لطفا کمی صبر کنید ...
عرض نوارهای LED چقدر است؟

عرض نوارهای LED چقدر است؟

نوارهای LED هنگام روشنایی خانه شما بسیار محبوب می شوند زیرا بسیار انعطاف پذیر هستند. می‌توانید تقریباً در هر جایی از آنها استفاده کنید، به شرطی که یک منبع برق در نزدیکی آن وجود داشته باشد، که به شما امکان می‌دهد در نحوه انتخاب نور بخش‌های مختلف اتاق واقعا خلاق باشید. و در حالی که می توانید آنها را تقریباً به هر سطحی وصل کنید، باید عرض نوار را در نظر داشته باشید. اضافه کردن نوار به سطح اگر قرار است روی لبه‌ها آویزان شود یا به سادگی در یک قسمت فرورفته قرار نگیرد، خوب نیست، به خصوص اگر کانالی برای



نوارهای LED هنگام روشنایی خانه شما بسیار محبوب می شوند زیرا بسیار انعطاف پذیر هستند. می‌توانید تقریباً در هر جایی از آنها استفاده کنید، به شرطی که یک منبع برق در نزدیکی آن وجود داشته باشد، که به شما امکان می‌دهد در نحوه انتخاب نور بخش‌های مختلف اتاق واقعا خلاق باشید. و در حالی که می توانید آنها را تقریباً به هر سطحی وصل کنید، باید عرض نوار را در نظر داشته باشید. اضافه کردن نوار به سطح اگر قرار است روی لبه‌ها آویزان شود یا به سادگی در یک قسمت فرورفته قرار نگیرد، خوب نیست، به خصوص اگر کانالی برای پنهان کردن نوار می‌خرید. بیشتر نوارهای LED بدون توجه به اندازه تراشه LED استفاده شده، 10 میلی متر عرض دارند - حدود 3/8 اینچ. گاهی اوقات می‌توانید نوارهای پهن‌تری به پهنای 15 میلی‌متر یا 9/16 اینچ پیدا کنید، در حالی که نوارهای نازک‌تر کمتر رایج هستند اما وجود دارند. بیایید کمی عمیق تر به آن بپردازیم. در این مقاله توضیح می دهم که:

نوارهای LED معمولاً از نظر عرض متفاوت هستند یا خیر
عرض یک نوار 5050 و 2835
آیا نوارهای پهن تر انرژی بیشتری مصرف می کنند
چرا عرض یک نوار مهم است


آیا چراغ های نواری از نظر عرض متفاوت هستند؟

نوارهای LED توسط بسیاری از تولید کنندگان مختلف تولید می شوند و همیشه دقیقاً با مشخصات مشابه ساخته نمی شوند. با این حال، بسیاری از آنها به همان عرض نوارهای LED خود می چسبند، که عرض آن 10 میلی متر یا 3/8 اینچ است، که به راحتی فضای کافی برای قرار دادن اندازه های مختلف یک تراشه LED بر روی آنها و اتلاف گرمای موثر را فراهم می کند. یکی از محبوب ترین مارک هایی که با این تفاوت دارد Philips Hue (Amazon) است. عرض نوارهای نور آنها 14-15 میلی متر یا حدود 9/16 اینچ است. این بدان معنا نیست که آنها تنها برندی هستند که متفاوت هستند، و شما می توانید نوارهایی با عرض کمتر از 5 میلی متر (3/16 اینچ) پیدا کنید در حالی که نوارهای عرض 12 میلی متری نیز بسیار غیر معمول نیستند.

 

پهنای نوارهای LED 5050 و 2835 چقدر است؟
 

بنابراین، یک سوال این است که آیا اندازه یک تراشه LED بر عرض نوار تأثیر می گذارد یا خیر. همه تراشه های ال ای دی اندازه یکسانی ندارند، برخی از آنها 2835 و برخی دیگر 5050 هستند، در حالی که 3528 هنوز هم رایج است. اندازه های دیگری نیز وجود دارد، اما این سه مورد رایج ترین هستند. این اعداد به اندازه تراشه LED بر حسب میلی‌متر اشاره دارد - یک تراشه 5050 5.0 میلی‌متر در 5.0 میلی‌متر است، در حالی که یک نوار 2835 دارای تراشه‌های LED با ابعاد 2.8 میلی‌متر در 3.5 میلی‌متر است. بنابراین، آیا نوار نور 5050 به طور خودکار باید پهن تر باشد تا تراشه بزرگتر را در خود جای دهد؟خیر لازم نیست. بسیاری از نوارهای 5050 هنوز 10 میلی متر عرض دارند - فضای زیادی برای قرار دادن تراشه 5 میلی متری روی یک نوار 10 میلی متری وجود دارد.

