لطفا کمی صبر کنید ...
چرا لامپ های هوشمند من به طور مداوم قطع می شوند؟

چرا لامپ های هوشمند من به طور مداوم قطع می شوند؟

به طور معمول، لامپ های هوشمند یک محصول واقعا ساده هستند. آنها را نصب می کنید، برنامه را به تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود اضافه می کنید و برای برخی از لامپ ها، یک دستگاه پل یا هاب را به روتر خود وصل می کنید. و سپس آنها کاملاً کار خواهند کرد. اما همیشه اینطور نیست و معمولاً تقصیر چراغ ها نیست بلکه چیز دیگری در خانه شماست. قطع شدن چراغ های هوشمند ممکن است به دلیل بارگذاری بیش از حد وای فای، سیگنال ضعیف، مشکل امنیتی در شبکه، سیستم عامل قدیمی یا فقط یک لامپ معیوب باشد. همچنین ممکن است به دلیل تداخل


به طور معمول، لامپ های هوشمند یک محصول واقعا ساده هستند. آنها را نصب می کنید، برنامه را به تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود اضافه می کنید و برای برخی از لامپ ها، یک دستگاه پل یا هاب را به روتر خود وصل می کنید. و سپس آنها کاملاً کار خواهند کرد. اما همیشه اینطور نیست و معمولاً تقصیر چراغ ها نیست بلکه چیز دیگری در خانه شماست. قطع شدن چراغ های هوشمند ممکن است به دلیل بارگذاری بیش از حد وای فای، سیگنال ضعیف، مشکل امنیتی در شبکه، سیستم عامل قدیمی یا فقط یک لامپ معیوب باشد. همچنین ممکن است به دلیل تداخل سیگنال در خانه شما باشد. در این مقاله توضیح خواهم داد:

شایع ترین دلایل مشکلات اتصال
چه چیزی می تواند باعث ایجاد مشکل در الکسا و سایر اسپیکرهای هوشمند شود
چگونه می توان این مسائل را حل کرد یا به حداقل رساند
دلایل اصلی مشکلات اتصال چیست؟
نگه داشتن لامپ رنگ فیلیپس در جلوی دستگاه

شما معمولاً بلافاصله علت مشکلات اتصال را نمی‌دانید، اما در اینجا فهرستی از رایج‌ترین دلایلی که می‌توانید با آن‌ها کار کنید آمده است. ممکن است مشکلات دیگری وجود داشته باشد، اما امیدواریم که بتوانید یکی از اینها را شناسایی کنید و سپس خواهید فهمید که بهترین راه حل چیست.

وای فای بیش از حد بارگذاری شده
 

وقتی دستگاه‌های زیادی به روتر وای‌فای وصل شده‌اید، ممکن است تأخیر دستگاه‌ها وجود داشته باشد که می‌تواند باعث قطع اتصال شود. این روزها محصولات زیادی در خانه شما وجود دارد که می توانند به وای فای متصل شوند، حتی قبل از اینکه شروع به فکر کردن به چراغ های هوشمند کنید. در یک خانه متوسط ​​چهار نفره با دو والدین و دو نوجوان، احتمالاً حداقل دو تلویزیون هوشمند، چهار گوشی هوشمند و حداکثر چهار لپ‌تاپ یا رایانه خواهید داشت. سپس شما هر کنسول بازی و حتی لوازم آشپزخانه مانند اجاق های مدرن، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی یا خشک کن دارید.

ممکن است تا 15 دستگاه متصل به WiFi داشته باشید، و سپس اگر شروع به اضافه کردن لامپ های هوشمند WiFi کنید، به راحتی می توانید این تعداد را دو برابر کنید. در بسیاری از مواقع، این فقط به این معنی است که شبکه وای فای شما نمی تواند کارهای زیادی را انجام دهد، و بنابراین درخواست ها به تاخیر می افتد، که می تواند به این معنی باشد که لامپ هوشمند شما قطع می شود. با این حال، برنامه ریزی برای کاهش رتبه خود را شروع نکنید - برخی از اصلاحات موجود است. ما بعداً در این راهنما به آنها برای هر مشکل خواهیم پرداخت.

