که از خود ساطع می کنند در طیف مرئی است. این ویژگی یکی از دلایلی است که کارشناسان پزشکی به LED ها به عنوان راه حلی احتمالی برای اختلال عاطفی فصلی (SAD) نگاه می کنند، که بسیاری از افراد را در ماه های تاریک سال تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین LED ها را برای روشن کردن آثار هنری که با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش تخریب می شوند یا خراب می کنند ، ایده آل می کند.

 

5. انعطاف پذیری در طراحی


LED ها بسیار کوچک هستند. این بدان معناست که تقریباً در هر برنامه ای می توان از آنها استفاده کرد. به یاد داشته باشید، استفاده اصلی آنها به عنوان چراغ نشانگر در برد مدار بود. اگر آنها را به صورت دسته ای ترکیب کنید ، یک لامپ سنتی ایجاد می کنید.

 

با این حال، لامپ ال ای دی فقط مساحت 180 درجه را روشن می کند، که باعث می شود نور LED در مواقعی که در آشپزخانه، راهرو یا حمام صنعتی به نور اضافی احتیاج دارید، کامل شود. همچنین برای نورپردازی آثار هنری ایده آل است، نه تنها به این دلیل که آثار هنری را خراب نمی کند بلکه همچنین به این دلیل که هیچ گونه قدرت نورپردازی را در پشت منبع نور از دست نمی دهید.


نظرات کاربران
ارسال نظر