لطفا کمی صبر کنید ...
چگونه از خانه خود در برابر نوسانات برق محافظت کنید

چگونه از خانه خود در برابر نوسانات برق محافظت کنید

آیا از خود پرسیده اید که چگونه تلویزیون هوشمند جدید شما ناگهان کار نمی کند؟ دلیل آن می تواند افزایش برق در خانه باشد. شما هرگز نمی توانید تشخیص دهید که نوسانات برق چگونه می تواند بر لوازم خانگی شما تأثیر بگذارد، در عملکرد قطع کننده مدار دخالت کند و در عین حال به تمام پریزهای خانه شما راه پیدا کند. در چنین شرایطی، اگر هر وسیله ای را به پریز برق وصل کنید، نمی تواند انرژی ناگهانی برق را از بین ببرد. همچنین ممکن است این مشکل ریشه در خانه شما داشته باشد و به تدریج تمام ابزارهای الکتریکی از کامپیوتر گ


 
آیا از خود پرسیده اید که چگونه تلویزیون هوشمند جدید شما ناگهان کار نمی کند؟ دلیل آن می تواند افزایش برق در خانه باشد. شما هرگز نمی توانید تشخیص دهید که نوسانات برق چگونه می تواند بر لوازم خانگی شما تأثیر بگذارد، در عملکرد قطع کننده مدار دخالت کند و در عین حال به تمام پریزهای خانه شما راه پیدا کند. در چنین شرایطی، اگر هر وسیله ای را به پریز برق وصل کنید، نمی تواند انرژی ناگهانی برق را از بین ببرد. همچنین ممکن است این مشکل ریشه در خانه شما داشته باشد و به تدریج تمام ابزارهای الکتریکی از کامپیوتر گرفته تا پخش کننده DVD و یخچال را بسوزاند. بنابراین، درک نوسانات برق و نحوه جلوگیری از نوسانات برق در خانه بسیار مهم است.

نوسانات برق چیست؟

نوسانات برق در خانه به افزایش یا افت ناگهانی و موقتی ولتاژ مدارهای الکتریکی است که منجر به تخریب و آسیب های جبران ناپذیر دستگاه های الکترونیکی می شود. هنگامی که دستگاهی نتواند از توان بهینه استفاده کند، جریان جریان و توزیع آن افزایش می یابد. این به نوبه خود به دستگاه های مختلف هدایت می شود و آنها را از بین می برد. نوسانات برق یکی از دلایل اصلی تخریب زودرس دستگاه های الکتریکی است. وقتی این اتفاق می‌افتد، مهم نیست که دستگاه چقدر کوچک یا بزرگ باشد، تحت تأثیر افزایش برق قرار می‌گیرد. بر اساس گزارش های انجمن ملی تولیدکنندگان برق، منابع موجود در حوزه های خانگی و تجاری 60 تا 80 درصد از نوسانات برق را تشکیل می دهند. بنابراین، بسیار مهم است که اقداماتی مانند نصب محافظ برق یا استخدام پیمانکاری که بتواند راه هایی برای محافظت از سرمایه گذاری های شما ابداع کند، انجام دهید.

چه چیزی باعث نوسانات برق می شود؟
همانطور که قبلاً مشخص شد، نوسانات برق زمانی اتفاق می‌افتد که ولتاژ بسیار زیاد سیستم الکتریکی وجود داشته باشد. حتی اگر آنها فقط برای کسری از ثانیه دوام بیاورند، خسارت مادام العمر است. بنابراین، درک علل مختلف افزایش برق در خانه بسیار مهم است تا بتوانید از آنها دور شوید.

اضافه بار الکتریکی:

این زمانی اتفاق می افتد که شما سعی می کنید جریان بیش از حد را فقط از یک مدار خارج کنید. ممکن است با استفاده بیش از حد از سیم‌های داخلی یا وصل کردن دستگاه‌های متعدد یا بدتر از آن، استفاده از دستگاه‌های الکتریکی فراتر از سطح آمپر مدار اتفاق بیفتد. همه اینها می تواند باعث اضافه بار الکتریکی و نوسانات برق در خانه شود زیرا مدار برق ممکن است در معرض یک جهش ناگهانی ولتاژ قرار گیرد.

