لطفا کمی صبر کنید ...
کلید برق چقدر باید از در فاصله داشته باشد؟

کلید برق چقدر باید از در فاصله داشته باشد؟

آیا تا به حال به محل قرارگیری کلید برق خانه خود توجه کرده اید؟ حالا یه نگاهی بنداز آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا آنها دقیقاً در جایی که هستند قرار می گیرند؟ من قبلاً به علاقه‌ام به همه مسائل روشنایی اشاره کرده‌ام، و در مورد سوئیچ‌ها هم همین‌طور است. آنچه واقعاً جالب است این است که در تمام تحقیقات من، یاد گرفتن اینکه چه قوانینی دیکته می کنند کجا می توانید یک کلید برق را قرار دهید. هیچ قانون ملی در مورد فاصله کلید برق از چارچوب در وجود ندارد. توصیه می شود که یک سوئیچ باید حداقل 8 اینچ


آیا تا به حال به محل قرارگیری کلید برق خانه خود توجه کرده اید؟ حالا یه نگاهی بنداز آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا آنها دقیقاً در جایی که هستند قرار می گیرند؟ من قبلاً به علاقه‌ام به همه مسائل روشنایی اشاره کرده‌ام، و در مورد سوئیچ‌ها هم همین‌طور است. آنچه واقعاً جالب است این است که در تمام تحقیقات من، یاد گرفتن اینکه چه قوانینی دیکته می کنند کجا می توانید یک کلید برق را قرار دهید. هیچ قانون ملی در مورد فاصله کلید برق از چارچوب در وجود ندارد. توصیه می شود که یک سوئیچ باید حداقل 8 اینچ از قاب نصب شود تا فضایی برای صفحه کلید باقی بماند. جالبه درسته؟ خوب بخوانید زیرا در این مقاله قصد دارم با شما درباره این مسائل صحبت کنم:

مقررات پیرامون کلیدهای چراغ
فاصله استاندارد سوئیچ ها از یک در
ارتفاع استاندارد یک کلید چراغ
آیا شرایط مکانی برای سوئیچ ها وجود دارد؟
روشن شدن سوئیچ چراغ

مقررات ساختمان بسته به موقعیت مکانی شما متفاوت است، اما هیچ قانون فدرالی وجود ندارد که در مورد محل قرارگیری کلید برق در خانه یا محیط تجاری در ایالات متحده نظارت کند. در عوض، یک کد استاندارد وجود دارد که از برقکارها انتظار می رود از آن پیروی کنند. در حالی که نام آنها نشان می دهد که همه آنها در مورد ایمنی آتش سوزی هستند، این کد همه چیز از جمله دسترسی را پوشش می دهد.

توجه به این نکته نیز مهم است که، فقط به این دلیل که استانداردهای تعیین شده در قانون ملی برق یک قانون فدرال نیست، به این معنی نیست که اگر تجهیزاتی مانند کلید چراغ را به روشی سهل‌انگیز نصب کنید، مسئولیتی ندارید. اگر کار شما به هر نحوی خطرناک باشد یا باعث آسیب غیرضروری به اموال شود، اگر به NEC پایبند نباشید، ممکن است از شما شکایت شود. بنابراین انجام این کار ارزشمند است.

فاصله استاندارد کلید برق از در چقدر است؟


هیچ استاندارد مشخصی برای فاصله کلید چراغ از در وجود ندارد. کد ملی برق این اطلاعات را در مقررات خود لحاظ نمی کند. جستجو هیچ استاندارد مورد توافقی را نشان نمی دهد. توصیه من این است که باید حداقل 8 اینچ از چارچوب در فاصله بگذارید. دلیل آن این است که یک گیره درب ممکن است چندین ناودانی در دیوار داشته باشد - 8 اینچ دو ناودانی را تشکیل می دهد، بنابراین تضمین می کند که صفحه کلید در ساخت چارچوب در تداخلی ایجاد نمی کند. از نظر حداکثر فاصله، توصیه می شود از عقل سلیم استفاده کنید و سوئیچ را خیلی دور نگذارید. اگر نمی توانید سوئیچ را پیدا کنید، نمی خواهید در تاریکی و سعی کنید اتاق خود را روشن کنید. مطمئناً نمی خواهید وارد اتاقی شوید که بتوانید از موانع نادیده عبور کنید. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که مطمئن شوید کلیدهای چراغ را در سمت قفل درب نصب کرده اید، نه سمت لولا. صرفاً به این دلیل که نمی خواهید مجبور شوید وارد یک اتاق شوید و در را ببندید تا به کلید چراغ دسترسی پیدا کنید - این امر به طور مرتب خسته کننده خواهد بود. مطمئناً می توانید با انتخاب نصب روشنایی هوشمند از این موضوع دور شوید.

