لطفا کمی صبر کنید ...
راهنمای کامل در مورد برق ولتاژ پایین

راهنمای کامل در مورد برق ولتاژ پایین

صاحبان خانه به کنترل های اتوماسیون، اینترنت و روشنایی نیاز دارند. به همین دلیل است که امروزه سازندگان مجبور به نصب برق ولتاژ پایین هستند. انواع وسایل برقی امروزه به یکی از ویژگی های محبوب در اکثر خانه ها تبدیل شده اند. این امر توضیح می دهد که چرا اکثر سازندگان و مالکان به برق فشار ضعیف روی آورده اند. استفاده از تجهیزات ولتاژ پایین یک بازی توپ متفاوت است. مهم است که در مورد  برق ولتاژ پایین بیشتر بدانید تا بهترین استفاده را از کاربرد برق فشار ضعیف خود ببرید. به خواندن ادامه دهید تا همه چیز را در

صاحبان خانه به کنترل های اتوماسیون، اینترنت و روشنایی نیاز دارند. به همین دلیل است که امروزه سازندگان مجبور به نصب برق ولتاژ پایین هستند. انواع وسایل برقی امروزه به یکی از ویژگی های محبوب در اکثر خانه ها تبدیل شده اند. این امر توضیح می دهد که چرا اکثر سازندگان و مالکان به برق فشار ضعیف روی آورده اند. استفاده از تجهیزات ولتاژ پایین یک بازی توپ متفاوت است. مهم است که در مورد  برق ولتاژ پایین بیشتر بدانید تا بهترین استفاده را از کاربرد برق فشار ضعیف خود ببرید. به خواندن ادامه دهید تا همه چیز را در مورد برق ولتاژ پایین بدانید.

طبقه بندی ولتاژها


ولتاژ همچنین به عنوان اختلاف پتانسیل الکتریکی، کشش الکتریکی یا فشار الکتریکی شناخته می شود، به تفاوت پتانسیل الکتریکی بین دو نقطه اشاره دارد. ولتاژ مسئول حرکت الکترون ها در یک حلقه رسانا است. کارهای حیاتی مانند روشنایی بدون ولتاژ امکان پذیر نیست. در زیر طبقه بندی ولتاژ ارائه شده است.

برق ولتاژ بالا


برق ولتاژ بالا، فوق العاده بالا و فوق العاده بالا در انتقال از نیروگاه رایج است. برق در این سطح برای افزایش راندمان منتقل می شود. جریان کمتر با انتقال ولتاژ بالا همراه است تا امکان استفاده از کابل های نازک تر و سبک تر را فراهم کند. استفاده از کابل های نازک تر و سبک تر به کاهش هزینه های ساخت برج و خطوط برق کمک می کند. ولتاژهای بالاتر حدود 115000 تا 230000 ولت جریان متناوب هستند. ولتاژهای فوق بالا از 345000 تا 765000 ولت جریان متناوب متغیر است. بیش از 450000 ولت جریان متناوب در ایالات متحده منتقل می شود. انتقال ولتاژ بالا از طریق تابلوهای سوئیچینگ و توزیع با کیفیت انجام می شود. علاوه بر این، اتاق های کنترل باید دارای قابلیت سوئیچینگ اضافی باشند. ولتاژهای بسیار بالا از 765000 تا 1100000 ولت جریان متناوب متغیر است. چین در حال توسعه یک سیستم جریان متناوب 1100000 ولتی است.

برق ولتاژ متوسط


ولتاژ تغذیه متوسط توسط صنایع و کارخانجات بزرگ استفاده می شود که به مقدار قابل توجهی برق نیاز دارند. این کارخانه ها و صنایع بزرگ از تجزیه و تحلیل تغییرات الکتریکی برای بهبود عملکرد با افزایش ولتاژ و کاهش آمپر بهره می برند. صنایع و کارخانه هایی که از ولتاژ متوسط استفاده می کنند نیاز به منبع تغذیه پشتیبان دارند. بیشتر صنایع از ژنراتورهایی استفاده می کنند که 13800 ولت جریان متناوب را تامین می کنند.
برق ولتاژ پایین 
منبع برق ولتاژ پایین برابر یا کمتر از 600 ولت جریان متناوب است. معمولاً در کارخانه هایی که از اتوماسیون استفاده می کنند استفاده می شود. ولتاژ پایین برای استفاده بهتر به منبع تغذیه و کنترل تقسیم می شود.

مزایای استفاده از برق ولتاژ پایین


در حالی که برق فشار قوی برای خطوط انتقال و کارخانه‌هایی که برق زیادی مصرف می‌کنند مناسب است، اکثر دستگاه‌های الکتریکی در خانه‌ها و دفاتر ما با برق ولتاژ پایین کار می‌کنند. استفاده از جریان مستقیم ولتاژ پایین چیزهای زیادی برای ارائه دارد. به عنوان مثال، استفاده از دستگاه های الکتریکی با ولتاژ پایین باعث کاهش هزینه ها و افزایش ایمنی می شود. منبع برق ولتاژ پایین نیز بهره وری انرژی را بهبود می بخشد. بیشتر منابع انرژی تجدیدپذیر، از جمله خورشیدی، آبی و باد، همگی توان جریان مستقیم پایینی را ارائه می دهند.
با این حال، برخی از دستگاه ها از ترکیب برق ولتاژ پایین و بالا برای افزایش عملکرد استفاده می کنند. اگرچه این مورد است، اما تعادل به سمت سیستم های ولتاژ پایین تغییر می کند، به خصوص در مورد روشنایی. معرفی دیودهای ساطع کننده نور نمونه خوبی از این تغییر است. نورپردازی مسیر و یارو مورد استفاده برای نورپردازی تاکیدی نیز نمونه ای از تغییر تعادل است. سیستم‌های الکتریکی ولتاژ پایین نیز از آنجایی که گرمای کمتری نسبت به سیستم‌های الکتریکی ولتاژ بالا تولید می‌کنند، محبوب شده‌اند. کاهش حرارت به ما این امکان را می دهد که با کاهش نیاز به سرمایش در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم.
نصب سیم کشی برق ولتاژ پایین نیز نسبت به سیم کشی با ولتاژ بالا مشکل کمتری دارد. هر برقکار ماهری می تواند سیم کشی ولتاژ پایین را نصب کند. خوبی این است که نصب سیم کشی فشار ضعیف بسیار ایمن تر از سیم کشی فشار قوی است. روشنایی ولتاژ پایین همچنین باتری های پشتیبان را حفظ می کند زیرا آنها با توان کم کار می کنند. علاوه بر این، برخی از دیودهای ساطع کننده نور دارای درایورهای پشتیبان اضطراری هستند.

