لطفا کمی صبر کنید ...
کلیدهای بی سیم و وایرلس چگونه کار می کنند؟

کلیدهای بی سیم و وایرلس چگونه کار می کنند؟

محل قرار دادن کلیدهای چراغ شما بسیار ضروری است. آنها باید برای همه افراد خانه شما در دسترس باشند، و در حالت ایده آل در مکانی که برای دسترسی به آنها نیازی به قدم زدن در یک فضای تاریک ندارید. اگر دسترسی به کلیدهای چراغ شما آسان نیست، یک راه حل مدرن وجود دارد - کلیدهای چراغ بی سیم. این فناوری نوآورانه چندین مزیت را نسبت به یک کلید چراغ سنتی ارائه می دهد. کلید چراغ بی سیم کاملاً بی سیم است و از سیگنال رادیویی برای روشن یا خاموش شدن چراغ شما استفاده می کند. برخی از مدل‌ها با باتری یا خورشیدی تغذیه


محل قرار دادن کلیدهای چراغ شما بسیار ضروری است. آنها باید برای همه افراد خانه شما در دسترس باشند، و در حالت ایده آل در مکانی که برای دسترسی به آنها نیازی به قدم زدن در یک فضای تاریک ندارید. اگر دسترسی به کلیدهای چراغ شما آسان نیست، یک راه حل مدرن وجود دارد - کلیدهای چراغ بی سیم. این فناوری نوآورانه چندین مزیت را نسبت به یک کلید چراغ سنتی ارائه می دهد. کلید چراغ بی سیم کاملاً بی سیم است و از سیگنال رادیویی برای روشن یا خاموش شدن چراغ شما استفاده می کند. برخی از مدل‌ها با باتری یا خورشیدی تغذیه می‌شوند، اما بیشتر آنها از انرژی جنبشی استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد دارم برای شما توضیح دهم:

سوئیچ بی سیم خود تغذیه چیست؟
سوئیچ بی سیم چگونه کار می کند
نحوه نصب سوئیچ بی سیم
سوئیچ بی سیم خود تغذیه چیست؟
کلیدهای چراغ روی دیوار

در واقع، سرنخ در نام است. سوئیچ بی سیم خود تغذیه یک سوئیچ کاملاً بی سیم است و خودش را تغذیه می کند. نیازی به اتصال فیزیکی به مداری که کنترل می کند و نیازی به اتصال به منبع برق خود ندارد. ارزان ترین سوئیچ های بی سیم با باتری کار می کنند. بنابراین از نظر فنی، از آنجایی که به باتری نیاز دارند، خود تغذیه نمی شوند. اینها ایده آل نیستند زیرا باید باتری ها را به مرور زمان تعویض کنید و نمی توانید سطح باتری را کنترل کنید. یک روز کارش متوقف می شود، که ممکن است ناراحت کننده باشد. نوع دیگر انرژی خورشیدی است. اینها خیلی رایج نیستند، اما راه دیگری برای تغذیه سوئیچ بدون سیم، فقط با استفاده از نور محیط و تبدیل آن به برق، درست مانند بسیاری از ماشین حساب ها، ارائه می دهند.

با این حال، رایج‌ترین و بهترین نوع سوئیچ بی‌سیم خود تغذیه، سوئیچ جنبشی است. این نوع کلیدها از نیروی ساده انرژی جنبشی استفاده می کنند به طوری که وقتی سوئیچ را با انگشت خود فشار می دهید، یک ماژول انرژی جنبشی حرکت را جمع آوری کرده و آن را به برق تبدیل می کند تا فرستنده را تغذیه کند. مقدار برق تولید شده حداقل است. با این حال، برای کارکرد فرستنده کافی است زیرا یک سیگنال RF ساده است. بنابراین، یک سوئیچ بی سیم تا زمانی که قطعات مکانیکی داخل آن بتوانند دوام بیاورند کار خواهد کرد - اکثر سازندگان بین 50 تا 60 سال اظهار می کنند.

کلید بی سیم چگونه کار می کند؟

بنابراین، اکنون می دانیم که آنها چگونه نیرو می گیرند. آنها با این قدرت برای کنترل چراغ های شما چه می کنند؟ سوئیچ های بی سیم از سیگنال های رادیویی استفاده می کنند. سوئیچ دارای فرستنده و گیرنده است. گیرنده معمولا در داخل یک اتصالات نور نصب می شود. با این حال، شما مجبور نیستید - می توان آن را در هر نقطه ای از مدار بین منبع تغذیه و نقطه مثبت اتصالات نور سیم کشی کرد. یک جایگزین آسان برای اتصالات نور، اگر نمی‌خواهید دیوارهای خود را به هم بریزید، اضافه کردن گیرنده به کلید چراغ موجود است که لامپ را کنترل می‌کند - فقط پانل را بردارید و آن را در پشت آن سیم‌کشی کنید.

