لطفا کمی صبر کنید ...
نسبت خروجی نور چیست؟

نسبت خروجی نور چیست؟

ال ای دی ها به سرعت روش ترجیحی روشنایی خانه ها، ادارات، فضاهای خرده فروشی و موارد دیگر را در اختیار می گیرند. بدون شک این یک جایگزین بسیار کارآمد و کم مصرف برای گاوهای نر سنتی است. به طور همزمان، این فناوری به اندازه گرم شدن رشته سفید داغ برای انتشار نور ساده نیست! ال ای دی ها بیشتر شبیه کامپیوترها هستند تا لامپ ها. به همین دلیل است که خرید و راه اندازی یک سیستم نور ایده آل در فضای شما نیاز به مطالعه بیشتر و در برخی موارد محاسبه بهترین اعداد دارد. نسبت خروجی نور (LOR) کارایی وسایل یا لامپ هایی ک


ال ای دی ها به سرعت روش ترجیحی روشنایی خانه ها، ادارات، فضاهای خرده فروشی و موارد دیگر را در اختیار می گیرند. بدون شک این یک جایگزین بسیار کارآمد و کم مصرف برای گاوهای نر سنتی است. به طور همزمان، این فناوری به اندازه گرم شدن رشته سفید داغ برای انتشار نور ساده نیست! ال ای دی ها بیشتر شبیه کامپیوترها هستند تا لامپ ها. به همین دلیل است که خرید و راه اندازی یک سیستم نور ایده آل در فضای شما نیاز به مطالعه بیشتر و در برخی موارد محاسبه بهترین اعداد دارد. نسبت خروجی نور (LOR) کارایی وسایل یا لامپ هایی که یک لامپ را در خود جای می دهند را اندازه گیری می کند. اندازه گیری یک درصد است که از تقسیم لومن خروجی از لامپ بر لومن خروجی از لامپ به دست می آید.

نسبت خروجی نور چیست؟

به عبارت ساده، نسبت خروجی نور یا LOR، عددی است که به ما می‌گوید پس از قرار دادن یک لامپ یا لامپ در داخل یک لامپ یا لامپ، چقدر نور ساطع می‌شود. یا، کمی ساده تر، LOR به عنوان "نسبت شار نوری چراغ به لومن لامپ های مورد استفاده" مطابق با کد استاندارد DIN/EN 13032/2 توصیف می شود. به صورت درصد بیان می شود.

به عنوان مثال، شما یک لامپ با درجه لومن 1000 لومن دارید و از آن در یک لامپ با LOR 80٪ استفاده می کنید. پس از نصب لامپ، اساساً 800 لومن از فیکسچر دریافت خواهید کرد، در حالی که 20٪ لومن از دست رفته است. در لیست مشخصات مصرف کننده، گاهی اوقات به عنوان اثربخشی نورانی نیز شناخته می شود.

LOR به شما چه می گوید؟


بنابراین به عنوان یک کاربر معمولی لامپ در خانه ها، LOR برای شما چه معنایی دارد و دقیقاً چه چیزی را نشان می دهد. LOR با اندازه گیری میزان نور «از بین رفته» یا محبوس شده در داخل یک لامپ، معیاری برای مقرون به صرفه بودن یک لامپ است. این یک مفهوم کاملاً ساده برای درک است. هنگامی که یک لامپ خالی دارید، نور را در همه جهات به جز به سمت پایه یا قسمت پیچ ساطع می کند. هیچ نوری از بین نمی رود، و این یک لامپ با درخشندگی 100٪ یا درجه لومنی است که شما آن را برای آن خریده اید و معمولاً می توانید روی جعبه آن بخوانید. مشکل زمانی ایجاد می‌شود که لامپ را در یک فیکسچر یا اتصالات قرار می‌دهید، و سپس نور خالصی را که در واقع ساطع می‌شود و می‌توانید به دلیل ساخت لامپ مشاهده کنید، مشاهده می‌کنید. هنگامی که خروجی یا شار نوری جدید لامپ را محاسبه کردید، می توانید آن را با لومن های مورد نظر مقایسه کنید و نسبت خروجی نور را بدست آورید. لامپ های نور پایین خوب دارای LOR بین 80 تا 90 درصد هستند. برخی از استانداردهای ساختمان حداقل درصد معینی از LOR را 60 درصد تعیین می کنند که یک یراق می تواند برای جلوگیری از استفاده بیهوده لازم باشد.

