لطفا کمی صبر کنید ...
چگونه نوار LED زیر کابینت را نصب کنیم؟

چگونه نوار LED زیر کابینت را نصب کنیم؟

نورپردازی زیر کابینت یک راه عالی برای افزودن فضای دلپذیرتر به اتاق یا آسان‌تر کردن دیدن کارهایی است که هنگام تهیه شام ​​انجام می‌دهید. چراغ‌های نواری LED برای آشپزخانه‌ها عالی هستند زیرا روشن، محتاطانه و ماندگار هستند. و این آخرین نکته ای است که می خواهم در این پست به آن بپردازم، زیرا این یک چیز خوب است که LED ها طول عمر بالایی دارند - نصب آنها می تواند مشکل باشد، و شما نمی خواهید مجبور به تعویض مکرر آنها شوید. خیلی سخت نیست، اما اگر می‌خواهید یک چیدمان نورپردازی واقعاً زیبا داشته باشید که نامرت


نورپردازی زیر کابینت یک راه عالی برای افزودن فضای دلپذیرتر به اتاق یا آسان‌تر کردن دیدن کارهایی است که هنگام تهیه شام ​​انجام می‌دهید. چراغ‌های نواری LED برای آشپزخانه‌ها عالی هستند زیرا روشن، محتاطانه و ماندگار هستند. و این آخرین نکته ای است که می خواهم در این پست به آن بپردازم، زیرا این یک چیز خوب است که LED ها طول عمر بالایی دارند - نصب آنها می تواند مشکل باشد، و شما نمی خواهید مجبور به تعویض مکرر آنها شوید. خیلی سخت نیست، اما اگر می‌خواهید یک چیدمان نورپردازی واقعاً زیبا داشته باشید که نامرتب به نظر نمی‌رسد و طراحی آشپزخانه شما را خراب نمی‌کند، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. چراغ‌های نواری LED زیر کابینتی را می‌توان در پشت کابینت‌ها برای روشنایی محیط یا نزدیک‌تر به جلو برای روشنایی کار نصب کرد. سیم‌ها را می‌توان با استفاده از محافظ‌های کابل یا با گذاشتن آنها در کابینت پنهان کرد - اما نکته کلیدی این است که یک پریز برق در دسترس باشد. برای کمک به نصب کامل نوار LED در آشپزخانه خود، بیایید نگاهی بیندازیم:

جایی که می توانید چراغ های نوار LED خود را نصب کنید
چگونه چراغ ها را پنهان کنیم
نحوه سیم کشی روشنایی

 نوار LED را در زیر کابینت کجا نصب کنیم؟


بسته به جایی که چراغ های نوار LED خود را نصب می کنید، چند نکته بالقوه وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. اما اگر چراغ‌های نوار LED را در سطح زیرین کابینت‌ها در سطح کف نصب می‌کنید، این کار بسیار ساده است. فقط باید اطمینان حاصل کنید که کابینت های شما دارای یک قسمت زیرین آشکار بین پایین کابینت و کف هستند.

اگر پانل کف کمی فرورفته باشد، همانطور که در اکثر آشپزخانه ها وجود دارد، می توانید به راحتی چراغ های نواری را در قسمت زیرین کابینت که روی زمین آویزان است نصب کنید.

از آنجایی که این یک برآمدگی بزرگ نخواهد بود، لازم نیست زیاد در مورد موقعیت چراغ ها نگران باشید. تفاوت زیادی بین قرار دادن آنها در جلو یا عقب فضا وجود ندارد زیرا در حال حاضر نسبتاً نازک است. شما باید کمی بیشتر در مورد کابینت های دیواری در سطح چشم فکر کنید. نصب نوارهای LED در قسمت زیرین این کابینت ها راهی عالی برای نور بخشیدن به میز کار آشپزخانه شما است. با این حال، بسته به طراحی شما برای چراغ ها، باید به این فکر کنید که می خواهید نوارها را کجا قرار دهید. شما دو گزینه اصلی دارید.

