لطفا کمی صبر کنید ...
تفاوت بین لامپ های نواری و طنابی

تفاوت بین لامپ های نواری و طنابی

وقتی به دنبال نورپردازی خانه خود هستید، ممکن است ترکیبی از چراغ های نواری و طنابی را ببینید و تعجب کنید که تفاوت های اصلی آن ها در چیست. از این گذشته، آنها تقریباً شبیه به هم به نظر می رسند - به جای یک منبع نور اولیه مانند آنچه با یک لامپ دریافت می کنید، یک سری چراغ در یک ردیف دریافت می کنید. اما چراغ های نواری و طنابی یکسان نیستند، و شما باید بفهمید که این تفاوت ها در چیست زیرا بر اینکه کدام یک برای خانه شما مناسب است تأثیر می گذارد.


وقتی به دنبال نورپردازی خانه خود هستید، ممکن است ترکیبی از چراغ های نواری و طنابی را ببینید و تعجب کنید که تفاوت های اصلی آن ها در چیست. از این گذشته، آنها تقریباً شبیه به هم به نظر می رسند - به جای یک منبع نور اولیه مانند آنچه با یک لامپ دریافت می کنید، یک سری چراغ در یک ردیف دریافت می کنید. اما چراغ های نواری و طنابی یکسان نیستند، و شما باید بفهمید که این تفاوت ها در چیست زیرا بر اینکه کدام یک برای خانه شما مناسب است تأثیر می گذارد.

چراغ‌های نواری به‌عنوان وسایل دائمی طراحی می‌شوند، در حالی که چراغ‌های طنابی موقتی‌تر هستند و برای استفاده در فضای باز یا در املاک اجاره‌ای ایده‌آل هستند. چراغ‌های نواری عموماً روشن‌تر هستند، اما اجزای الکتریکی بیشتر قابل مشاهده هستند - آنها بهتر است در قسمت‌های سرپوشیده یا زیر واحدهایی که خود نوار قابل مشاهده نیست استفاده شوند. بیایید این تفاوت ها را بیشتر بررسی کنیم:

تفاوت های کلیدی بین لامپ های نواری و طنابی
کدام یک را باید برای اتاق خواب خود انتخاب کنید
چه زمانی لامپ های طنابی گزینه بهتری هستند
نور لامپ نواری در مقایسه با نور لامپ طنابی چگونه است و تفاوت های کلیدی نور این دو لامپ

 

تفاوت بین لامپ های نواری و طنابی  در چه مواردی است؟
واضح ترین تفاوت بین لامپ های نواری و طنابی در جایی است که آنها را در اتاق خود قرار می دهید. لامپ های نواری بیشتر به صورت دائمی نصب می شوند – باید به دیوار یا سطحی که می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید چسبانده شوند و سپس آن‌ها را در آنجا رها کنید تا از کار بیفتند یا تصمیم بگیرید که دیگر آنها را نمی‌خواهید. لامپ های طنابی موقتی تر هستند و روی سطح ثابت نیستند. در عوض می‌توانید آن‌ها را دور میله‌های تخت بپیچید یا از آن‌ها در فضای باز روی حصار یا در امتداد لبه پاسیو استفاده کنید.

یکی دیگر از تفاوت های کلیدی در ظاهر لامپ ها است. یک لامپ نواری معمولاً تمام اجزای خود را در معرض نمایش قرار می دهد، و آنها را کاملاً آشکار می کند. آنها معمولاً چیزی نیستند که شما در نمایش دارید، اما بهتر است در سرپوش یا سقف کاذب یا در قسمت زیرین کابینت ها یا قفسه ها پنهان شوند تا نور پایین را فراهم کنند. لامپ های طنابی در عوض کاملاً محصور شده‌اند، و در حالی که می‌توانید سیم‌هایی را که هر چراغ را به هم وصل می‌کنند، ببینید، چیزی شبیه «مدار» وجود ندارد. بنابراین داشتن لامپ طنابی در فضای بسته چندان جذاب نیست. از آنجایی که لامپ های طناب محصور شده اند، گاهی اوقات (اگرچه نه همیشه) برای استفاده در خارج از منزل رتبه بندی می شوند.

اگر می‌خواهید از لامپ ها در مکان‌هایی که در فضای باز  قرار دارند استفاده کنید، تعجب نخواهید کرد اگر متوجه شوید که لامپ ها باید ضدآب باشند – لامپ های نواری را فقط در صورتی می‌توان در فضای باز استفاده کرد که در یک محفظه مهر و موم شده و دارای محافظ باشند، در حالی که برخی از لامپ های طنابی برای فضای باز مناسب تر هستند.

