لطفا کمی صبر کنید ...
آیا می توانید با نور نوار LED روشن بخوابید؟

آیا می توانید با نور نوار LED روشن بخوابید؟

شاید بدانید که قرار گرفتن در معرض رنگ های مختلف نور در طول روز اثرات متفاوتی بر بدن انسان دارد: برخی خوب و برخی بد. در زمان مناسب، نور می تواند ذهن و بدن را تحریک کند و منجر به هوشیاری یا در زمان نامناسب و بی خوابی شود. اما آیا شما همچنین می‌دانستید که ما می‌توانیم با کنترل رنگ نور و زمانی که خود را در معرض نور قرار می‌دهیم، کنترل کنیم که چگونه می‌توانیم اجازه دهیم روی ما تأثیر بگذارد؟ با این حال، با نوری که به راحتی روی نوک انگشتان ما قرار می گیرد و با تکان دادن یک سوئیچ روشن می شود. جای تعجب ن


شاید بدانید که قرار گرفتن در معرض رنگ های مختلف نور در طول روز اثرات متفاوتی بر بدن انسان دارد: برخی خوب و برخی بد. در زمان مناسب، نور می تواند ذهن و بدن را تحریک کند و منجر به هوشیاری یا در زمان نامناسب و بی خوابی شود. اما آیا شما همچنین می‌دانستید که ما می‌توانیم با کنترل رنگ نور و زمانی که خود را در معرض نور قرار می‌دهیم، کنترل کنیم که چگونه می‌توانیم اجازه دهیم روی ما تأثیر بگذارد؟ با این حال، با نوری که به راحتی روی نوک انگشتان ما قرار می گیرد و با تکان دادن یک سوئیچ روشن می شود. جای تعجب نیست که ما توجه زیادی به این موضوع نداریم که چگونه می تواند بر رفاه ما تأثیر بگذارد. اما ما باید توجه داشته باشیم، به ویژه با افزایش موارد بی خوابی و افسردگی مرتبط با کمبود خواب، و وجود دستگاه های دیجیتال و صفحه نمایش هایی که نور ساطع می کنند. بهتر است با چراغ های نواری خاموش بخوابید. اگرچه، رنگ های خاصی از نور در طیف می تواند بر بدن تأثیر بگذارد و چرخه خواب را تحت تأثیر قرار دهد. نوارهای رنگ قرمز می توانند آرامش بخش باشند و به خواب رفتن کمک کنند زیرا به رنگ طبیعی غروب خورشید نزدیک هستند.

چگونه نور روشن بر خواب شما تأثیر می گذارد؟

قرار گرفتن در معرض نور در زمان نامناسب روز، ساعت داخلی طبیعی بدن ما را تغییر می دهد که به آن ریتم شبانه روزی نیز می گویند. تغییر ساعت به دلیل قرار گرفتن در معرض نور می تواند آرامش طبیعی از پیش برنامه ریزی شده ماهیچه های ما، کاهش دمای بدن و احساس خواب آلودگی را به تاخیر بیاندازد. همه اینها با ترشح هورمون خواب به نام "ملاتونین" کنترل می شود. هر چه بدن شما ملاتونین بیشتری تولید کند، احساس خواب آلودگی بیشتری خواهید داشت. به دلیل افزایش آلودگی نوری، زمانی که در نهایت به خواب می روید، رسیدن به خواب عمیق تر و آرام برای مغز دشوار است.

خوابی که صبح روز بعد شما را با انرژی و رضایت از استراحت بیدار می کند!

یک چیز حیاتی در مورد خواب عمیق این است که بدن و مغز را ترمیم می کند و به عضلات اجازه می دهد تا ریکاوری کنند و در کودکان خواب باعث رشد می شود. شما اساساً در طول شب تبدیل به ولورین می شوید! و این پایان کار نیست. با دانستن اینکه خواب چقدر برای عملکرد خوب بدن انسان مهم است، می توانید درک کنید که چگونه کمبود آن می تواند منجر به مشکلات طولانی مدت دیگری نیز شود:

افسردگی: افراد مبتلا به بی خوابی نسبت به افرادی که می توانند یک شب خوب استراحت کنند، افسردگی و اضطراب بیشتری دارند. آنها 10 برابر بیشتر در معرض افسردگی بالینی هستند. کم خوابی می تواند خلق و خو و دیدگاه فرد را نسبت به زندگی ویران کند.

چاقی: یک مطالعه 16 ساله نشان می دهد که زنانی که 5 ساعت یا کمتر می خوابند، 15 درصد بیشتر شانس چاق شدن دارند. افرادی که کوتاه می‌خوابند در مقایسه با زنانی که 7 ساعت می‌خوابیدند، 30 درصد بیشتر در معرض خطر اضافه کردن 30 پوند قرار داشتند.

حوادث: افرادی که دائماً مشکل خواب داشتند باعث افزایش تصادفات رانندگی شدند و مطالعات کمبود زمان عکس العمل خواب افراد را با رانندگان مست برابر دانسته اند.

