لطفا کمی صبر کنید ...
اگر نوار LED را برش دهید باز هم کار می کند؟ 

اگر نوار LED را برش دهید باز هم کار می کند؟ 

چه به دنبال نورپردازی کمدهای آشپزخانه یا نور پس‌زمینه تلویزیون خود با چراغ‌های نواری LED باشید، برای همه چیز راه‌حلی وجود دارد. نوارهای ال ای دی که به دلیل تطبیق پذیری خود از یک سری قطره چکان ال ای دی تشکیل شده اند که روی یک برد مدار باریک و انعطاف پذیر نصب شده اند. فقط یک دلیل برای نگرانی وجود دارد. اکثر نوارهای LED به صورت قرقره های بلندی بین 3 تا 16 فوت هستند. اگر کوتاه شوند به کار خود ادامه خواهند داد؟ بله، چراغ های LED نواری تا زمانی که در خطوط تعیین شده برش دهید، پس از برش به کار خود ادامه


چه به دنبال نورپردازی کمدهای آشپزخانه یا نور پس‌زمینه تلویزیون خود با چراغ‌های نواری LED باشید، برای همه چیز راه‌حلی وجود دارد. نوارهای ال ای دی که به دلیل تطبیق پذیری خود از یک سری قطره چکان ال ای دی تشکیل شده اند که روی یک برد مدار باریک و انعطاف پذیر نصب شده اند. فقط یک دلیل برای نگرانی وجود دارد. اکثر نوارهای LED به صورت قرقره های بلندی بین 3 تا 16 فوت هستند. اگر کوتاه شوند به کار خود ادامه خواهند داد؟ بله، چراغ های LED نواری تا زمانی که در خطوط تعیین شده برش دهید، پس از برش به کار خود ادامه می دهند. نوارهای LED از چندین مدار مجزا تشکیل شده اند، بنابراین هر خط برش انتهای یک مدار و شروع یک مدار جدید را مشخص می کند. برش در جای دیگری بر روی نوار LED باعث می شود آن مدار و به طور بالقوه کل نوار از کار بیفتد. برش در امتداد یک خط مستقیم به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، درست است؟ تعجب خواهید کرد که چه تعداد از مردم این کار را اشتباه می کنند و در این فرآیند نورهای کاملاً خوبی را خراب می کنند. به خواندن یک راهنمای آسان در مورد نحوه برش چراغ های نوار LED، اتصال مجدد دو قطعه مجزا و اینکه اگر همه چیز به درستی پیش رفت چه کاری انجام دهید ادامه دهید.

آیا می توانید چراغ های نوار LED را برش دهید؟


وقتی صحبت از چراغ‌های نواری LED به میان می‌آید، هیچ «اندازه‌ای مناسب برای همه» وجود ندارد. اما چه نیاز به چراغ‌های انعطاف‌پذیر یا سفت، تک رنگ یا RGB، ضد آب یا غیر ضد آب داشته باشید، اکثر نوارهای LED یک ویژگی مشترک دارند… را می توان به طول های سفارشی برش داد. در فواصل منظم در سرتاسر هر نوار LED، خطوط مشکی مستقیم یا نقطه‌دار دیده می‌شود. مدارها در این نقاط کاملاً بسته هستند، بنابراین این مکان‌ها امن‌ترین مکان‌ها برای بریدن ال‌ای‌دی‌ها بدون ایجاد آسیب هستند. این خطوط برش در هر نوار LED متفاوت خواهد بود. به عنوان یک قانون کلی، آنها معمولاً هر 3 LED هستند. بنابراین، برای مثال، اگر 30 LED در هر متر وجود داشته باشد، خطوط برش معمولاً هر 10 سانتی متر خواهد بود. در هر طرف خط برش مشکی باید پدهای لحیم کاری مسی وجود داشته باشد که یک الگوی متقارن را تشکیل می دهند. قرار دادن این پدهای مسی یک نکته مفید برای اطمینان از اینکه خط برش را به درستی شناسایی کرده اید است.