لامپ های نواری در گزینه های روشنایی خود انعطاف پذیرتر هستند. به عنوان مثال، لامپ های طنابی معمولاً یا یک رنگ هستند، یا انتخابی از رنگ ها را ارائه می دهند اما نسبتاً محدود هستند. در عوض لامپ های نواری، می‌توانند گزینه‌های تک رنگ داشته باشند، اما نوارهای کاملاً RGB نیز وجود دارد که به شما امکان انتخاب ۱۶ میلیون سایه مختلف را می‌دهد. همچنین نوارهای RGBIC با تراشه‌های متعدد وجود دارد که به یک نوار اجازه می‌دهد طیفی از رنگ‌ها را همزمان نمایش دهد – بنابراین می‌توانید جلوه رنگین کمانی را در امتداد دیوار داشته باشید.

با این حال همه لامپ های طنابی اولیه نیستند. برخی از گزینه ها از مارک های محبوب مانند Govee و Philips Hue (Amazon) وجود دارد که ترکیبی پر جنب و جوش از سایه ها را ارائه می دهند، اما آنها واقعاً گران هستند. لامپ های طنابی به نظر دارای یک نور یکنواخت هستند، اگرچه اگر از پوشش پخش کننده استفاده کنید می توانید با یک نور نواری به همان نتیجه برسید.

آیا نور لامپ نواری روشن تر از نور لامپ طناب است؟


هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد: همه لامپ های نواری از همه لامپ های طنابی روشن تر نیستند. این موضوع به لامپی که می خرید بستگی دارد. به طور کلی، بیشتر لامپ های نواری روشن‌تر از لامپ های طنابی هستند، به خصوص اگر چراغ‌های نواری و طنابی با قیمت مشابه را با هم مقایسه کنید.

چگالی LED ها - چقدر به هم نزدیک هستند - اغلب در چراغ های نواری بیشتر است، که بیشترین تأثیر را بر روشنایی دارد.

اگر اولویت شما دریافت نور روشن تر برای روشنایی بیشتر اتاق است، در صورت امکان به جای لامپ طنابی، به دنبال یک لامپ نواری باشید و یکی را با تراکم بالاتر - 60 LED در هر متر یا بیشتر انتخاب کنید.

 

چه زمانی باید لامپ طنابی را به جای لامپ نواری انتخاب کنم؟

با روشن تر بودن لامپ های نواری و انعطاف پذیری بیشتر رنگی، اگر بتوانید آنها را نصب کنید، اغلب انتخاب پیش فرض هستند. اما شما همیشه انتخاب دائمی برای منزل خود انجام نمی دهید. برای مثال، اگر آپارتمان خود را اجاره می‌کنید یا دانشجو هستید که به خوابگاه می‌روید، قوانینی در مورد کارهایی که می‌توانید انجام دهید وجود دارد و نمی‌توانید از اجسام دائمی در این نواحی استفاده کنید. چسب مورد استفاده در چراغ‌های نواری می‌تواند به دیوارها آسیب برساند و زمانی که از خانه خارج می‌شوید، هزینه‌هایی را متحمل می‌شوید.

لامپ های طنابی را می‌توان در فضای باز و در مکان‌هایی که ممکن است نتوانید نور نواری بچسبانید استفاده کنید. می‌توانید آن‌ها را دور میله‌های حصار بپیچید، یا ممکن است فقط بخواهید یک گزینه نورپردازی را برای استفاده در تابستان قبل از آوردن آن در داخل خانه در زمستان زمانی که به آن نیاز ندارید، استفاده کنید.


در حالی که لامپ های نواری و لامپ های طنابی ارتباط نزدیکی با هم دارند، قطعاً کاربردهای متفاوتی دارند. اگر در زمینه نورپردازی LED تازه کار هستید، قبل از اینکه خرید کنید، کافی است توقف کنید و به آنچه از نورپردازی خود می خواهید فکر کنید. اگر به دنبال راه‌هایی برای اضافه کردن فضا به اتاق بدون تغییر دائمی هستید، یا می‌خواهید چیزی برای روشن کردن شب‌هایتان در باغ باشد، چراغ‌های طنابی راه‌حلی موقتی هستند.

اما لامپ های نواری LED نسبتاً ارزان هستند (اگرچه ریسک خرید یک گزینه بی‌کیفیت را ندارید)، می‌توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند و به طرز شگفت‌انگیزی انعطاف‌پذیر هستند، چه بخواهید نور روشن یا ظریف را به عنوان یک گزینه نیمه دائمی بخواهید. آیا در خانه خود لامپ های نواری یا طناب دار دارید؟ آیا سؤالات LED دیگری دارید که در اینجا پاسخ داده نشده است؟ در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

 


نظرات کاربران
ارسال نظر