بهترین رنگ های نور شب برای خواب کدامند؟

ممکن است از خود بپرسید که آیا همه نورها به یک اندازه بد هستند؟ رنگ های مختلف نور، حتی در طیف نور، درجه تأثیر متفاوتی دارند. پس بیایید اول خبر بد را از سر راه برداریم. نور آبی برای ریتم طبیعی شبانه روزی ما یعنی چرخه بیولوژیکی خواب ما مضرترین است. و متاسفانه، ما توسط نور آبی به شکل دو منبع اولیه احاطه شده ایم. اولین منبع صفحه نمایش روشن دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن همراه، تلویزیون، نمایشگر و تبلت است. دومی لامپ های کم مصرف مانند لامپ های فلورسنت و لامپ های LED است. دومی مقدار مناسبی نور در طیف آبی تولید می کند. حالا برای خبر خوب، که با آن می توانید شهر را قرمز کنید! نور قرمز مانند سایر نورها روی خواب و سطح ملاتونین ما تأثیری ندارد.

قرار گرفتن در معرض نور قرمز دو مزیت قابل توجه دارد:

اولاً، استفاده از چراغ قرمز کمترین تأثیر نامطلوب را بر سطح ملاتونین خواهد داشت. چراغ‌های قرمز کم‌رنگ را در سراسر خانه تا عصر و به عنوان چراغ‌های شب هنگام بیدار شدن برای سفر به حمام یا آشپزخانه نصب کنید. ثانیا، برخی از مطالعات، در واقع، اثرات مثبت درمان با نور قرمز را ثابت کردند.

به عنوان مثال، خوابیدن در نور قرمز باعث بهبود کیفیت خواب، سطح ملاتونین و استقامت روز بعد بسکتبالیست های زن نخبه می شود. دلیل این اثر تزلزل ناپذیر این است که سلول های روی شبکیه چشم ما کمترین حساسیت را به نور قرمز و بیشترین حساسیت را به نور آبی دارند. از شبکیه، سیگنال ها به مغز می روند و بر خلق و خو و خواب تأثیر می گذارند.

رنگ های دیگر نور در اطراف ما چطور؟ آیا نور سبز برای خواب خوب است؟

Can You Leave LED Strip Lights On All Night? | Dragon Matrix

مانند نور آبی، نور سبز به ترشح طبیعی ملاتونین آسیب می رساند، اگرچه به اندازه نور آبی مضر نیست. اثر نور سبز زمانی که برای اولین بار در معرض آن قرار می گیریم مشابه است، اما اثرات آن با گذشت زمان سریعتر از بین می روند. در حالی که نور آبی می تواند ملاتونین را برای حدود 3 ساعت سرکوب کند، نور سبز آن را تنها به نصف یعنی حداکثر 1.5 ساعت کاهش می دهد. بنابراین هنوز آنطور که نور آبی می تواند خسته کننده نیست، اما مانند قرار گرفتن در معرض نورهای آبی و سایر نورهای رنگی، سبز نیز چندان عالی نیست.

آیا رنگ بنفش برای خواب خوب است؟

وقتی به طیف نور نگاه می کنید، الگویی را خواهید دید که چگونه رنگ های مختلف بر خواب تأثیر می گذارد. بنفش یا بنفش روشن نزدیکترین رنگ به طول موج فرابنفش است و پس از آن آبی و سبز در وسط قرار دارد و قرمز دورترین رنگ را از ماوراء بنفش دارد و با افزایش طول موج به نور مادون قرمز تبدیل می شود. اتفاقاً رنگ بنفش بیشترین تأثیر مضر را بر سیستم شبانه روزی انسان دارد و ترشح ملاتونین را از بین می برد و آن را بیش از همه سرکوب می کند و پس از آن رنگ آبی قرار دارد. اگر عاشق خواب خود هستید، پس از غروب آفتاب به هر قیمتی از این رنگ اجتناب کنید!

آرامش بخش ترین رنگ های روشن عصر

همانطور که خورشید غروب می کند، درخشش آشنای قرمز-نارنجی را می دهد و محیط اطراف ما را با رنگ های گرم پر می کند. برای بدن انسان، این رنگ قرمز یک رنگ طبیعی است که با پایان روز باعث آرامش و احساس آرامش و خواب آلودگی می شود و ملاتونین به آرامی ترشح می شود و ما را برای استراحت شبانه خوب آماده می کند. به همین دلیل است که هنگام غروب و در طول شب خود را با نورهای گرم مایل به قرمز احاطه می کنیم منطقی است. این نزدیکترین رنگ به روشی است که طبیعت برای خواباندن ما دارد.


اکنون می دانید که چگونه نور آبی به ما کمک می کند تا به طور طبیعی در صبح احساس انرژی کنیم، در حالی که نور قرمز سیگنال هایی را به بدن ما ارسال می کند تا آن را برای آرامش و استراحت آماده کند. خاموش کردن آن با روشن کردن هر نور رنگی، به خصوص نور بنفش یا آبی، در سبک زندگی کوتاه مدت خواب شما اختلال ایجاد می کند و در دراز مدت، مشکلات سلامتی و شرایط پزشکی را به همراه خواهد داشت.

 


نظرات کاربران
ارسال نظر