لطفا کمی صبر کنید ...
انواع سوئیچ انتقال خودکار

انواع سوئیچ انتقال خودکار

به بیان ساده سوئیچ انتقال اتوماتیک (ATS) یک مدار تغییر وضعیت برای جابجایی بین فازها است. برای مثال : زمانی که برق شبکه قطع می شود اگر دستگاه شما به این مدار مجهز باشد ، ژنراتور شما با احساس کردن قطعی برق بطور خودکار روشن خواهد شد تا برق مجموعه مورد نظر شما را تأمین کند در صورتی که اگر دستگاه شما به سوئیچ تغییر وضعیت (ATS) مجهز نباشد شما مجبور خواهید شد که یک اپراتور برای وصل کردن برق ژنراتور در نظر بگیرید. در فناوری سوئیچ اور، بین سوئیچینگ بار و سوئیچ انتقال اتوماتیک تمایز قائل می شوند. سوئیچینگ

 

به بیان ساده سوئیچ انتقال اتوماتیک (ATS) یک مدار تغییر وضعیت برای جابجایی بین فازها است. برای مثال : زمانی که برق شبکه قطع می شود اگر دستگاه شما به این مدار مجهز باشد ، ژنراتور شما با احساس کردن قطعی برق بطور خودکار روشن خواهد شد تا برق مجموعه مورد نظر شما را تأمین کند در صورتی که اگر دستگاه شما به سوئیچ تغییر وضعیت (ATS) مجهز نباشد شما مجبور خواهید شد که یک اپراتور برای وصل کردن برق ژنراتور در نظر بگیرید. در فناوری سوئیچ اور، بین سوئیچینگ بار و سوئیچ انتقال اتوماتیک تمایز قائل می شوند. سوئیچینگ بار به این معنی است که سیستم بین دو بار سوئیچ می‌کند، اما تنها یک منبع تغذیه در دسترس است. در مقابل سوئیچ انتقال اتوماتیک به معنی سوئیچینگ بین دو منبع تغذیه مختلف است که معمولاً تنها یک خط بار را تامین می کنند. سوئیچ های انتقال به سه دسته تقسیم می شوند: سوئیچ های فشرده، سوئیچ های قطع کننده مدار و سوئیچ های کنتاکتور.

فهرست مطالب
انواع سوئیچ انتقال اتوماتیک
ATS فشرده (کلاس کامپیوتر)
مدار شکن ATS (کلاس CB)
کنتاکتور ATS (کلاس CC)
انواع انتقال
انتقال باز
انتقال بسته (انتقال همزمان)
انتقال بسته (انتقال ناهمزمان)
انواع سوئیچ انتقال اتوماتیک
انواع اصلی سوئیچ های انتقال خودکار عبارتند از:

ATS فشرده (کلاس کامپیوتر)


ATS فشرده قادر به ساخت و مقاومت است. برای قطع جریان های اتصال کوتاه در نظر گرفته نشده است. همچنین به عنوان سوئیچ تغییر مسیر نیز شناخته می شود. ATS مدرن زمان نصب دستگاه را در پنل کاهش می دهد و در عین حال به سطح بالایی از قابلیت اطمینان به دلیل تعداد محدود اجزای مونتاژ و نصب می رسد. ATS فشرده معمولاً گران ترین نوع است.


مدار شکن ATS (کلاس CB)

قطع کننده مدار ATS قادر به ایجاد، تحمل و قطع جریان های اتصال کوتاه است. آن را با انتشار بیش از حد ارائه شده است.

یک قطع کننده مدار ATS معمولاً توسط یک نصاب با استفاده از چندین MCCB یا ACB که باید به آنها متصل شوند، مونتاژ می شود. این لوازم جانبی باید در مدار استفاده شوند. اپراتور موتور، بازکن شنت، رها کننده های بسته شدن شنت، کنتاکت های کمکی، وسایل ارتباطی، اینترلاک مکانیکی و الکتریکی، کنترلر ATS خارجی را می توان به عنوان لوازم جانبی استفاده کرد. مدار شکن ATS گرانتر از کنتاکتور ATS است.


کنتاکتور ATS (کلاس CC)

کنتاکتور ATS قادر به ایجاد و مقاومت است اما برای قطع جریان های اتصال کوتاه در نظر گرفته نشده است. کنتاکتور ATS معمولاً بر اساس کنتاکتورهای ولتاژ پایین 3 یا 4 قطبی است. برای جلوگیری از بسته شدن همزمان چندین کنتاکتور متصل به منابع برق غیرهمگام، همیشه باید از اینترلاک الکتریکی و مکانیکی استفاده شود. کنتاکتورها یک سیم پیچ الکترومغناطیسی داخلی دارند و برای کار کردن فقط به یک سیگنال نیاز دارد. بنابراین، راه حل سوئیچینگ انتقال خودکار را می توان به راحتی با یک نمودار کنترل ساده بر اساس منطق رله الکترونیکی یا با یک کنترل کننده خارجی ساخت. کنتاکتور ATS عموماً اقتصادی ترین راه حل است.

