لطفا کمی صبر کنید ...
کلید فشار هوا چیست و چگونه کار می کند

کلید فشار هوا چیست و چگونه کار می کند

کلید فشار هوا یک دستگاه حیاتی است که در مدل های تمام برقی وجود دارد. سوئیچ های فشار عمدتاً در بسیاری از کاربردها در صنایع و واحدهای تولیدی استفاده می شوند. در پاراگراف های بعدی به بررسی کلید فشار هوا و مکانیسم عملکرد آن می پردازیم. همچنین می توانیم در مورد استفاده از آنها و نحوه تنظیم فشار سوئیچ های کمپرسور هوا اطلاعاتی کسب کنیم. جزئیات زیر ممکن است به شما کمک کند تا در مورد دستگاه های فشار هوا بیشتر بدانید. همچنین می توانید از جزئیات زیر برای به روز رسانی در مورد نحوه آزمایش سوئیچ های فشار هوا

کلید فشار هوا یک دستگاه حیاتی است که در مدل های تمام برقی وجود دارد. سوئیچ های فشار عمدتاً در بسیاری از کاربردها در صنایع و واحدهای تولیدی استفاده می شوند. در پاراگراف های بعدی به بررسی کلید فشار هوا و مکانیسم عملکرد آن می پردازیم. همچنین می توانیم در مورد استفاده از آنها و نحوه تنظیم فشار سوئیچ های کمپرسور هوا اطلاعاتی کسب کنیم. جزئیات زیر ممکن است به شما کمک کند تا در مورد دستگاه های فشار هوا بیشتر بدانید. همچنین می توانید از جزئیات زیر برای به روز رسانی در مورد نحوه آزمایش سوئیچ های فشار هوا استفاده کنید. ممکن است با خواندن جزئیات زیر در مورد فشار هوا استاد شوید.

کلید فشار هوا چیست و چگونه کار می کند؟


کلید فشار هوا یک دستگاه مکانیکی است که برای کنترل فرآیند عملکرد کمپرسور هوای الکتریکی به فشار بستگی دارد. مکانیزم مدار فشار هوای دستگاه نیرو را به موتور می فرستد تا کار کند. سوئیچ فشار کمپرسور هوا دارای یک شیر تخلیه فشار سوئیچ است. این شیر با کاهش فشار سر و خط به راه اندازی آسان تر و بدون دردسر دستگاه کمک می کند. سوئیچ های فشار هوای مختلفی در دسترس هستند و هر کدام از نظر ویژگی های کاری متفاوت هستند. با این حال، عملکرد اصلی سوئیچ ها برای همه دستگاه ها یکسان است. هنگامی که کمپرسور هوا به برق وصل می شود، مسئول می تواند سطح را به حالت خودکار منتقل کند. در اثر این عمل موتور روشن می شود و در عین حال کمپرسور تحت فشار قرار می گیرد. در نتیجه یک سیستم فشار در دستگاه ایجاد می شود. به دلیل این تنظیم فشار، یک دیافراگم در داخل موتور را با شکستن مدار متوقف می کند. به طور همزمان، فشار برگشتی از طریق شیر فشار شکن خارج می شود. به دلیل هوای مورد استفاده برای فرآیند، فشار به سطح مشخصی کاهش می یابد. مجدداً، موتور با بسته شدن کنتاکت ها روشن می شود. این روند تا زمانی که کمپرسور هوا در حال استفاده باشد ادامه می یابد.

کلید فشار هوا برای چه مواردی استفاده می شود؟
 


کلید فشار هوا در بسیاری از صنایع برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. کلید فشار هوا برای ارائه بازخورد الکتریکی با اندازه گیری دمای بالا و پایین سیستم ها استفاده می شود. کلید فشار هوا کاربرد خود را در سیستم های کنترل صنعتی مختلف پیدا می کند. در زیر برخی از سیستم هایی وجود دارد که می توانید کلید فشار هوا را پیدا کنید.

سیستم های هوای فشرده
قبلاً عملکرد سیستم کمپرسور هوا را در بالا توضیح داده ایم. گذشته از جزئیات بالا، در اینجا اهمیت سوئیچ فشار را درک خواهید کرد. به این دلیل است که اگر سوئیچ فشار به خوبی کار نکند، عملکرد کمپرسور به ارتفاع مورد انتظار شما نمی رسد.