فرکانس مختلط وای فای

روترهای WiFi مدرن تمایل دارند از یک فرکانس دوگانه استفاده کنند، به این معنی که اساسا از دو شبکه WiFi مجزا استفاده می کنند. یکی از این شبکه ها 2.4 گیگاهرتز و دیگری 5 گیگاهرتز است. اکثر چراغ‌های هوشمند فقط روی شبکه ۲.۴ گیگاهرتزی کار می‌کنند، اما حتی اگر تلفن شما به شبکه ۵ گیگاهرتز متصل باشد، معمولاً مشکلی نیست. آنها می توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند. اما در برخی موارد، اگر روتری دارید که بهترین کیفیت را ندارد یا چندین دستگاه در هر دو شبکه دارید، ممکن است کمی سردرگمی ایجاد شود که می‌تواند باعث قطع شدن لامپ‌های هوشمند یا پاسخ ندادن به دستورات شما شود.

امنیت روترها
روترهای وای‌فای، به‌ویژه روترهای پیشرفته‌تر، گاهی اوقات دارای ویژگی‌های امنیتی داخلی هستند، مانند فایروال‌هایی که برای جلوگیری از دسترسی هر کسی به داده‌های شما از طریق شبکه یا ارسال ویروس یا بدافزار برای شما طراحی شده‌اند. مشکل این است که برخی از این نرم افزارهای امنیتی می توانند به طور خودکار دستگاه ها را از وای فای جدا کنند اگر مدتی از آنها استفاده نشده باشد. بنابراین اگر یک اتاق یا فقط مجموعه‌ای از چراغ‌ها دارید که اغلب از آنها استفاده نمی‌کنید، نرم‌افزار ممکن است به‌طور تصادفی تصور کند که یک مزاحم مخرب است، وقتی سعی می‌کند آن را متصل و مسدود کند. این یک ویژگی است که برای ایمنی شما طراحی شده است، اما زمانی که کار نمی کند می تواند بسیار خسته کننده باشد.

مناطق سیگنال ضعیف
 

یکی از ساده ترین مشکلات خانه هایی است که سیگنال های وای فای ضعیفی دارند. شما حتی نیازی به داشتن یک خانه بزرگ برای مشکلات ندارید، به خصوص که روترهای ارائه شده توسط برخی از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی واقعاً کیفیت پایینی دارند. برخی از روترهای ارزان قیمت ممکن است حتی یک آنتن پلاستیکی تقلبی و خالی به بدنه روتر متصل باشند. در مقابل، آنتن واقعی داخلی و کوچک است. اگر روتر شما عالی نیست، یا اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در یک خانه بزرگ زندگی می کنید (و به اندازه کافی بدشانس هستید که یک اتصال اینترنتی در ملک شما متمرکز نیست)، ممکن است سیگنالی باشد که باعث ایجاد مشکلات می شود.

لامپ هوشمند معیوب
گاهی اوقات، فقط می تواند یک لامپ مشکل ساز باشد. چه یک لامپ ارزان و با کیفیت پایین باشد که احتمالاً معیوب است یا فقط بدشانسی است که یک لامپ از یک سازنده معمولی قابل اعتماد تهیه کنید که اتفاقاً معیوب است، ممکن است فقط نیاز به تعویض داشته باشد.

سیستم عامل قدیمی
سازندگان لامپ های هوشمند با کیفیت خوب (و سایر دستگاه های متصل به اینترنت) اغلب سیستم عامل محصولات خود را به روز می کنند. این نرم افزار فنی محصول را مدیریت می کند و آن را به کار می اندازد. به‌روزرسانی‌های میان‌افزار از شر هر گونه نقص امنیتی خلاص می‌شوند و باید فناوری شما را به آرامی کار کند... اما اگر سیستم‌افزار را به‌روزرسانی نکنید، در واقع می‌تواند باعث قطع اتصال آن شود.

