لطفا کمی صبر کنید ...
گیج سیم برق: همه چیز درباره اندازه های مختلف سیم برق و استفاده از آنها

گیج سیم برق: همه چیز درباره اندازه های مختلف سیم برق و استفاده از آنها

برای هر نیاز برقی در خانه شما، نصب کابل هایی که از بازرسی برق عبور می کنند ضروری است. این کابل ها یک اتصال الکتریکی را تضمین می کنند که برق را به طور محافظتی حمل می کند. حفظ کیفیت بالا در حین انتخاب، یک سیستم مدار شایسته را در سراسر محل اقامت تضمین می کند.



برای هر نیاز برقی در خانه شما، نصب کابل هایی که از بازرسی برق عبور می کنند ضروری است. این کابل ها یک اتصال الکتریکی را تضمین می کنند که برق را به طور محافظتی حمل می کند. حفظ کیفیت بالا در حین انتخاب، یک سیستم مدار شایسته را در سراسر محل اقامت تضمین می کند.

سیم در مقابل کابل
به طور معمول هر دو سیم و کابل یکسان هستند، تنها تفاوت این است که سیم یک رسانای الکتریکی است، در حالی که یک کابل مجموعه ای از هادی ها است که در یک پوشش محافظ محصور شده اند. مقرراتی وجود دارد که سیم ها و کابل ها برای کاربردهای الکتریکی خاص و روش های نصب دقیق آنها مناسب هستند.

اندازه سیم ها چگونه است و گیج سیم برق چیست؟
در حالی که سیم های مختلف اهداف خاصی را دنبال می کنند، دانستن اندازه سیم مناسب که به عنوان گیج نیز شناخته می شود، به برق شما کمک می کند. اندازه‌گیری‌ها میزان جریانی را که می‌تواند بدون ایجاد آسیب از سیم عبور کند، تعیین می‌کند. علاوه بر این، هر اندازه گیج سیم دارای یک آمپاسیتی مطمئن است که اندازه گیری جریان الکتریکی است.

وایر گیج چیست؟
گیج سیم به اندازه فیزیکی و ظرفیت تحمل جریان سیم اشاره دارد. یک نام عددی ثابت به آن داده می شود که با قطر هادی ها نسبت معکوس دارد. به زبان ساده، اگر عدد گیج سیم کوچک باشد، قطر بیشتری خواهد داشت. دانستن اندازه های کابل برای اطمینان از اینکه مقدار مناسبی جریان را به طور ایمن حمل می کند بسیار مهم است. رتبه گیج همچنین مقاومت سیم و وزن آن را در واحد طول تعیین می کند.

"Gauge" یا "AWG" است؟


هر دو گیج و AWG در حالت ایده آل یکسان هستند. هنگام نوشتن، ما آن را سنج برای درک واضح می نامیم. اندازه گیری AWG عایق هادی را در نظر نمی گیرد. هر چه عدد AWG بیشتر باشد، هادی کوچکتر است.

نمودار اندازه گیری سیم
استانداردهای سیم سنج آمریکایی (AWG) از 0000 (که می تواند تا 302 آمپر را تحمل کند) تا 40 (که می تواند تا 0.0137 آمپر را تحمل کند) متغیر است. اکثر نیازهای سیم کشی خانگی و تجاری از 2 (حداکثر 95 آمپر) یا 3 (حداکثر 85 آمپر) تا 14 (حداکثر 15 آمپر) متغیر است. 

اندازه های رایج AWG Gauge
گیج‌های سیم در مجموعه‌ای از اندازه‌های استاندارد عرضه می‌شوند که می‌توانید بسته به میزان جریانی که می‌خواهید حمل کند و هدفی که قرار است انجام دهد، یکی از آنها را انتخاب کنید. اندازه های رایج AWG Gauge عبارتند از:

سیم 14 گیج.
سیم 12 گیج.
سیم 10 گیج.
8- سیم گیج.
سیم 6 گیج.
سیم 2 گیج.
اهمیت گیج سیم برق
با توجه به اینکه گیج کابل ضخامت هادی حامل جریان الکترون را نشان می دهد، هادی همچنین باید مقاومت را سرکوب کرده و از انتقال بهبودیافته پشتیبانی کند.

دانستن گیج سیم به متخصصان صنعت و صاحبان خانه اجازه می دهد تا به سرعت و به راحتی تشخیص دهند که آیا برای یک کاربرد خاص مناسب است یا خیر.

یک سنج به کاربران کمک می کند تا با استفاده از سطح مقطع سیم به عنوان یک جنبه تعیین کننده، ظرفیت حمل جریان کابل های جامد و رسانای الکتریکی را بدانند.

انتخاب اندازه سیم برق
می‌توانید گیج را بر اساس نشانگرهای مفیدی که در زیر با توجه به میزان استفاده از سیم اختصاص داده شده است تعیین کنید:

18 گیج برای روشنایی کم ولتاژ و سیم لامپ 10 آمپر استفاده می شود.
گیج 16 برای کابل های فرمت سبک با پشتیبانی از 13 آمپر استفاده می شود
14 گیج برای وسایل روشنایی، لامپ ها، مدارهای روشنایی 15 آمپر استفاده می شود.
12 گیج در آشپزخانه، حمام، ظروف خارج از منزل و تهویه مطبوع 120 ولت با 20 آمپر استفاده می شود.
10 گیج در خشک کن برقی، کولر گازی 240 ولت پنجره ای، آبگرمکن برقی 30 آمپر استفاده می شود.
6 گیج برای پخت و پز و محدوده های 40-50 آمپر استفاده می شود
4 گیج برای کوره های برقی و بخاری های برقی بزرگ محافظت شده در 60 آمپر استفاده می شود


امیدواریم این راهنما به شما در انتخاب مناسب کمک کند. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، با D&F Liquidators با شماره 800-458-9600 تماس بگیرید تا مواد برقی با کیفیت بالا و قابل اعتماد از برندهای برتر را با نرخ های رقابتی دریافت کنید. آنها موجودی عظیمی از لوازم الکتریکی، سوئیچ های ایمنی و قطع کننده های مدار را حمل می کنند.


نظرات کاربران
ارسال نظر