برخی از سازندگان ترجیح می دهند تراشه های 5050 را روی نوار 12 یا 14 میلی متری پهن تر قرار دهند زیرا فضای اضافی می تواند به دفع گرما کمک کند. با داشتن فضای اضافی در اطراف تراشه های LED، گرما می تواند بهتر در هوا پخش شود و از تراشه دور شود و از آسیبی که می تواند طول عمر آن را کاهش دهد محافظت می کند. بدیهی است که نازک ترین نوارهای موجود در بازار با عرض 5 میلی متر نمی توانند تراشه های LED 5050 را در خود جای دهند. باید فضایی در اطراف تراشه وجود داشته باشد تا در جای خود ثابت بماند. بنابراین، در حالی که اندازه یک نوار LED لزوماً عرض را به طور کلی تعیین نمی کند - بسیاری از آنها بدون توجه به اندازه تراشه هنوز 10 میلی متر هستند. در مورد نوارهای نازک تر محدودیت هایی وجود دارد، در حالی که نوارهای پهن تر می توانند به ایمن نگه داشتن تراشه های بزرگتر 5050 کمک کنند.

 

آیا نوارهای LED پهن تر انرژی بیشتری مصرف می کنند؟

اگر نوار LED پهن‌تری دارید که دارای تراشه‌های LED بزرگ‌تر است، آیا این بدان معناست که انرژی بیشتری نسبت به نوار نازک‌تری که از LED‌های کوچک‌تر استفاده می‌کند مصرف می‌کند؟ پاسخ در اینجا این است که از نظر فنی یک تراشه LED بزرگتر انرژی بیشتری مصرف می کند، اما تفاوت حداقل است.

 تفاوت در هر متر در یک نوار LED متوسط ​​کمی بیش از 2 وات است که بر مصرف برق تأثیر می گذارد، اما وقتی نوبت به محاسبه هزینه ها در طول زمان می رسد به سختی قابل توجه است. آنچه بسیار مهم است، چگالی LED ها روی یک نوار است. تراشه‌ها نیازهای برق بسیار مشابهی دارند، اما بیشتر از آنها استفاده می‌کنند، و شما واقعاً تفاوت را متوجه خواهید شد. نوارهای LED معمولاً 30 یا 60 LED در هر متر دارند، اما برخی از آنها بسیار بیشتر هستند (بسته به اندازه تراشه). و این بزرگترین تفاوت در مصرف انرژی است.

 

آیا عرض نوار LED مهم است؟

اکنون که می دانیم بیشتر نوارهای LED دارای عرض مشابهی هستند، اما چند تفاوت وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، ضروری است که بررسی کنیم که چرا عرض نوار هنگام خرید اهمیت دارد. دو ملاحظه وجود دارد. در مرحله اول، اگر نوار LED را روی یک سطح قرار می دهید، فقط باید مطمئن شوید که سطح به اندازه کافی پهن است تا نوار را نگه دارد. شما نمی‌خواهید که نوار را در یک شکاف محکم قرار دهید یا آن را فر کنید. اگر نوار را به یک سطح پهن وصل کنید، مشکلی نخواهید داشت. با این حال، اگر در قسمت زیرین کابینت آشپزخانه یا اطراف یک میز قرار دارد، باید مطمئن شوید که سطح آن به اندازه کافی پهن است تا آن را ایمن نگه دارد.

نکته دوم این است که اگر نوار را در یک کانال آلومینیومی نصب می کنید. این کانال ها زمانی که از چراغ های نواری استفاده می کنید عالی هستند، اما نمی خواهید تمام مدارها در معرض دید قرار گیرند. آنها اساساً محفظه ای برای نوار با پوشش نیمه مات هستند که به نور اجازه عبور می دهد و با آلومینیوم پشتیبان می شوند تا به انتقال گرما از LED ها در فضای بسته کمک کنند. بنابراین، اگر یک نوار LED برای استفاده در یک کانال آلومینیومی می‌خرید، فقط مطمئن شوید که یک نوار و کانالی متناسب با عرض خریداری می‌کنید - مطلقاً نباید سعی کنید یک نوار 14 میلی‌متری را به یک کانال باریک به عنوان مدار وارد کنید. آسیب خواهد دید.

 

کلمات پایانی
هنگام خرید نوارهای LED  برای اولین بار موارد زیادی وجود دارد که می تواند گیج کننده باشد. نحوه اتصال آنها، اندازه تراشه LED و معنای آن. خوشبختانه، عرض چیزی نیست که خیلی نگران آن باشید، مگر اینکه بخواهید نوار را به یک سطح باریک بچسبانید یا آن را در یک کانال قرار دهید. در غیر این صورت، اکثر نوارها اندازه نسبتاً استانداردی دارند و حتی آنهایی که با هم تفاوت دارند فقط چند میلی متر هستند. اما اگر در خرید نوارهای LED با مشکلی مواجه شدید، به من اطلاع دهید، خواه مربوط به عرض آنها باشد یا چیز دیگری.

 


نظرات کاربران
ارسال نظر