لطفا کمی صبر کنید ...
آیا ریسه های  LED مصرف برق زیادی دارند؟

آیا ریسه های LED مصرف برق زیادی دارند؟

ریسه های LED یک راه عالی برای طراحی و نورپردازی قسمت های مختلف منزل و یا محل کار هستند. برای افراد از ریسه های LED برای تزیین در مورادی مثل جشن تولد ها استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از ریسه های LED استفاده می‌کنند تا با قرار دادن آنها در امتداد قرنیز یا ردیابی قسمت عمودی پله‌ها در راه پله یا کشوهای دارای نور پس‌زمینه، حسی مدرن و شیک به خانه‌های خود ببخشند. ریسه های LED در مقایسه با چراغ های رشته ای سنتی هزینه برق زیادی ندارند.

ریسه های LED یک راه عالی برای طراحی و نورپردازی قسمت های مختلف منزل و یا محل کار هستند. برای افراد از ریسه های LED برای تزیین در مورادی مثل جشن تولد ها استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از ریسه های LED استفاده می‌کنند تا با قرار دادن آنها در امتداد قرنیز یا ردیابی قسمت عمودی پله‌ها در راه پله یا کشوهای دارای نور پس‌زمینه، حسی مدرن و شیک به خانه‌های خود ببخشند. ریسه های LED در مقایسه با چراغ های رشته ای سنتی هزینه برق زیادی ندارند. میزان مصرف مستقیماً با طول نور نواری و چگالی نور آن تعیین می شود. اجرای یک نوار استاندارد 5 متری به طور متوسط کمتر از 30 هزار تومان در سال هزینه دارد. نشان داده شده است که هزینه برق مصرفی در طول عمر یک لامپ رشته ای 5 تا 10 برابر قیمت اصلی خرید لامپ است. به دلیل ناکارآمدی آن، اکثر کشورهایی مانند استرالیا، چین، ژاپن و هند لامپ‌های رشته‌ای را ممنوع یا حذف کرده‌اند. این تصمیم به عنوان تلاشی برای کاهش مصرف انرژی ملی اتخاذ شد. در مجموع گام خوبی در مسیر درست است.

ریسه های LED: نسل بعدی چراغ ها


لامپ های ال ای دی (دیود ساطع کننده نور) مزایای زیادی دارند که آنها را به یک انتخاب برتر تبدیل می کند. برای نمونه، آنها بسیار بیشتر از لامپ های رشته ای (700 تا 1000 ساعت) عمر می کنند (15000 تا 50000 ساعت). اگر بخواهید از لامپ های LED به مدت 10 ساعت در روز استفاده کنید، می توانند بیش از 10 سال دوام بیاورند! لامپ های رشته ای، در مقایسه، تنها 100 روز دوام می آورند. گزینه سومی نیز وجود دارد که لامپ های فلورسنت فشرده (CFL) هستند. با این حال، این واقعاً فقط یک پیشرفت جزئی نسبت به لامپ رشته ای است. CFL ها فقط تا 10000 ساعت طول عمر دارند - یک جهش عظیم از لامپ های رشته ای، اما چراغ های LED آنها را در طول عمر و سایر قسمت ها تپش می دهند. چراغ های LED بادوام هستند زیرا از رشته ای استفاده نمی کنند. آنها نسبت به افتادن یا برآمدگی بسیار منعطف تر هستند. چراغ‌های ال‌ای‌دی عاری از جیوه‌ای هستند که معمولاً در CFL یافت می‌شوند که بسیار سمی است. شکستن لامپ CFL باعث آزاد شدن جیوه در هوا می شود و می تواند یک خطر باشد. نکته اصلی این است که همین ویژگی‌ها برای ریسه های LED نیز صدق می‌کند. یکی دیگر از مزایای اصلی ریسه های LED این است که چراغ های LED به شدت داغ نمی شوند. لازم نیست نگران باشید که تزئینات درخت کریسمس خانه شما را می سوزاند. و همانطور که در چند بخش بعدی خواهید دید، لامپ های LED نیز بسیار کارآمد هستند و بنابراین برای صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه صورتحساب ها عالی هستند.