کاربرد برق ولتاژ پایین

برق ولتاژ پایین به دلیل مزایایی که ارائه می دهد در اکثر تنظیمات به یک ویژگی رایج تبدیل شده است. موارد زیر برخی از کاربردهای برق فشار ضعیف است.

مدار شکن
همچنین به عنوان کلیدهای اتوماتیک، کلیدهای مدار برای کنترل نامنظم روشن و خاموش در سیستم های توزیع ولتاژ پایین استفاده می شود. مدارشکن ها می توانند در صورت اتصال کوتاه، خطای ولتاژ کمتر و اضافه بار، مدار خطا را قطع کنند. دسته بندی می شوند:
برای حفاظت از قطع کننده های مدار استفاده می شود.
قطع کننده های مدار محدود کننده جریان.
قطع کننده های مدار سریع جریان مستقیم.
کلیدهای مدار پلاستیکی که به عنوان کلیدهای کنترل مدارهای روشنایی، موتورها و مدارهای گرمایش الکتریکی استفاده می شود.

کنترل کننده
کنترلرها به صورت دستی کار می کنند و برای کنترل تابلو برق برای جریان زیاد در مدار اصلی استفاده می شوند. کنترل‌کننده‌های بادامک، کنترل‌کننده هواپیما، و کنترل‌کننده‌های درام انواع رایج کنترل‌کننده‌ها هستند. آنها مستقیماً استارت، توقف، کموتاسیون و ترمز موتورها را در تجهیزات بالابر کنترل می کنند. علاوه بر این، کنترل کننده ها نیز سرعت را تنظیم می کنند. کنترلر بادامک از آنجایی که بیشتر از سایر کنترلرها استفاده می شود ظرفیت تماس بالایی دارد.

کنتراکتور
نقش کنتراکتور کنترل موتور، دستگاه جوش، بانک خازن و گرمایش الکتریکی است. پیمانکاران می توانند به طور خودکار از جریان متناوب به جریان مستقیم سوئیچ کنند. آنها به طور گسترده در مدارهای کنترل اتوماتیک استفاده می شوند. دو نوع پیمانکار شامل پیمانکاران جریان متناوب و پیمانکاران جریان مستقیم. کنتراکتورها جریان متناوب دارای سیستم تماس، مکانیزم الکترومغناطیسی و دستگاه های کنترل قوس هستند. آنها همچنین حاوی محفظه ها، فنرهای بافر، فنرهای فشار تماسی، فنر واکنش و مکانیسم انتقال هستند.

استارتر
استارت سه مجموعه ای از دستگاه های کنترل برق ولتاژ پایین است که برای راه اندازی و توقف موتور قفس سه فاز از فاصله دور استفاده می شود. استارترهای الکترومغناطیسی انواع متداول استارترها هستند. آنها از رله های حرارتی و پیمانکاران تشکیل شده اند.

کلید اصلی
کلید اصلی دستورات خاموش و روشن را در مدار کنترل صادر می کند تا مدار کنترل بتواند وظیفه تعیین شده را انجام دهد. دکمه‌ها، سوئیچ‌های مجاورت، کنترل‌کننده‌های اصلی، سوئیچ‌های مسافرتی، سوئیچ‌های پا، سوئیچ‌های انتخابگر و سوئیچ‌های تبدیل جهانی، کلیدهای اصلی پرکاربرد هستند.

مقاومت
مقاومت در تمام دستگاه های الکتریکی برای تنظیم جریان الکتریکی قوی ولتاژ پایین در خطوط جریان مستقیم استفاده می شود. همچنین برای راه اندازی، ترمز و تنظیم سرعت در موتورهای الکتریکی استفاده می شود.

خازن
خازن که در اصل به عنوان کندانسور شناخته می شود، یک جزء الکتریکی غیرفعال دو حرارتی است که انرژی را به شکل بار الکتریکی ذخیره می کند. همه خازن ها دارای دو صفحه الکتریکی هستند که توسط عایق ها از هم جدا شده اند.

نحوه استفاده ایمن از تجهیزات برق ولتاژ پایین


جریان برق ولتاژ پایین می تواند باعث برق گرفتگی شود که می تواند باعث جراحت یا مرگ شود. علائم شوک الکتریکی ولتاژ پایین شامل سوختگی، بی حسی و از دست دادن هوشیاری، تشنج، درد شکم، درد قفسه سینه و مشکل در تنفس است. در اینجا نحوه استفاده ایمن از تجهیزات ولتاژ پایین آورده شده است:

تمام خطرات مرتبط با کار خود را ارزیابی کنید.
سیستم را درک کنید.
قرار گرفتن در معرض خود را به حداقل برسانید.
به دنبال فلز زنده در معرض دید باشید و آن را بپوشانید.
انرژی را کاهش دهید.
 


نظرات کاربران
ارسال نظر