لطفا کمی صبر کنید ...
چه چیزی برای وسایل روشنایی در آشپزخانه مهم است؟

چه چیزی برای وسایل روشنایی در آشپزخانه مهم است؟

هنگام بازسازی آشپزخانه در خانه، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این موارد فقط انتخاب یک مجموعه زیبا از کابینت ها و لوازم خانگی نیست. با این حال، تصمیم‌های به ظاهر کوچک‌تری نیز وجود دارد که می‌توانند به همان اندازه تأثیرگذار باشند. یکی از آنها نورپردازی است که قرار است از آن استفاده کنید. گزینه های زیادی برای روشنایی آشپزخانه جدید شما وجود دارد، اما انتخاب آن چیزی که زیبا به نظر می رسد ساده نیست. آشپزخانه قسمتی از خانه است که در آن از ابزار و ظروفی استفاده می کنید که می تواند خطرناک



هنگام بازسازی آشپزخانه در خانه، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این موارد فقط انتخاب یک مجموعه زیبا از کابینت ها و لوازم خانگی نیست. با این حال، تصمیم‌های به ظاهر کوچک‌تری نیز وجود دارد که می‌توانند به همان اندازه تأثیرگذار باشند. یکی از آنها نورپردازی است که قرار است از آن استفاده کنید. گزینه های زیادی برای روشنایی آشپزخانه جدید شما وجود دارد، اما انتخاب آن چیزی که زیبا به نظر می رسد ساده نیست. آشپزخانه قسمتی از خانه است که در آن از ابزار و ظروفی استفاده می کنید که می تواند خطرناک باشد، بنابراین باید بتوانید به وضوح ببینید که چه کاری انجام می دهید. استفاده از نور ضعیف هنگام برخورد با چاقوهای تیز دستور العملی برای فاجعه است. هیچ مقررات سختی در مورد روشنایی آشپزخانه وجود ندارد. شما باید سطح روشنایی 70 تا 80 فوت شمع را برای مناطقی که با ابزار کار می کنید، تضمین کنید. روشنایی کلی 30-40 فوت شمع برای بقیه اتاق طبیعی در نظر گرفته می شود.

در اینجا چیزهایی برای باز کردن وجود دارد، بنابراین بیایید نگاهی به این موارد بیندازیم:

آنچه باید برای نورپردازی آشپزخانه در نظر داشته باشید
آیا چراغ های LED می توانند روی غذای شما تأثیر بگذارند یا خیر
مقررات روشنایی آشپزخانه تجاری
نکاتی که هنگام طراحی نورپردازی آشپزخانه خانه باید در نظر داشته باشید

 

هنگام برنامه ریزی چراغ های آشپزخانه، باید به لایه های مختلف نورپردازی فکر کنید. دو لایه اصلی نور محیط و روشنایی وظیفه هستند. نام‌ها کاملاً گویا هستند - شما نور محیطی را برای کل اتاق و نور کاری برای جایی که وظایف خاصی را انجام می‌دهید دارید. چراغ های اصلی نور محیط شما را تامین می کنند و گزینه های مختلفی در دسترس شماست. شما ممکن است چراغ های آویز سنتی را انتخاب کنید - تعداد آنها به اندازه آشپزخانه شما بستگی دارد - در حالی که بسیاری از آشپزخانه های امروزی به جای آن از نورافکن استفاده می کنند. برای تعیین میزان روشنایی مورد نیاز خود، از اندازه اتاق شروع کنید. شما به مساحت نیاز دارید، بنابراین عرض را در طول ضرب کنید. شما می توانید بر حسب فوت یا متر اندازه گیری کنید، اما در استفاده از شمع پا یا لوکس تاثیر می گذارد. توصیه می شود برای روشنایی محیط آشپزخانه خود شمع های بین 30 تا 40 فوت (320 تا 430 لوکس) داشته باشید. مساحت اتاق خود را با اندازه گیری روشنایی مربوطه ضرب کنید، که به شما می گوید چند لومن در سراسر لامپ خود نیاز دارید.