تصور کنید لامپ‌های روشن با لومن بالا در وسایلی دارید که بیش از 40 درصد نور را می‌خورند! این در وهله اول هدف از داشتن هر گونه لامپ کم مصرف را ناکام می گذارد. طراحان از قرائت LOR استفاده می کنند تا بهترین نوع لوازم و اتصالات را انتخاب کنند که خوب به نظر می رسند، بدون اینکه کارایی لامپ داخل آن کاهش یابد. همیشه به خاطر داشته باشید که علیرغم ادعای برخی سازندگان، هیچ چراغی دارای LOR 100٪ نخواهد بود. مقداری نور هنوز در داخل اتصالات و وسایل از بین می رود.

چرا LOR یک اقدام مهم است؟


درست مانند هر راه‌اندازی یا فرآیندی، مجموع فقط به اندازه ضعیف‌ترین بخش آن قوی است. مهم نیست که لامپ‌های شما چقدر با کیفیت هستند، اگر سیم‌کشی، کلیدها یا لامپ‌ها همتراز نباشند یا به طور موثر کار نکنند، خروجی لامپ شما نیز آسیب خواهد دید. اکنون که کمی در مورد اینکه چگونه نسبت خروجی نور می تواند به شدت بر روشنایی لامپ های شما تأثیر بگذارد، می دانید، می توانید تصمیم هوشمندانه تری در مورد محصولات اطراف لامپ بگیرید.

فرض کنید در حال انجام تحقیقاتی بوده اید و به این نتیجه رسیده اید که برای اتاق نشیمن خود به لامپ های 1500 لومن نیاز دارید تا این منطقه روشن و روشن باشد. منطقی ترین قدم بعدی شما خرید لامپ هایی با حدود 1500 لومن است. چیزی که متوجه نشدید و به آن توجه نکردید نسبت نور خروجی دستگاه نور است و احتمالاً در وهله اول حتی نمی دانید این عدد چقدر است! LOR پایین به معنای مشکل است. در نتیجه، اتاق شما در پایان پروژه شما کاملاً کم نور است و نمی توانید کاملاً روی دلیل آن انگشت بگذارید. بدیهی است که لامپ‌ها نور را در داخل لامپ از دست داده‌اند و باعث کاهش نور یا لومن واقعی اتاق می‌شود. اینجاست که دانستن در مورد LOR می توانست به شما کمک کند به نتیجه نهایی واقعی تری برسید. خرید لامپ های لومن بالاتر می تواند به سادگی مشکل را برطرف کند و در آینده بسیار ساده به نظر می رسد.

چگونه نسبت خروجی نور را محاسبه کنیم؟

بنابراین مطمئناً به نظر می رسد مشخصات آنقدر مهم است که قبل از خرید لامپ یا لامپ جدید بدانید. اما با دانستن این موضوع، اگر مثلاً در برگه مشخصات ذکر نشده است، چگونه LOR را اندازه گیری می کنید. یا اگر شک دارید که سازنده شما رقم بسیار اشتباهی را ادعا کرده است. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که LOR معمولاً برای لامپ هایی استفاده می شود که از لامپ های فلورسنت استفاده می کنند که نور را هم به سمت بالا و هم به سمت پایین ساطع می کنند. از سوی دیگر، لامپ های LED بازده نور را به صورت لومن بر وات محاسبه می کنند. اما همیشه اینطور نیست، لامپ های LED نیز بسته به ترجیح سازنده می توانند LOR را اندازه گیری یا فهرست کنند. مقررات زیادی در صنعت برای این نوع قرائت ها وجود ندارد.

برای به دست آوردن یک ایده اولیه از LOR، می توانید لومن هایی را که در حال خروجی هستند، با استفاده از یک لوکس متر (آمازون) اندازه گیری کنید. با تعیین لومن های خروجی پس از قرار گرفتن لامپ در محفظه و تقسیم آن بر لومن های نامی لامپ، می توانید LOR فیکسچر را محاسبه کنید. روش دقیق‌تر اندازه‌گیری LOR به‌عنوان یک تصویر کامل توسط Photometry امکان‌پذیر است، مطالعه‌ای که از تکنیک‌های اندازه‌گیری مختلف برای لامپ‌های LED استفاده می‌کند. افراد حرفه ای می توانند کار کاملی را انجام دهند و اندازه گیری مشخص تری از میزان نور هدر رفته به سمت بالا و پایین از فیکسچر ارائه دهند.


LOR را برای وسایل و محفظه های نور خود تعیین کنید تا به حداکثر بازده نوری برسید یا لامپ های روشنایی مناسب را برای جلوه ای که می خواهید خریداری کنید. آیا صفحه مشخصات LED یا چراغ های خود را خوانده اید و با درصد LOR مواجه شده اید؟ آیا قصد دارید میزان لومن خروجی وسایل خود را در محل کار یا خانه خود اندازه گیری کنید؟


نظرات کاربران
ارسال نظر