آیا هر دو طرف پس از قطع کردن آنها همچنان کار می کنند؟


پاسخ کوتاه این است که بله، هر دو طرف چراغ نوار LED شما زمانی که آنها را برش دهید کار می کنند. دلیل آن در نقاط برش نهفته است. همانطور که قبلاً گفتم نقطه برش مکانی امن برای قطع شدن مدار بدون آسیب دائمی به آن است. هر بخش بین نقاط برش به تنهایی مدار است، بنابراین مهم نیست که از کدام نقطه برش استفاده کنید تا زمانی که این تنها جایی است که برش را انجام می دهید. این قطعاً یک خبر خوب است زیرا شما هیچ زباله دیگری ایجاد نمی کنید و همچنان می توانید نیمه دوم خود را دوباره استفاده کنید.

چگونه نوار LED را به صورت ایمن برش دهیم

سفارشی کردن طول چراغ های نوار LED شما نسبتاً ساده است. در اینجا راهنمای گام به گام من است. با آزمایش چراغ های خود شروع کنید تا بررسی کنید که کار می کنند. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما در بیشتر موارد برش یا لحیم کاری چراغ ها ضمانت شما را باطل می کند، بنابراین بهتر است دوباره بررسی کنید.

در مرحله بعد، باید تعیین کنید که طول نوار LED شما چقدر است. برای انجام این کار، باید اندازه گیری کنید که می خواهید چراغ ها به کجا بروند. در این مورد تا جایی که می توانید دقیق باشید. سپس خط برش نوار LED خود را انتخاب می‌کنید که نزدیک‌ترین خط به این طول اندازه‌گیری باشد. دقیقاً در امتداد خط برش با یک چاقوی تیز یا قیچی برش دهید. وقت خود را صرف کنید و به یاد داشته باشید که نوارهای LED به گونه ای طراحی شده اند که برش داده شوند، بنابراین ضربه ای به شما وارد نمی شود.

همچنین باید تصمیم بگیرید که چگونه نوار را به منبع برق وصل کنید. اکثر قرقره ها دارای یک سوکت از پیش نصب شده هستند، اما با بریدن نوار LED از شر آن خلاص می شوید، بنابراین باید یک سوکت جدید نصب کنید. می‌توانید بین لحیم کردن یک سوکت جدید به نوار یا استفاده از کانکتور منبع تغذیه نواری (آمازون) یکی را انتخاب کنید.

آیا می توانید نوار LED را که قطع شده است دوباره وصل کنید؟


اگر نوار را خیلی کوتاه کنید چه اتفاقی می افتد؟ آیا می توان دو قطعه را دوباره به هم وصل کرد یا باید یک نوار جدید بخرید؟ به شرطی که در امتداد خط برش تعیین شده برش دهید، نوارهای LED را می توان دوباره وصل کرد، اما بعداً در مورد آن بیشتر خواهد شد. روش های زیادی وجود دارد که می توانید برای اتصال مجدد دو تکه چراغ های نواری استفاده کنید. ساده ترین راه استفاده از کانکتور است. اتصال دهنده ها به راحتی از خرده فروشان درست مانند این مجموعه در آمازون در دسترس هستند، و آنها در طیف وسیعی از اشکال مختلف، یعنی زاویه راست و T-tap هستند.

نحوه اتصال مجدد چراغ های نوار برش


در اینجا راهنمای بسیار مختصر است، اما من مقاله عمیقی دارم که به همه چیز در مورد اتصال چراغ های نوار LED پاسخ می دهد، بنابراین حتما آن را بررسی کنید. کانکتورهای نواری معمولاً ساده ترین راه حل هستند زیرا به هیچ ابزاری نیاز ندارند. با استفاده از یک چاقو برای جدا کردن پلاستیک شفاف پوشاننده لنت های مسی شروع کنید. سپس، نوار را وارد کانکتور کنید و مطمئن شوید که اجزا با هم مطابقت دارند.