اگر از لامپ یا هر وسیله دیگری که می‌خواهید با سوئیچ کنترل کنید، می‌توانید گیرنده‌ای تهیه کنید که به پریز برق وصل شود. هنگامی که سوئیچ را فشار می دهید، یک سیگنال RF از فرستنده به گیرنده می فرستد و طبق دستور، چراغ را روشن یا خاموش می کند. به این دلیل که گیرنده به عنوان سوئیچ عمل می کند. هنگامی که خاموش است، مدار را قطع می کند، بنابراین هیچ برقی به اتصالات نور نمی رسد - به عنوان یک کلید استاندارد نور بین آن عمل می کند. وقتی سوئیچ را فشار می دهید تا آن را روشن کنید، مدار را دوباره وصل کرده و برق را به فیتینگ چراغ می فرستد. اساساً، گیرنده فقط جایگزینی برای یک سوئیچ چراغ سنتی است - شما فقط عنصر "سوئیچ" واقعی را که با آن تعامل دارید روی دستگاه دیگری منتقل کرده اید، که می توانید آن را در جای دیگری از اتاق قرار دهید.

چگونه یک سوئیچ بی سیم نصب کنیم؟
 

دو مرحله برای نصب کلید چراغ بی سیم وجود دارد – نصب گیرنده و سپس نصب خود سوئیچ. بیایید با گیرنده شروع کنیم. گیرنده دارای سه سیم و یک آنتن بی سیم است که ممکن است کمی شبیه سیم به نظر برسد، بنابراین مراقب باشید که آنها را اشتباه نگیرید. آنتن انتهای سیم در معرض دید شما را برای اتصال به مدار نخواهد داشت، بنابراین تشخیص آنها باید آسان باشد. من ابتدا این را برای اتصالات نور توضیح می‌دهم و سپس تفاوت نصب آن در یک سوئیچ را به جای آن روشن می‌کنم.

اولا، برق خود را خاموش کنید - وقتی برق وصل است هرگز با سیم ها کار نکنید! سپس، اتصالات نور یا کلید چراغ را در جایی که قرار است گیرنده را نصب کنید، باز کنید. برق مشکی و نول سفید روی گیرنده را به کابل های برق و نول موجود که قبلاً به فیتینگ یا سوئیچ متصل شده اند وصل کنید. کابل قرمز روی گیرنده به کابل مشکی روی فیتینگ متصل می شود. سپس این مرحله را تمام کردید - کافی است دستگاه را دوباره نصب کنید و یک لامپ به آن اضافه کنید.

اگر سوئیچ دیواری را با گیرنده تعویض می کنید، ابتدا باید علامت بزنید که کدام سیم مثبت و کدام منفی است که کلید به آن وصل شده است. سیم مشکی روی گیرنده باید به مثبت و قرمز به منفی وصل شود. اگر مطمئن نیستید، حدس نزنید - از یک متخصص کمک بگیرید. نکته ای که باید توجه داشته باشید - اگر نمی دانید چگونه سیم ها را به راحتی وصل کنید، ساده ترین راه استفاده از کلاهک سیم (آمازون) است. آنها ارزان، کوچک هستند و به این معنی است که شما نیازی به استفاده از لحیم کاری یا نوار الکتریکی ندارید.

نصب سوئیچ بی سیم
هنگامی که کار سخت انجام شد و گیرنده را نصب کردید، نوبت به نصب سوئیچ بی سیم می رسد. این کار بسیار ساده تر است زیرا فقط باید آن را به دیوار پیچ کنید - و تمام. مکانی را که برای شما راحت‌تر است بیابید و آن را پیچ کنید - تنها چیزی که نیاز دارید یک پیچ گوشتی برقی و یک سطح روح است. تنها چیزی که در نظر گرفته می‌شود، برد است – اما فقط در صورتی که سوئیچ را در یک ملک تجاری نصب می‌کنید یا در یک عمارت زندگی می‌کنید، مشکل ساز خواهد بود. بیشتر سوئیچ‌های بی‌سیم (آمازون) بردی حداقل 100 فوت دارند، اغلب بسیار بزرگ‌تر - فقط محدودیت‌هایی را که برای خرید انتخاب می‌کنید بررسی کنید.

اینجا جایی است که باید مراقب خرید تجهیزات واقعا ارزان از چین یا سایر بازارهای بین المللی باشید. کیفیت قطعات معمولاً به هیچ وجه خوب نیست. بنابراین ممکن است دامنه سیگنال رادیویی قابل اعتمادی که تبلیغ می شود را دریافت نکنید. به یاد داشته باشید که محصولات چینی به یک شکل تنظیم نمی شوند، بنابراین آنها می توانند ادعاهایی داشته باشند که در مورد محدوده موثر درست نیست.

کلمات پایانی
اگر می خواهید محل کلیدهای چراغ خانه خود را تغییر دهید، سیم کشی مجدد آنها می تواند گران باشد. کلیدهای چراغ بی سیم راه حل بسیار مقرون به صرفه تری هستند و راه اندازی آنها آسان است. و هنگامی که آنها نصب شدند، نیازی به تعویض باتری نیست - فرستنده و گیرنده به طور نامحدود کار می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لامپ را عوض کنید، که اگر لامپ های ال ای دی بخرید، سال های زیادی در آینده خواهد بود. آیا سوئیچ چراغ بی سیم در خانه خود دارید؟ یا کلیدهای چراغ فعلی شما ناخوشایند هستند؟


نظرات کاربران
ارسال نظر