تداخل سیگنال
 

گاهی اوقات ممکن است مشکل به لامپ یا روتر محدود نشود. اگر از الکسا، گوگل هوم یا سیری استفاده می‌کنید و لامپ‌های شما هنگام فرمان روشن یا خاموش نمی‌شوند، ممکن است مشکل از اسپیکر شما باشد و متصل نباشد، پس حتماً آن را بررسی کنید. مشکل دیگری که خیلی رایج نیست، اما ممکن است اتفاق بیفتد، این است که روتر شما کیفیت عالی ندارد و سرور DHCP خوبی ندارد. اگر این اتفاق بیفتد، به چراغ‌های هوشمند یا هاب/پل لامپ هوشمند شما می‌توان یک IP اختصاص داد که از قبل برای دستگاه دیگری وجود دارد. اگر آدرس های IP را درک نکنید، موضوع پیچیده ای است. با این حال، به سادگی، هر دستگاه متصل به اینترنت نیاز به یک آدرس IP دارد و روتر شما معمولاً این آدرس ها را به طور خودکار اختصاص می دهد. اگر به طور تصادفی به لامپ های هوشمند یا هاب شما یک لامپ تکراری بدهد، روتر یا بلندگوی هوشمند شما گیج می شوند و کار نمی کنند. شما می توانید این مشکل را با اختصاص یک آدرس IP ثابت به دستگاه ها حل کنید. این راهنما باید مفید باشد.

چرا چراغ های هوشمند از الکسا جدا می شوند؟

 

اگر لامپ هوشمند شما از وای فای جدا شده باشد یا الکسا قطع شده باشد، لامپ را نمی شناسد و در نتیجه باعث ایجاد مشکل می شود. یکی دیگر از مشکلات زیر توسط یکی از کاربران در گروه reddit برجسته شده است. حتما بخوانید و ذکر کنید.

«اگر سرور DHCP شما خیلی پیچیده نیست، مواردی مانند IPهای ثابت تصادفی، انتشار و تمدید ناگهانی، یا هر چیز دیگری که می تواند باعث شود، بنابراین پل همان IP چیزی را در شبکه شما دارد. این باعث می‌شود در بهترین حالت، مسیریابی بسیار بد و در بدترین حالت قطع شود.»

اساساً می گوید که هاب یا لامپ می توانند همان IP اختصاص داده شده را به دستگاه های دیگر دریافت کنند و الکسا نمی تواند آن را در شبکه ببیند.

چگونه مشکلات اتصال را به حداقل برسانیم؟
 

رفع مشکلات WiFi بیش از حد، فرکانس یا مشکلات سیگنال ضعیف
ساده ترین و رایج ترین راه حل برای اکثر مشکلات اتصال، از جمله بارگذاری بیش از حد وای فای، سیگنال کم یا مشکلات فرکانس های جداگانه، این است که در نظر بگیرید آیا به روتر جدیدی نیاز دارید یا خیر. همانطور که گفتم، روترهای ارائه شده توسط بسیاری از ISPها کیفیت عالی ندارند و اغلب برای کار در فواصل طولانی یا برای کار با تعداد زیادی دستگاه طراحی نشده اند. خرید یک روتر از یک شرکت تخصصی می تواند به این معنی باشد که سیگنال شما قوی تر و قابل اعتمادتر است و می توانید دستگاه های بیشتری را همزمان وصل کنید. اگر به نظر می رسد مشکل یک سیگنال است، یک جایگزین ارزانتر می تواند تقویت کننده سیگنال باشد.

این دستگاه‌های کوچک به سادگی به یک پریز وصل می‌شوند و به‌عنوان رله برای روتر شما کار می‌کنند و سیگنال را به بخش‌هایی از خانه که معمولاً نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند، تقویت می‌کنند. و آخرین چیزی که باید در مورد فرکانس ها بررسی کنید این است که مطمئن شوید همه لامپ های هوشمند به شبکه 2.4 گیگاهرتز شما متصل هستند و تا آنجا که ممکن است بسیاری از دستگاه های دیگر در شبکه 5 گیگاهرتز جداگانه نگهداری می شوند. این باید سردرگمی را به حداقل برساند، اما اگر همچنان یک مشکل است، احتمالاً به این معنی است که روتر شما به ارتقای نیاز دارد تا شبکه ها بتوانند بهتر با هم ارتباط برقرار کنند.

