لطفا کمی صبر کنید ...
چگونه یک اتاق نشیمن را بدون استفاده از لامپ سقفی روشن کنیم؟

چگونه یک اتاق نشیمن را بدون استفاده از لامپ سقفی روشن کنیم؟

زندگی آپارتمان نشینی روز به روز محبوب تر می شود، زیرا شهرها از نظر فضا هر روز محدودتر می شوند اما جمعیت همچنان در حال افزایش است. همچنین، بازار مسکن در حال تغییر است، زیرا اکنون افراد بیشتری به اجاره متوسل می شوند، زیرا نمی توانند متعهد به خرید ملک خود باشند. نور خوب برای یک سبک زندگی شاد و سالم بسیار مهم است. بنابراین، اگر شما یکی از کسانی هستید که در آپارتمانی زندگی می‌کنید، به خصوص آپارتمانی که مالک آن نیستید، چگونه می‌توانید آن را به درستی روشن کنید؟


زندگی آپارتمان نشینی روز به روز محبوب تر می شود، زیرا شهرها از نظر فضا هر روز محدودتر می شوند اما جمعیت همچنان در حال افزایش است. همچنین، بازار مسکن در حال تغییر است، زیرا اکنون افراد بیشتری به اجاره متوسل می شوند، زیرا نمی توانند متعهد به خرید ملک خود باشند. نور خوب برای یک سبک زندگی شاد و سالم بسیار مهم است. بنابراین، اگر شما یکی از کسانی هستید که در آپارتمانی زندگی می‌کنید، به خصوص آپارتمانی که مالک آن نیستید، چگونه می‌توانید آن را به درستی روشن کنید؟

یک اتاق را با استفاده از لامپ های مناسب روشن کنید، به مبلمانی که می خواهید برجسته کنید و جهت نور خورشید از طریق پنجره ها توجه ویژه ای داشته باشید. از چراغ های دیواری بلند برای سقف های بلند و آینه ها برای انعکاس نور طبیعی و مصنوعی در صورت لزوم استفاده کنید. راه های زیادی برای روشنایی موثر فضای شما وجود دارد، بنابراین اجازه دهید توضیح دهم:

چرا بسیاری از آپارتمان ها چراغ سقفی ندارند؟
چگونه یک فضا را بدون برق روشن کنیم؟
مواردی که هنگام برنامه ریزی راه حل روشنایی خود باید از آنها اجتناب کنید
عواملی که باید در نظر داشت
اتاق خود را به طور موثر روشن کنید

 

چرا برخی از آپارتمان ها لامپ سقفی ندارند؟


دلیل اصلی نداشتن چراغ سقفی در برخی از آپارتمان ها فقط به پول است. فرض کنید در حال خرید یک ساختمان قدیمی برای تبدیل به آپارتمان یا ساختن یک بلوک برج جدید هستید. در این صورت، شما در حال حاضر سرمایه گذاری قابل توجهی انجام می دهید. بنابراین باید مطمئن شوید که هر ریالی را که می توانید پس انداز کرده اید تا حداکثر بازدهی را تضمین کنید. بنابراین سیم کشی سقف هر آپارتمان به یک کار پرهزینه تبدیل می شود که از دیدگاه شرکت ساخت و ساز ضروری نیست. اگر قوانین آنها را ایجاب نمی کند، چرا آنها را اضافه کنید؟

حمام ها و فضاهای آشپزخانه همچنان احتمالاً آنها را خواهند داشت زیرا برای ایمنی در جایی که خطرات وجود دارد مورد نیاز هستند. اما مناطق نشیمن و ناهارخوری اغلب این کار را نمی کنند زیرا استفاده از کمترین نور دائمی تا حد امکان ارزان تر است. استدلال شرکت‌های ساختمانی این است که پس‌اندازی که در چراغ‌های سقفی ایجاد می‌شود، سپس در قسمت‌های دیگر آپارتمان برای بهبود کیفیت زندگی شما، مانند وسایل بهتر یا سیستم‌های امنیتی پیشرفته، استفاده می‌شود. و از آنجایی که شما پریزهای دیواری دارید، باید بتوانید به اندازه کافی اتاق را همانطور که می خواهید روشن کنید، بنابراین سازندگان تصمیم گیری را به دست مستاجر می سپارند.

 

چگونه یک اتاق را بدون نور الکتریکی روشن کنیم؟

بنابراین شما یک آپارتمان خریده اید یا اجاره نامه ای برای اجاره آن امضا کرده اید و آماده هستید تا تمام لامپ ها و چراغ های مورد نیاز خود را بخرید. خوب، دست نگه دارید، زیرا ابتدا باید به این فکر کنید که چگونه می توانید اتاق را بدون هیچ برقی روشن کنید. در بیشتر موارد، راه حل های غیر الکتریکی می توانند کمک کنند، اما پاسخ کامل نخواهند بود. فقط با این نکات نمی توانید از پس آن برآیید، عمدتاً زیرا برخی از آنها به هر حال به نور روز متکی هستند، و به احتمال زیاد می خواهید شب ها در آپارتمان خود بمانید! اما، از آنها به عنوان نقطه شروع استفاده کنید، زیرا وقتی این گزینه ها را در نظر می گیرید، می دانید که نقاط تاریک شما کجا هستند و به چه نوری نیاز دارید.