آیا ریسه های LED برق زیادی مصرف می کنند؟


اکنون، می‌دانید که لامپ‌های ال‌ای‌دی می‌توانند با خرید لامپ‌های کمتر در طول زمان، در هزینه شما صرفه‌جویی کنند. اما در مورد هزینه انرژی که یکی از اینها را به سقف خانه خود بچسبانید، چطور؟ برق مصرفی یک لامپ با کیلووات ساعت اندازه گیری می شود. یک لامپ LED در طول عمر 15000 ساعتی خود از 127.5 کیلووات ساعت استفاده می کند. لامپ های رشته ای که به مدت 15000 ساعت استفاده می شوند (برای اهداف تئوری، یک لامپ رشته ای نمی تواند تا این اندازه دوام بیاورد) 900 کیلووات ساعت برق مصرف می کند.

 

ریسه های LED چقدر برق مصرف می کند؟


بنابراین ما ثابت کرده‌ایم که یک لامپ LED در مقایسه با فناوری‌های قدیمی، انرژی زیادی مصرف نمی‌کند. اما در مورد چراغ های نواری چطور؟ در اینجا دو چیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید - مصرف برق ریسه و طول. میزان مصرف بر حسب وات برای اندازه گیری می شود و این امر تحت تأثیر چند چیز متفاوت خواهد بود.

اول، چگالی چراغ ها. یک چراغ نوار LED با چگالی استاندارد معمولاً 30 دیود در هر متر دارد. یک چگالی بالا احتمالاً 60 120 دیود در طول خواهد بود، یا برخی از آنها بسیار بالاتر هستند.
سپس اندازه دیودها وجود دارد. اینها معمولاً به صورت یک عدد چهار رقمی ارائه می شوند که فقط عرض و ارتفاع دیود را توصیف می کنند. دیودهای 3528 (عرض 35 میلی‌متر، ارتفاع 28 میلی‌متر) کمتری نسبت به نوار نوری 5050 دارند، اما به آن روشنایی نخواهند بود. بنابراین یک نوار 3528 با چگالی بالا ممکن است نسبت به نوار 5050 با چگالی استاندارد داشته باشد. هنگام خرید نوارهای خود، مصرف برق باید در جعبه یا صفحه وب تبلیغ شود - به دنبال W/m (وات بر متر) یا W/f (وات بر فوت) باشید.
اندازه گیری دیگری که ممکن است مشاهده کنید، لومن بر متر یا لومن بر فوت است. این به شما می گوید که نوار چقدر روشن است. یک نوار با کیفیت خوب حدود 1500 لومن در هر متر را می دهد. با این حال، تصور کنید که لومن کمتر در هر متر به مقدار مصرف انرژی کمتر است - ممکن است به طور کلی چنین باشد. با این حال، برخی از دیودها کارآمدتر از سایرین هستند، بنابراین ممکن است بدون افزایش توان مورد نیاز، روشن تر باشند.
سپس، طول یک نوار وجود دارد. با توجه به اینکه چگونه توان بر حسب وات بر متر اندازه گیری می شود، به شما می گوید که هر چه متر به یک نوار باشد، به وات بیشتری نیاز دارد تا کار کند. یک نوار 1.3 وات بر متر از 6.5 وات برای یک نوار 5 متری استفاده می شود اما از 13 وات برای یک نسخه 10 متری استفاده می کنم.
بنابراین برای پاسخ به این سوال  که- ریسه های LED چقدر برق مصرف می کنند؟ باید بگوییم که این موضوع بسته به طول نوار و مصرف برق دارد، بسته به چگالی نور و اندازه دیود است.

چه مدت می توانید ریسه های LED را روشن نگه دارید؟

در صورت تمایل می توان ریسه های LED را به صورت تئوری به مدت 24 ساعت در 7 روز هفته روشن گذاشت، اما من انجام این کار را توصیه نمی کنم. در حالی که انجام این کار هزینه کمتری نسبت به انجام آن با یک نوار لامپ رشته ای دارد، شما می توانید ساعات زیادی از عمر ترانسفورماتور را مصرف کنید. اگر ترانسفورماتور در فواصل استفاده زمان خنک شدن داشته باشد، طول عمر بیشتری خواهد داشت. بنابراین اگر از ریسه های LED خود 

 


نظرات کاربران
ارسال نظر