اگر چراغ‌های ال‌ای‌دی را صرفاً تزئینی می‌بینید، آن‌ها را به سمت عقب کابینت، نزدیک به دیوار نصب کنید. نور تولید شده بیشتر با دیوار ترکیب می شود و فضا را با درخشش یکنواخت تری روشن می کند. با این حال، اگر می خواهید از نورپردازی خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که فضای امن تری برای کار در آشپزخانه دارید (زمانی که در حال تهیه غذا با استفاده از ابزارهای تیز هستید)، به آن نورپردازی وظیفه می گویند. برای این منظور، می‌خواهید چراغ‌های LED خود را نزدیک‌تر به جلوی کابینت نصب کنید. درست در جلو نیست زیرا مقداری از نور را در لبه میز کار از دست خواهید داد.

در عوض، یک مکان در وسط جلو بهترین سطح نور را در فضای کاری که استفاده می‌کنید ارائه می‌کند. یکی دیگر از فاکتورهای نصب چراغ های ال ای دی نواری زیر کابینت های دیواری، ضد آب بودن است. اگر قصد دارید لامپ های نواری LED در نزدیکی اجاق گاز خود داشته باشید، باید مطمئن شوید که در هنگام تماس با بخار، ایمن هستند. برخی از تولیدکنندگان تبلیغ می کنند که چراغ های نوار LED آنها دارای رتبه IP20 هستند و بنابراین برای بخار بی خطر هستند، اما این درست و خطرناک نیست. رتبه IP20 به این معنی است که آنها اصلا ضد آب نیستند.

اگر نزدیک به بخاری که از اجاق گاز می آید، به دنبال چراغ های نواری با درجه ضد آب حداقل IP65 باشید. این نیز عاملی در نحوه نصب چراغ ها است. چراغ‌های نواری برای آشپزخانه‌ها می‌توانند به‌عنوان یک چراغ نواری استاندارد یا داخل یک پوشش پلاستیکی باشند. آنهایی که در یک محفظه پلاستیکی قرار دارند به هر حال باید به درستی روی پیچ نصب شوند، اما چراغ های نواری استاندارد اغلب به پشتی چسب خود متکی هستند. در حالی که این کار نصب را بسیار آسان‌تر می‌کند، باید مطمئن شوید که چسب در اثر بخار اجاق گاز ضعیف نمی‌شود. اگر نوار LED نزدیک به هر منبع بخار در آشپزخانه است، ممکن است نیاز به استفاده از منگنه های نصب اضافی برای نگه داشتن نوار LED در محل خود داشته باشید.

چگونه چراغ های کابینت را پنهان کنیم؟

نکته مهم در مورد استفاده از نوار LED نواری برای چراغ های زیر کابینتی، مشخصات کم آنهاست. خود چراغ‌ها فوق‌العاده نازک هستند، بنابراین پس از نصب، آن‌ها را فقط در صورتی می‌بینید که به زیر کابینت نگاه کنید. در غیر این صورت، هرگز نمی‌دانستید که آنها آنجا هستند، مگر اینکه نور را به میز کار می‌تابانند. با این حال، سیم ها مسئله دیگری هستند. اگر با هر انعطاف‌پذیری نصب شوند، می‌توانند از کار بیفتند، بنابراین ممکن است لازم باشد اقداماتی برای پنهان کردن آنها انجام دهید. در اینجا چند گزینه وجود دارد:

والانس
احتمال زیادی وجود دارد که کابینت‌های شما قبلاً دارای لنگه باشند، اما اگر اینطور نیست، به اضافه کردن آن فکر کنید. والانس یک نوار چوبی است که به عنوان امتداد کابینت های دیواری شما عمل می کند و اساسا یک لبه را ایجاد می کند. عملکرد اصلی آن تزیینی است – از داشتن لبه مربع خشن کابینت های دیواری شما جلوگیری می کند – اما به دلیل ایجاد لبه می تواند هر چیزی را در قسمت زیرین کابینت پنهان کند.