روش دوم لحیم کاری مستقیم به نوار با استفاده از آهن لحیم کاری و استفاده از سیم های قدیمی است. لحیم کاری را مستقیماً روی نقاط مسی ذوب کنید تا یک گودال کوچک تشکیل شود و قطبیت آن را در یک ردیف قرار دهید. سیم مشکی باید با علامت منفی و خط قرمز باید با علامت مثبت هماهنگ شود. برای جدا کردن حدود نیم اینچ از پوشش انتهای سیم های خود از سیم کش استفاده کنید. انتهای سیم را بچرخانید تا تمام انتهای فرسوده به هم متصل شود و سیم ها را به گودال های لحیم کاری وصل کنید. هنگامی که اتصال برقرار شد، می توانید چراغ های نواری خود را به منبع برق وصل کنید و بررسی کنید که آنها کار می کنند. 

عیب یابی: نوار LED بعد از برش کار نمی کند


سفارشی کردن طول نوارهای LED شما ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما ممکن است اشتباهاتی رخ دهد. اگر LED های شما پس از برش کار نمی کنند، بررسی کنید که آیا چراغ های شما برای برش طراحی شده اند یا خیر. اگر آنها نبودند، اما به هر حال آنها را بریدید، متأسفانه آسیب وارد شده است. در این چراغ ها مدار به طور مداوم در تمام طول کار می کند، بنابراین برش آن باعث آسیب دائمی می شود. اگر نوار شما برای برش طراحی شده است، دومین اقدام این است که بررسی کنید که در جای مناسب بریده اید. برش خارج از خط برش آن مدار مجزا را از بین می برد، بنابراین باید به نزدیکترین خط برش برش دهید. مشکلات دیگری نیز وجود دارد که می توانید متوجه آنها شوید، اما آنها به طور مستقیم به برش مربوط نمی شوند، بلکه زمانی که نوارها را به هم وصل می کنید، مرتبط هستند.

اگر راه‌اندازی نوار LED شما کار می‌کند اما در هر انتها روشنایی متفاوتی دارد، افت ولتاژ را تجربه می‌کنید. به طور کلی، نوارهای LED 12 ولت نباید از 10 فوت تجاوز کند و 24 ولت نباید از 15 فوت تجاوز کند. با کاهش طول نوار در هر منبع تغذیه می توان از افت ولتاژ جلوگیری کرد. از طرف دیگر، اگر نوارهای LED RGB شما تغییر رنگ نمی‌دهند، این نشان می‌دهد که هنگام اتصال آنها قطبیت‌ها را نادرست ردیف کرده‌اید. برای بهبود این وضعیت، کافی است نوار خود را به اطراف بچرخانید و آن را دوباره وصل کنید.

کلمات پایانی
شما آن را دارید! چراغ های نوار LED را می توان برای برآوردن نیازهای هر نصبی، صرف نظر از بزرگ یا کوچک بودن، سفارشی کرد. بنابراین جای تعجب نیست که آنها به سرعت به محبوب ترین نوع نورپردازی LED تبدیل می شوند. اگر هنوز مطمئن نیستید، امکان برش چراغ‌های LED توسط یک متخصص وجود دارد، اما اگر از راهنمای من پیروی کنید، قول می‌دهم چیزی برای ترسیدن وجود نداشته باشد. آیا تا به حال بریدن نوارهای LED را امتحان کرده اید؟ آیا ترجیح می دهید از لحیم کاری یا اتصال دهنده استفاده کنید؟ من مشتاقم بدانم کدام راه حل محبوب تر است، بنابراین لطفاً نظر خود را در زیر بگذارید.


نظرات کاربران
  • اشکان یوردخانی 6/27/2023 10:39:46 AM
    سلام من می‌خوام یک آر جی بی رو نوار وصل کنم چند سیم هارو جا به جه کردم رو شن شد ولی کنترل کار نمیکنه یه راهنمایی می کنید ممنون
ارسال نظر