سوئیچ روی دیوار چقدر باید بالا باشد؟



درست مانند فاصله یک کلید چراغ از دیوار، هیچ چیز در قانون ملی برق تعیین نمی کند که یک کلید چراغ روی دیوار چقدر باید باشد. با این حال یک الزام قانونی وجود دارد - توسط انجمن ناتوانی‌های آمریکا دیکته شده است. این بیان می کند که تمام کلیدهای چراغ باید بین 15 تا 48 اینچ از کف قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که کاربران ویلچر می توانند به آنها دسترسی پیدا کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، سازندگان تمایل دارند با قرار دادن صفحه کلید سوئیچ 48 اینچ بالاتر از کف، تا ارتفاع استاندارد کار کنند. با استفاده از این اندازه گیری ثابت، دسترسی آسان برای هر کسی که در وضعیت ایستاده یا نشسته است، بدون توجه به قدش، به سوئیچ دسترسی پیدا می کند. با این حال، ارتفاع 48 اینچ در واقع توصیه ADA نیست.

آنها به این نکته اشاره می کنند که برخی از افراد با قد کمتر از چهار فوت یا هر فردی که روی ویلچر که از نوعی فلج رنج می برد، نمی تواند به راحتی به کلید چراغ با ارتفاع 48 اینچ دسترسی پیدا کند. آنها در واقع ارتفاع 40 اینچ را توصیه می کنند. این هنوز هم برای هر کسی که ویلچر سوار نیست راحت است، زیرا میانگین قد یک آمریکایی بین 64 تا 69 اینچ است. اگر در حال سیم کشی مجدد خانه هستید و می خواهید اطمینان حاصل کنید که کلیدهای چراغ تا حد امکان در دسترس هستند، این بهترین گزینه خواهد بود. یکی دیگر از مواردی که می‌توانم به آن اشاره کنم این است که کلیدهای روشنایی در بالای میز آشپزخانه یا هر اتاق دیگری که میز کار دارید قرار می‌گیرد. اگر یک سوئیچ چراغ را بالای میز قرار دهید، استاندارد این است که آن را چهار اینچ بالاتر از صفحه پیشخوان قرار دهید.

از آنجایی که ارتفاع استاندارد برای یک کانتر 36 اینچ است، کلیدها در ارتفاع توصیه شده 40 اینچ قرار می گیرند. باز هم، این ممکن است متفاوت باشد - اگر کمدهای دیواری دارید، ممکن است بخواهید سوئیچ را تا نیمه بین میز و پایین کمد قرار دهید، زیرا ظاهر بهتری دارد. کل ساختمان اتاق را در نظر بگیرید، اما فقط مطمئن شوید که سوئیچ ها بالاتر از 48 اینچ نباشند.

کلمات پایانی
وقتی صحبت از نصب کلیدهای چراغ می شود، رعایت قوانین نسبتاً ساده است. فقط مطمئن شوید که کلیدهای چراغ در فاصله کافی از چارچوب در قرار دارند تا در ساخت و ساز اختلال ایجاد کنند و در ارتفاع مناسب برای همه کاربران قرار داشته باشند. و سپس، می توانید شروع به فکر کردن در مورد اینکه چه نوع کلیدهای نوری را می خواهید نصب کنید، شروع کنید. آیا تا به حال با کلیدهای چراغ که به طور غیرعادی نصب شده اند مواجه شده اید؟ یا هنگام تلاش برای جابجایی کلید چراغ، مشکلی در بازسازی خانه خود داشتید؟


نظرات کاربران
ارسال نظر