تجهیزات HVAC
هر دو ویژگی گرمایش و سرمایش توسط تجهیزات HVAC ارائه می شود که می توانید در ساختمان های مسکونی و تجاری پیدا کنید. سوئیچ های فشار برای اهداف ایمنی در تجهیزات HVAC وجود دارد. در تجهیزات تهویه مطبوع، سوئیچ های فشار هوا به تشخیص حداکثر و حداقل نقاط تنظیم کمک می کنند. این ویژگی را می توانید در سیستم های تهویه مطبوع بیابید. این ویژگی به سیستم کمک می کند تا بر اساس سطح تعیین شده شروع یا متوقف شود. بله، شما باید عملکرد بدون دردسر سیستم HVAC را هدایت کنید زیرا سوئیچ فشار به روشن و خاموش شدن خودکار سیستم کمک می کند. اگر فشار سوئیچ هوا به درستی کار نکند، وضعیت سیستم گرمایش و سرمایش خوب باقی نمی ماند و بدتر کار می کند.

تجهیزات فرآیند تولید
کلید فشار هوا به طور گسترده ای در بخش های تولید استفاده می شود. کلید فشار هوا به صنایع و بخش های تولیدی کمک می کند تا بدون هیچ شکافی به اهداف خود دست یابند. بهره وری تولید در هر بخش تولیدی توسط سوئیچ فشار به دست می آید. بله، سوئیچ ها تامین گاز و سیال ثابت را برای کار مداوم سیستم ها در صنایع تضمین می کنند.

سیستم پمپاژ
اطمینان از سطح آب در پمپ ها وظیفه اصلی فشار هوا است. با توجه به سوئیچ فشار، پمپ های آب بسته به نقاط تنظیم شده فعال و غیرفعال می شوند.

چگونه سوئیچ فشار کمپرسور هوا را تنظیم کنیم؟

ویژگی های تنظیم سوئیچ فشار کمپرسور هوا همیشه در داخل پوشش موجود است. گاهی اوقات، شما نباید دستورالعمل را داشته باشید، بنابراین پیروی از دستورالعمل زیر خوب است. چرخش در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت فنر اولیه برای افزایش یا کاهش تنظیمات برش یا برش، دستورالعمل تنظیم اصلی است. دیفرانسیل در کمپرسور هوا قابل افزایش یا کاهش است.

چگونه کلید فشار هوا را تست کنیم؟


تست کلید فشار هوا شامل مراحل زیر است:

وظیفه اصلی آزمایش سوئیچ فشار این است که ابتدا برق را قطع کنید. می توانید با جدا کردن بریکر، اتصال را قطع کنید.
از یک پیچ گوشتی برای برداشتن درپوش سوئیچ استفاده کنید. سعی کنید پیچ وسط را برای کار بردارید.
سیم های آبی یا قهوه ای که از سوئیچ به بلوک ترمینال کشیده می شوند باید بریده شوند. با این حال، سیم های سیاه و سفید که برای مقاصد برق در نظر گرفته شده اند، نباید قطع شوند.
مرحله بعدی فشار دادن به سوییچ با استفاده از منابع تولید فشار است.
مرحله بعدی قرار دادن سرب های اهم متر به سیم های شل است. سوئیچ را در حین اعمال هوا ببندید. اهم متر پس از بسته شدن سوئیچ صفر اهم را نشان می دهد و بدین ترتیب وضعیت خوب فشار هوا را نشان می دهد.
در نهایت، سوئیچ فشار با استفاده از پیچ نقطه تنظیم تنظیم می شود.

نتیجه
جزئیات بالا در مورد کلید فشار هوا به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد و استفاده از آن را درک کنید. همچنین، جزئیات زیادی در مورد کلیدهای فشار کمپرسور هوا قابل تنظیم به دست آورده اید. اطلاعات داده شده در بالا ممکن است هر زمان که با سوئیچ فشار در زمینه کاری خود کار می کنید، نتایج بهتری به همراه داشته باشد.
بسیاری از صنایع و بخش های تولیدی به تکنسین های اپراتور سوئیچ فشار نیاز دارند. شما می توانید با دانستن تکنیک ها از فرصت شغلی پردرآمد خود استفاده کنید. همچنین باید کاربرد سوئیچ های فشار در سیستم های مناسب ذکر شده در بالا را درک کنید. این به شما بینشی عمیق از کاربرد سوئیچ های فشار در درک اصلی شما می دهد.
 


نظرات کاربران
ارسال نظر