برای توضیح سریع - شمع های فوت اندازه لومن در هر فوت مربع هستند. به شما می گوید که یک سطح چقدر سبک است. لوکس مشابه است، اما معادل متریک است - لومن بر متر. بنابراین، اگر مساحت آشپزخانه را بر حسب فوت و 192 فوت مربع اندازه‌گیری کرده‌اید، آن را به طور جداگانه در 30 و 40 ضرب کنید تا محدوده لومن مورد نظرتان را به دست آورید - بین 5760 تا 7680 لومن. و به عنوان یک مثال متریک، فرض کنید اتاق شما 12 متر مربع است، آن را در 320 و 430 ضرب کنید تا محدوده لومن 3840 و 5160 بدست آورید. این کل لومنی است که برای روشنایی محیط خود نیاز دارید. بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که چه نوع چراغ‌هایی را ترجیح می‌دهید و سپس بررسی کنید که یک لامپ معمولی برای آن لامپ چند لومن ارائه می‌کند. اگر لامپ های آویز را انتخاب می کنید و می خواهید از لامپ های 1500 لومن استفاده کنید، برای مثال آشپزخانه کوچکتر به 3 لامپ یا برای لامپ بزرگتر به 4 چراغ نیاز دارید.

روشنایی وظیفه

هنگامی که نور محیط خود را مشخص کردید، باید نور کاری را در نظر بگیرید. این اندازه گیری شمع پا یا لوکس برای سطوحی است که در آن غذا تهیه می کنید، و باید بیشتر باشد - شمع های 70-80 فوت یا 750-850 لوکس. اکنون چراغ‌های اصلی شما ممکن است تا حدودی این کار را انجام دهند زیرا سطح واحدهای شما بالاتر و نزدیک‌تر به لامپ‌ها خواهد بود. اما پس از آن، اگر با یک سطح کار آشپزخانه روبرو هستید، احتمالاً روی آن سایه می اندازید و نور موثر را کاهش می دهید. بنابراین شما دو گزینه دارید:

اطمینان حاصل کنید که چراغ های اصلی شما به گونه ای قرار گرفته اند که نور مستقیم را روی سطح کار می تاباند - در صورت استفاده از نورافکن بسیار راحت تر
نور اضافی را مخصوصاً برای روشنایی کار اضافه کنید این گزینه بخش به طور کلی ترجیح داده می شود زیرا به این معنی است که شما همیشه نور بهینه را برای منطقه دریافت می کنید. بنابراین، برای اطمینان از روشنایی مناسب سطح، چراغ‌هایی را در قسمت زیرین کابینت‌های دیواری اضافه کنید.

مجدداً، ناحیه ای را که در آن کار می کنید مشخص کنید و آن را در شمع های پا یا لوکس ضرب کنید تا بفهمید به چند لومن نیاز دارید. سپس نور کاری خود را در جایی قرار دهید که مطمئن باشید آن مقدار نور را روی آن سطح تامین می کند.

نورپردازی تاکیدی
لایه سومی از نور وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید، که نورپردازی تاکیدی است. این برای استفاده روزمره از آشپزخانه ضروری نیست، اما صرفا یک ویژگی طراحی است. شما می توانید نورپردازی زیر کابینت را برای کابینت های سطح کف یا روشنایی قفسه انتخاب کنید. در اینجا هیچ ملاحظات اصلی از نظر سطح روشنایی وجود ندارد، به جز اینکه مطمئن شوید قدرت نور مناسب را برای محیط انتخاب می کنید. شما نمی خواهید نور برجسته بر نور محیطی شما غلبه کند، اما می خواهید که قابل مشاهده باشد.