با رنگ‌های روشن‌تر تزئین کنید، مشروط بر اینکه اجاره شما این امکان را به شما می‌دهد.
رنگ‌های روشن‌تر نور بیشتری را منعکس می‌کنند، بنابراین نه تنها خود دیوارها سبک‌تر به نظر می‌رسند، بلکه به تابش نور در اطراف اتاق کمک می‌کنند.

از آینه برای انعکاس نور طبیعی استفاده کنید
به جهتی که پنجره‌هایتان رو به آن هستند نگاه کنید و در صورت امکان، آینه‌ها را طوری قرار دهید که خورشید را به گوشه‌های تاریک‌تر منعکس کنند و مطابق با دکوراسیون انتخابی شما عمل کنید.

از سبک مینیمالیستی استفاده کنید
مبلمان بیشتر مساوی است با سایه بیشتر، بنابراین اگر واقعاً می خواهید فضای خود را روشن کنید، سعی کنید وسایل را شلوغ کنید و از خرید زیاد مبلمان خودداری کنید. یک اتاق مینیمالیستی همیشه سبک تر از یک اتاق شلوغ به نظر می رسد.

استفاده از شمع را در نظر بگیرید
شما همچنین می توانید از شمع استفاده کنید، اگرچه بسیاری از اجاره نامه های اجاره شمع های واقعی را به دلیل خطر آتش سوزی که ایجاد می کنند ممنوع می کنند. بنابراین شمع های باتری دار می توانند یک گزینه باشند، اگرچه نور زیادی از خود ساطع نمی کنند.

مواردی که هنگام روشن کردن اتاق باید از آنها اجتناب کنید


فضای اتاق نشیمن
اولین چیزی که باید از آن اجتناب کنید، زمانی که یک آپارتمان را اجاره می کنید، خراب کردن دیوار برای سیم کشی مجدد آن است. این شرایط اجاره شما را زیر پا می گذارد و هر سپرده ای که گذاشته اید از بین می رود. علاوه بر این، مالک می‌تواند به طور بالقوه برای جبران خسارت اقدام کند. حتی اگر بهترین برق‌کارها و گچ‌کارها را برای انجام کار استخدام کنید، باز هم مقصر خواهید بود، مگر اینکه سیم‌کشی را جدا کرده باشید و قبل از رفتن تمام کارها را تمیز کنید. اگر فکر می کنید نورپردازی سقفی ضروری است، در وهله اول قبل از اینکه اجاره نامه را امضا کنید، با مالک مذاکره کنید.اما بیشتر، شما باید از کارهای بزرگ سیم کشی مجدد اجتناب کنید.  اگر چسب یا پیچ ها به رنگ آسیب می رسانند، حتی مواردی مانند چراغ های نواری یا اتصالات دیواری نیز ممکن است لازم باشد رد شوند، بنابراین همیشه قبل از چسباندن چیزهایی که ممکن است باعث مشکلات بعدی شود، بررسی کنید.

وقتی صحبت از روشنایی نور شما می شود، هر چه روشن تر باشد بهتر است درست است؟

 

خوب، نه لزوما. فقط از خرید روشن ترین گزینه خودداری کنید زیرا در یک لامپ محدود یا فضای آپارتمان، ممکن است خشن به نظر برسد یا سایه های تیره تری در اطراف بقیه اتاق ایجاد کند. لامپی را که خیلی کم نور است نیز نخرید. بهترین گزینه یک لامپ کم نور یا یک لامپ هوشمند است که به شما امکان می دهد آن را متناسب با اتاق تنظیم کنید. اما در غیر این صورت، قبل از تصمیم گیری در مورد روشنایی مناسب برای فضای خود، نور و جهت را برنامه ریزی کنید.

در نهایت، همسایگان خود را در نظر بگیرید.

بلوک‌های آپارتمانی اغلب نزدیک به هم هستند، بنابراین حتی در یک طبقه مرتفع، ممکن است همسایه‌ای روبه‌رو داشته باشید. قوانین مربوط به آلودگی نوری بسته به محل زندگی شما متفاوت است و بیشتر آنها فقط برای نورپردازی در فضای باز اعمال می شوند. اما، اگر نوری را که مستقیماً از پنجره به فضای زندگی همسایه می تابد، نصب کنید، باز هم می توانید شکایات خود را جلب کنید. از سایه ها استفاده کنید یا منابع نور روشن تر را از پنجره دور نگه دارید.