 

انواع انتقال
دو نوع انتقال اصلی وجود دارد: انتقال باز و بسته.

انتقال باز
انتقال از یک منبع به منبع دوم از موقعیت 0 عبور می کند تا اطمینان حاصل شود که منابع اصلی و جایگزین همپوشانی ندارند. زمان خاموشی را می توان شمارش معکوس کرد تا ولتاژ باقیمانده بار قبل از انتقال به زیر یک مقدار غیر بحرانی کاهش یابد. انتقال سریع بار به منبع دیگری می تواند منجر به انتقال نیرو بین بار و منبع تغذیه شود که اغلب باعث آسیب می شود. این به طور بالقوه می تواند به تجهیزات حساس آسیب برساند و باعث از بین رفتن دستگاه های حفاظتی شود. موقعیت 0 یک موقعیت ایمن خاموش است که به شما امکان می دهد پس از قفل شدن، کار را در پایین دست سوئیچ انتقال به طور ایمن انجام دهید. تنظیم تأخیر زمان خاموش باید با توجه به تجهیزات نصب شده پیکربندی شود. استاندارد بین المللی IEC 60947-6-1، که به انتقال تجهیزات سوئیچینگ اختصاص داده شده است، بیان می کند که هرگونه تاخیر زمانی یا خاموشی ارائه شده در کل زمان انتقال عملیات، از حالت عادی به جایگزین یا جایگزینی برای تامین عادی، نباید باشد. کمتر از 50 میلی ثانیه برای برنامه‌هایی که نیاز به زمان انتقال سریع‌تر دارند، توصیه می‌شود اندازه‌گیری و حفاظت کافی را در نصب لحاظ کنید. معمولاً رله‌های چک را همگام‌سازی کنید. اگر این زمان رعایت نشود، نصب باید دارای عملکردهای هماهنگ سازی و حفاظتی باشد.


انتقال بسته (انتقال همزمان)
بسته به مقررات شبکه محلی، منبع معمولی و جایگزین ممکن است به طور موقت برای یک دوره کمتر از 100 میلی ثانیه به صورت موازی اجرا شوند. این معمولاً برای انتقال های برنامه ریزی شده استفاده می شود، به عنوان مثال برای بازگشت به منبع عادی از منبع جایگزین. برای اجازه دادن به انتقال همگام، دو منبع باید همگام باشند تا امکان انتقال فراهم شود:

زوایای فاز آنها باید در فاز (کمتر از اختلاف 5 درجه) باشد.

فرکانس و دامنه آنها تقریباً یکسان است (کمتر از 0.2 هرتز و 5٪ ولت).

هنگامی که در این محدودیت ها هماهنگ می شود، یک انتقال برنامه ریزی شده یا بازگشت به حالت عادی ممکن است بدون زمان خاموشی که امکان تداوم خدمات را فراهم می کند، انجام شود.

هنگامی که منبع عادی از بین می رود، یا منابع تغذیه نمی توانند همگام شوند (خارج از محدودیت های توضیح داده شده در بالا)، انتقال در انتقال باز انجام می شود.

 

 
انتقال بسته (انتقال ناهمزمان)
این نوع حالت انتقال معمولاً برای برنامه هایی با بارهای موتور ناهمزمان زیاد اعمال می شود. انتقال سریع باز برای امکان انتقال مستقیم بدون نیاز به توقف موتور استفاده می شود. این زمان انتقال معمولاً کمتر از 50 میلی‌ثانیه است و با استفاده از سوئیچ انتقال همراه با رله بررسی همگام‌سازی، با خیال راحت قابل دستیابی است. اگرچه انتقال در انتقال باز بدون تماس های همپوشانی انجام می شود، اما شرایط یکسانی (از نظر ولتاژ، زاویه فاز و زاویه فاز) مانند انتقال بسته اعمال می شود.

کاربرد سوئیچ انتقال خودکار

ATS در بخش هایی مانند ساختمان های تجاری، دانشگاهی، مسکونی و سازمانی، مراکز داده، مخابرات، مراقبت های بهداشتی، تاسیسات برق، حمل و نقل، کارخانه های صنعتی، مراکز کنترل موتور و غیره استفاده می شود.


نظرات کاربران
ارسال نظر