رفع مشکلات امنیتی
 

رفع یک مشکل امنیتی بسته به روتر خاص شما متفاوت است، بنابراین راهنمای عیب یابی یا راهنما را بررسی کنید. شما نمی خواهید امنیت را به طور کلی غیرفعال کنید زیرا این امر شبکه شما را آسیب پذیر می کند. حالت‌های امنیتی مختلفی وجود دارد، بنابراین تغییر تنظیمات روتر که حالت امنیتی در شبکه 2.4 گیگاهرتز شما اجرا می‌شود ممکن است این مشکل را حل کند. برخی از لامپ‌ها ممکن است فقط با امنیت WPA سازگار باشند، بنابراین اگر لامپ شما روی WPA2 یا چیز دیگری تنظیم شده است، سعی کنید آن را به WPA یا گزینه‌ای انعطاف‌پذیرتر برگردانید و ببینید آیا این مشکل را حل می‌کند یا خیر.

تعمیر لامپ معیوب
فرض کنید می دانید که لامپ قطعا معیوب است و مشکلی در دسترسی به اینترنت نیست. در این صورت، شما فقط باید یک جایگزین دریافت کنید. اما، ابتدا، بررسی کنید که آیا لامپ‌های دیگر در همان اتصالات خوب کار می‌کنند، تا بدانید که لامپ همان لامپ است. هنگامی که تأیید کردید که لامپ مشکل دارد، با سازنده تماس بگیرید و در مورد گارانتی سوال کنید. اگر لامپ جدیدی است که کار نمی کند، باید آن را رایگان تعویض کنند.

رفع مشکلات سیستم عامل

به‌روزرسانی‌های میان‌افزار به راحتی از طریق برنامه برای چراغ‌های هوشمند شما مدیریت می‌شوند. فقط به تنظیمات بروید، به دنبال هر چیزی باشید که در مورد به روز رسانی سیستم عامل یا نرم افزار صحبت می کند و بررسی کنید که مطمئن شوید لامپ های شما آخرین نسخه را نصب کرده اند – برنامه باید این را به شما بگوید. اگر این کار را نکردند، آن را نصب کنید (حداکثر چند ثانیه طول می کشد) و ببینید که آیا با این کار مشکل حل می شود. اگر اینطور نیست، به احتمال زیاد چیز دیگری در این لیست وجود دارد.

رفع مشکلات تداخل سیگنال
رفع مشکلات تداخل سیگنال به سادگی این است که مطمئن شوید روتر و چراغ‌های هوشمند به دستگاهی که در وهله اول باعث ایجاد تداخل می‌شود، نزدیک نباشند. بعید است که لامپ‌های شما به اندازه کافی به مایکروویو یا مانیتور کودک نزدیک باشند که مشکل داشته باشند، اما روتر یا بلندگوی هوشمند شما می‌تواند نزدیک باشد. یا ممکن است زمانی که می‌خواهید از تلفن خود برای روشن یا خاموش کردن چراغ‌ها استفاده کنید، به سادگی دور شدن از مانیتور کودک باشد.

کلمات پایانی
اکثر مردم با چراغ های هوشمند خود مشکلی نخواهند داشت، به شرطی که از یک سازنده معتبر خریداری کرده باشید. آنها معمولاً واقعاً خوب کار می کنند، اما گاهی اوقات (همانطور که در مورد هر کالای فنی وجود دارد - چاپگرها، هر کسی؟) همه چیز آنطور که باید رفتار نمی کند. امیدواریم توانسته باشید مشکل را از این لیست شناسایی کرده و آن را حل کنید.


نظرات کاربران
ارسال نظر