لطفا کمی صبر کنید ...
نقش چراغ های ال ای دی ریسه ای | 2021 جدیدترین مقاله

نقش چراغ های ال ای دی ریسه ای | 2021 جدیدترین مقاله

چراغ های ال ای دی ریسه ای، زمانی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند، احتیاج به ضد آب بودن و حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ندارند و نصب کردن آن ها، تقریبا ساده است.

.

.

.
نقش و نصب چراغ های خطی چیست و به چه صورت است؟

چراغ های ال ای دی ریسه ای، زمانی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند، احتیاج به ضد آب بودن و حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ندارند و نصب کردن آن ها، تقریبا ساده است. به طور مثال چراغ LED خطی برای زیر پله ها را در نظر بگیرید که کامل ساده ترین نصب رو داره در ابتدا و انتهای این چراغ دو عدد بست وجود داره که در هر عدد جای دو عدد پیچ تعبیه شده است . که با استفاده از پیچ های ام دی اف میتوانید به راحتی این چراغ هارا در زیر پله ها ویترین هر جایی که به نور خوب نیاز دارید وصل کنید .
 




ساختار این چراغ ها :


ریسه یا کمربند ال ای دی عبارت است از یک ساختار سری موازی از مدارها و از سه سری LED تشکیل شده است. هر سه چراغ را می توان برش داده و کوتاه کرد و یا دوباره متصل کرد. تفاوت ریسه ال ای دی ولتاژ بالا با ریسه ولتاژ پایین یعنی ۱۲ ولت DC، فقط در ولتاژ ایمنی است وگرنه از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی، هر دو یکسان هستند.

چراغ های ال ای دی ریسه ای ولتاژ بالا، از نظر ایمنی دارای پوشش عایقی می باشند، بنابراین خطر شوک الکتریکی در آن ها پایین است. ریسه ولتاژ بالا مستعد پوسیدگی در برابر نور و عوامل حرارتی است که بر عمر مفید این ریسه ها اثر می گذارد.
زمانی که چراغ های ال ای دی ریسه ای در محیط های بیرونی استفاده شوند، ممکن است، در برابر باران و اشعه ماوراء بنفش، دچار فرسودگی شوند. اگر از چسب ۳M برای نصب این ریسه استفاده شود، بعد از گذشت مدتی، چسب شل شده و ریسه خواهد افتاد. بنابراین نصب ریسه های ال ای دی بیرونی، باید در داخل شیارهای ثابت مخصوص انجام شود. در مواقعی که احتیاج به برش دادن، کوتاه کردن و اتصال دوباره این ریسه ها است، روش کار، کاملا مثل ریسه های داخلی است با این تفاوت که باید از چسب ضد آب در نقاط اتصال، استفاده گردد.





ایا میتوان این ریس ها را بهم وصل کرد ؟ 


از آنجایی که این ریسه ها در هنگام تولید در ابتدا و انتهایشا سوکت نر و ماده تعبیه شده است این ریسه ها را میتوان به صورت دلخواه به هم وصل کرد 
ضمنا هیچ وقت نور این ریسه ها به دلیل افزایش متراش کم نخواهد شد زیرا این ریسه به برق مستقیم شهری وصل میشوند .
اما در ریسه های 12 ولت به این صورت نیست و امکان کاهش نور در این چراغ ها زیاد دیده شده است .





این ریسه های در طول های 30 , 50 , 70 , 100 موجود میباشد
فروشگاه نوریکس در تلاش است خرید های خوبی را برای مشتریان به ارمغان بیاورد.


نظرات کاربران
ارسال نظر