آیا چراغ های ال ای دی می توانند روی غذا تاثیر بگذارند؟

ممکن است سوالی غیرعادی به نظر برسد، اما قطعاً ارزش توضیح را دارد - آیا در صورت استفاده از نور ال‌ای‌دی، چه اثرات مثبت یا منفی، روی غذا تأثیری وجود دارد؟ در یک آشپزخانه معمولی، پاسخ منفی است. چراغ‌های ال‌ای‌دی تأثیر منفی یا مثبتی بر غذایی که در حال آماده‌سازی می‌کنید، ندارد، مهم نیست چقدر نزدیک هستند. اگر روشنایی زیر کابینت دارید، می توانید با خیال راحت یک کاسه میوه را در زیر کمد دیواری آشپزخانه خود قرار دهید. این جایی است که ممکن است غذایی داشته باشید که در معرض نورهای LED طولانی و نزدیک باشد که ممکن است متوجه تأثیر مثبت آن شوید - یا بهتر است بگوییم، فقدان تأثیر منفی. چراغ‌های ال‌ای‌دی خنک کار می‌کنند - آن‌ها در نزدیکی سطوح گرمایی که لامپ‌های رشته‌ای، هالوژن یا فلورسنت تولید می‌کنند، تولید نمی‌کنند. جایی که قبلاً غذا در زیر این چراغ‌های قدیمی نمایش داده می‌شد - مانند یک سوپرمارکت - می‌تواند تأثیر مضری داشته باشد و باعث شود که خیلی سریع رسیده یا سریع‌تر پژمرده شود.

همچنین شایان ذکر است که بهبود کارایی چراغ‌های LED در یخچال‌ها نیز قابل ذکر است. یخچال‌های قدیمی‌تر از لامپ‌های رشته‌ای استفاده می‌کردند، اما تأثیری بر غذای شما نداشت، زیرا فناوری خنک‌کننده یخچال فضای سرد مورد نیاز را حفظ می‌کرد. اما یخچال برای این کار باید سخت‌تر کار می‌کرد. بنابراین نه‌تنها لامپ‌های ال‌ای‌دی برق کمتری مصرف می‌کنند، بلکه به این معناست که یخچال شما هم این کار را می‌کند - در مقایسه با استفاده کلی آن، فقط به مقدار کمی، اما همه اینها کمک می‌کند. اما در مورد چراغ های اصلی آشپزخانه شما؟ ال ای دی ها مزایای زیادی در مصرف انرژی دارند، اما هیچ تاثیری بر غذای شما به صورت مثبت یا مضر ندارند.

مقررات چراغ های آشپزخانه تجاری

مقررات رسمی تری برای هر کسی که می خواهد رستوران باز کند وجود دارد. اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) دولت ایالات متحده تصریح می کند که مناطق آماده سازی غذا باید حداقل 500 لوکس (حدود شمع های 46 فوتی) داشته باشند. با این حال، مناطق پخت و پز باید حداقل 1000 لوکس (تقریبا شمع های 93 فوت) باشد. همچنین برای جلوگیری از آلودگی لامپ های شکسته به مواد غذایی، تمام چراغ های آشپزخانه باید آب بندی شوند. آنها باید ضد آب با رتبه IP67 یا بهتر باشند. البته، اگر در حال افتتاح یک رستوران هستید، به یاد داشته باشید که اینها حداقل شرایط هستند. اگر بتوانید اندازه گیری لوکس بالاتری را برای مناطق آماده سازی غذا به دست آورید، آن را برای سرآشپزهای خود ایمن تر خواهید کرد.

کلمات پایانی
چه یک غذاخور جدی باشید یا گهگاه یک شام ساده برای خانواده درست کنید، همچنان مهم است که روشنایی آشپزخانه خود را درست کنید. به غیر از گاراژ، احتمالاً این منطقه خانه است که در آن از خطرناک ترین وسایل استفاده می کنید، و می خواهید بتوانید ببینید که هنگام برش با تیغه تیز چه کار می کنید. آیا چراغ های آویز را در آشپزخانه خود ترجیح می دهید یا نورافکن؟ و آیا زیر کابینت شما تک چراغ است یا چراغ های نواری؟


نظرات کاربران
ارسال نظر