چیزهایی که قبل از شروع باید به خاطر بسپارید

هنگامی که گزینه های روشنایی غیر الکتریکی را بررسی کردید و مطمئن شدید که از چه چیزهایی اجتناب کنید، زمان آن رسیده که برنامه ریزی را شروع کنید. به اندازه اتاق فکر کنید. ... و ارتفاع سقف را در آن لحاظ کنید. شما باید به این فکر کنید که چه نوع نوری را می خواهید و آیا به اندازه کافی فضا را روشن می کند. محل قرار دادن چراغ ها را در نظر بگیرید. آیا قرار است روی دیوار نصب شوند؟ و اگر آنها آزاد باشند، روی زمین یا روی میز خواهند بود، بنابراین آنها بالاتر هستند؟

رنگ و دما

در مرحله بعد، به دما و رنگ نور فکر کنید. اگر نور سفید می‌خواهید، سایه‌های گرم‌تری می‌خواهید یا آبی-سفید سردتر و روشن‌تر که ممکن است مصنوعی‌تر به نظر برسد اما روشن‌تر به نظر برسد. و اگر رنگی است، به این فکر کنید که آیا این یک لامپ رنگی است یا یک چراغ هوشمند با دیودهای RGB تا بتوانید آن را سفارشی کنید.

نقطه کانونی خود را برنامه ریزی کنید

هنگام برنامه ریزی تمام موارد بالا، به این فکر کنید که می خواهید تمرکز خود را در اتاق تغییر دهید. آیا تلویزیون نقطه کانونی است، و اگر چنین است، آیا می خواهید نور پس زمینه آن را روشن کنید؟ یا این پرتره های خانوادگی است - آویزان کردن عکس ها اگر در سایه باشند بسیار بی معنی است.

مواد فیکسچر و لامپ

در نهایت، موادی را که برای لامپ ها و وسایل روشنایی خود می خواهید در نظر بگیرید و مطمئن شوید که با تم اتاق مطابقت دارند. شیشه و فلز بسیار مدرن‌تر هستند، بنابراین اگر سبک مدرن را دوست دارید، بسیار مناسب هستند. از سوی دیگر، وسایل چوبی دنج‌تر هستند و مناسب یک فضای خانوادگی یا مکانی هستند که فقط می‌خواهید احساس گرما و راحتی داشته باشید.

روشن کردن اتاق نشیمن


بنابراین با این همه دانش در دست، بهترین راه برای نورپردازی اتاق نشیمن چیست؟ خوب، این موضوع کاملا به اتاق و سلیقه شما بستگی دارد، اما در اینجا برخی از بهترین گزینه ها وجود دارد. چراغ های دیواری برای روشن کردن فرورفتگی ها و گوشه های تاریک ایده آل هستند. علاوه بر این، آنها تعادل خوبی بین روشن کردن کف و تاریک جلوه دادن سقف ایجاد می کنند. چراغ دیواری جهت دار با سایه یکپارچه به شما امکان می دهد مهمترین ویژگی ها را برجسته کنید. به نورهایی مانند لامپ زیر نگاه کنید. به شما این امکان را می دهد که آن را به یک پریز دیواری وصل کنید، به این معنی که فقط دو پیچ کوچک مورد نیاز است - چیزی که می توانید به سرعت آن را پس از اتمام اجاره خود تعمیر کنید.

یا اگر می‌خواهید نور پایین‌تر بماند و بیشتر روی مبلمان متمرکز شود تا روشنایی کل اتاق، چراغ‌های رومیزی فضای دنج‌تری ایجاد می‌کنند. گزینه‌های مدرن زیادی وجود دارد، از جمله این لامپ‌های دو لامپ جالب (آمازون) - نور سایه‌دار یا باز یا هر دو را همزمان انتخاب کنید. هنگام انتخاب لامپ خود، ساده ترین گزینه، لامپ هوشمند است، به شرطی که لامپ خود را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد رنگ نور را تغییر دهید. نیازی نیست که کاملاً RGB باشد مگر اینکه بخواهید - یک لامپ محیط سفید (آمازون) کافی است، زیرا می توانید آن را از رنگ سفید گرم به سرد تغییر دهید تا با تم اتاق مطابقت داشته باشد. در صورت نیاز می توانید آن را نیز کم نور کنید. یا به جای خرید چراغ‌های رومیزی و لامپ هوشمند جداگانه، می‌توانید چراغ‌های هوشمند کاملاً مستقل (آمازون) را تهیه کنید که مستقل هستند. این گزینه های مدرن کاملاً کم نور و RGB هستند و می توانند هر نقطه کانونی اتاق را روشن کنند.


وقتی به نورپردازی اتاق فکر می کنید، احتمالاً همیشه نوعی نور سقفی را تصور می کنید. با این حال، با تمام این اطلاعات در دست، باید متوجه شوید که به آن نیاز ندارید. بسیاری از جایگزین های دیگر در دسترس هستند. در مورد اینکه کدام بهترین است - این سوالی نیست که بتوان به آن پاسخ داد زیرا هر آپارتمان و اتاق متفاوت است، همانطور که سلیقه شخصی شما متفاوت است. با این حال، احتمالاً برای رسیدن به درستی به ترکیبی از برخی یا همه موارد فوق نیاز دارید. من دوست دارم ایده های شما را نیز بشنوم، بنابراین اتاق های نشیمن خود را برای الهام بیشتر به اشتراک بگذارید، یا نظر خود را با چراغ های مورد علاقه خود برای اتاق نشیمن اضافه کنید.


نظرات کاربران
ارسال نظر