محافظ کابل

برای اکثر افرادی که کابل اضافه می کنند، محافظ ساده ترین راه برای پنهان کردن سیم است. آن‌ها ارزان هستند و می‌توان آن‌ها را طوری رنگ کرد که با رنگ کابینت مطابقت داشته باشد تا در صورت دیده شدن همچنان محتاط باشند. به سادگی سیم ها را با دقت به هم بچسبانید و آنها را از طریق محافظ وارد کنید. لازم نیست از محافظ استفاده کنید - فقط می توانید سیم ها را به هم بچسبانید، آنها را با کابل ببندید و سپس آنها را به قسمت زیرین کابینت منگنه کنید. کمی آشفته‌تر است، اما اگر سیم‌ها را در جایی که دیده نمی‌شوند، ثابت نگه دارد، مشکل بزرگی نیست. فقط مطمئن شوید که به طور تصادفی به سیم ها آسیب نرسانید.


بسته به چیدمان آشپزخانه شما، یکی از گزینه های ممکن این است که کابینت های خود را با سوراخ کردن آنها و اجرای سیم کشی به داخل کابینت تغییر دهید. هنوز هم باید آن را پنهان کنید، مگر اینکه هنگام باز کردن درب کابینت برایتان مهم نباشد که سیم شل را ببینید، اما اگر در حال حاضر تا حدی پنهان شده باشد، ممکن است برایتان راحت‌تر باشد.

چگونه نوار ال ای دی زیر کابینت را سیم کشی کنیم؟


سیم کشی روشنایی LED در زیر کابینت ها بسیار ساده است. چراغ‌های نواری شما احتمالاً منبع تغذیه و روش اتصال آنها را دارند. اگر نه، می‌توانید منابع تغذیه جداگانه‌ای بخرید که دارای کانکتورهایی برای سیم‌های نور نواری یا نقاط تماس نور نواری هستند. فقط مطمئن شوید که منبع تغذیه مناسب (آمازون) را برای نوار خود خریداری کرده اید - احتمالاً 12 ولت یا 24 ولت. باید مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت در معرض خطر ضعیف کردن چراغ ها یا آسیب رساندن به آنها هستید. با این حال، بزرگترین نگرانی شما احتمالاً یافتن بهترین پریز برق برای چراغ های نواری شما خواهد بود، زیرا نمی خواهید زمان زیادی را صرف اطمینان از پنهان شدن چراغ ها کنید و فقط یک سیم پریز به طور نامرتب آویزان شود.

باز هم، می‌توانید از محافظ کابل برای سنجاق سیم‌ها به دیوار استفاده کنید، اما مطمئن شوید که برای هر بخش نورپردازی نوار برنامه‌ریزی کرده‌اید. اگر یک هود اجاق گاز در وسط آشپزخانه خود دارید، به پریزهای جداگانه برای چراغ های نواری در دو طرف نیاز دارید. از طرف دیگر، باید سیم را از کنار کابینت نزدیک هود و سپس بالای آن بکشید. بهترین راه حل این است که یک پریز در داخل کابینت های خود پنهان کنید - به این ترتیب، دیگر نگران مخفی کردن سیم ها روی دیوار نخواهید بود. اگر در حال برنامه ریزی برای طراحی آشپزخانه جدید هستید، برای سهولت کارکردن چراغ های نواری خود، یک پریز در پشت کابینت ها نصب کنید.

کلمات پایانی
نصب منظم چراغ های نوار LED فقط کمی برنامه ریزی دقیق از قبل می طلبد. خوشبختانه، چراغ‌های نواری عمر مفیدی دارند، بنابراین لازم نیست هر چند سال یکبار آنها را عوض کنید. بزرگترین ملاحظات شما این است که مطمئن شوید که می توانید سیم ها را پنهان کنید و دسترسی آسان به یک پریز داشته باشید. همچنین، اجاق گاز را به خاطر بسپارید و اینکه آیا باید بخار را در نصب خود وارد کنید یا خیر - این موضوع بر روی چراغ‌های نواری که انتخاب می‌کنید و نحوه نصب آنها تأثیر می‌گذارد.

آیا چراغ های نوار LED در آشپزخانه خود دارید و خودتان آنها را نصب کرده اید؟ اگر این کار را کردید، مایلم نکات خود را با خوانندگان به اشتراک بگذارید تا بتوانند چراغ های نواری خود را به خانه هایشان اضافه کنند. به‌علاوه، راهنمای عمیق من در مورد چراغ‌های نواری LED را برای همه چیزهایی که باید در مورد نصب آنها در خانه‌تان بدانید، بررسی کنید.


نظرات کاربران
ارسال نظر