رعد و برق:
اگر سیستم الکتریکی در معرض رعد و برق قرار گیرد، عملکرد آن تا حد زیادی به خطر می افتد. هنگامی که رعد و برق به سیستم الکتریکی برخورد می کند، نمی تواند بار بیش از حد جریان طاقت فرسا را تحمل کند. در نتیجه، یک سنبله بزرگ ایجاد می شود و منجر به افزایش قدرت می شود. به همین دلیل است که باید تمرین کنید وقتی هوا ناآرام می شود، همه وسایل برقی را از برق بکشید.

سیستم سیم کشی ضعیف:
سیم کشی جزء حیاتی توزیع برق است. اما اگر در معرض یا آسیب دیده باشد، ابزارهای الکتریکی شما احتمالاً در برابر افزایش برق آسیب پذیر می شوند. این به این دلیل است که فقط می تواند حداقل مقاومت الکتریکی را ارائه دهد که به این معنی است که یک عنصر رسانا ممکن است جریان عبوری از سیم را تا سطوح مخرب افزایش دهد. بنابراین، شما باید مراقب باشید اگر

خروجی ها بوی سوختگی یا آثار سوختگی می دهند
کلیدهای مدار اغلب قطع می شوند
صداهای ارتعاشی از پریزها خارج می شود

خاموشی:
هنگامی که شبکه برق قطع می شود یا رعد و برق وجود دارد، می توانید انتظار وقوع قطع برق را داشته باشید. اما بسیار مضر است زیرا هنگامی که برق مجدداً بازیابی می شود، حرکت ناگهانی جریان ممکن است منجر به افزایش برق در خانه شود.

حفاظت از سیستم ولتاژ برق چیست؟

هنگامی که به اندازه کافی بزرگ باشد، افزایش قدرت می تواند به طور موثر به ابزارهای الکترونیکی حتی برای همیشه آسیب برساند. در چنین مواردی، یک محافظ برق خانگی مفید خواهد بود. این اجازه می دهد تا جریان الکتریکی را از طریق خروجی به تمام دستگاه هایی که به نوار متصل می شوند، عبور دهد. هنگامی که یک افزایش ناگهانی ولتاژ وجود دارد، سیستم حفاظت از برق، الکتریسیته اضافی را به سیم اتصال به زمین پریزها منحرف می کند. این سیم های اتصال به زمین به موازات دو سیم دیگر - داغ و خنثی - اجرا می شوند. آنها برای ایجاد مسیری طراحی شده اند تا در هنگام خرابی در سیستم سیم داغ یا خنثی، جریان به راحتی جریان یابد. پیگیری نوسانات برق در خانه بسیار مهم است تا بتوانید زمان تعویض سیستم حفاظت برق را بدانید.  همچنین می‌توانید در صورت استفاده بیش از حد از آن‌ها، این تجهیزات را به سیم‌های داخلی وصل کنید. اگرچه مجبور نیستید همه چراغ ها و فن ها را به سیستم حفاظتی سیستم برق آب وصل کنید، با این حال، این روشی مناسب برای محافظت از دستگاه های شما در برابر افزایش ناگهانی برق است.

چگونه از خانه خود در برابر نوسانات برق محافظت کنیم؟
نوسانات الکتریکی می تواند به طور خاص با سوزاندن اجزای مهم به مدار برق تلویزیون و رایانه آسیب برساند. بهترین راه برای جلوگیری از آسیب ناشی از موج خیس این است که دستگاه ها را در هنگام طوفان شدید یا قطع برق از برق جدا نگه دارید. محافظ های ولتاژ برای محافظت از تجهیزات رایج در برابر ولتاژ پایین بسیار کارآمد هستند. اما در مورد کولر گازی یا یخچال، مقدار زیادی انرژی برای روشن و خاموش کردن کمپرسور مورد نیاز است.
در نتیجه، یک ولتاژ در ولتاژ ایجاد می کند که می تواند با حفاظت سیستم قدرت با کیفیت بالا نیز کنترل شود. علاوه بر این، باید خطوط برق و سیم‌کشی‌ها را به دقت زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که هیچ نشانه‌ای از موج خیس قابل مشاهده خارجی ندارند.

نتیجه
با وجود همه این منابع برق در خانه شما، بدیهی است که به دنبال اقداماتی برای جلوگیری از آن خواهید بود. خوشبختانه، با الکتروپاور، حفاظت برق از خانه شما کار راحتی می شود. از کل دارایی شما در برابر اثرات مخرب نوسانات برق ناشی از اضافه بار الکتریکی، قطع برق یا رعد و برق محافظت می کند.
 


نظرات کاربران
ارسال نظر