لطفا کمی صبر کنید ...
کلید های برق هر چند وقت یکبار باید تعویض شود؟

کلید های برق هر چند وقت یکبار باید تعویض شود؟


 

اولین کلیدهای برق در سال 1884  اختراع شد. و طراحی آن ها (حداقل اجزای داخلی) از آن زمان تاکنون تغییر چندانی نکرده است. کلید های برق احتمالاً پرمصرف ترین وسایل یا حداقل پرمصرف ترین وسیله برقی در خانه شما است. اما با وجود این، آنها معمولا نیازی به تعویض زیاد ندارند. هیچ زمان توصیه شده ای برای تعویض کلیدهای برق وجود ندارد. آنها فقط در صورتی نیاز به تعویض دارند که سوئیچ شروع به خرابی کند. کلیدهای برق معمولاً 20 سال یا بیشتر بدون هیچ مشکلی کار می کنند.

در این مقاله توضیح می دهیم که:

چرا هیچ برنامه زمانی پیشنهادی برای تعویض کلیدهای برق وجود ندارد
طول عمر معمولی کلید های ضامن و دیمر چقدر است
چگونه می توانید تشخیص دهید که چه زمانی نیاز به تعویض کلید برق وجود دارد
آیا برنامه پیشنهادی برای تعویض کلید برق وجود دارد؟
 

بسیاری از وسایل برقی در خانه شما، طول عمر توصیه شده ای دارند. بنابراین، باید آنها را جایگزین کنید تا مطمئن شوید که خراب نمی شوند و از نظر ایمنی برای شما مشکلی ایجاد نمی کنند. این موضوع در مورد کلیدهای برق صدق نمی کند و دلیل آن را در بخش بعدی توضیح خواهم داد. اما نتیجه این است که تا زمانی که کلید به کار خود ادامه می دهد، هیچ چارچوب زمانی واقعی برای تعویض کلید برق وجود ندارد. در واقع، بسیاری از افراد بیشتر به دلایل زیبایی نسبت به موارد عملی، کلید های برق خانه خود را تعویض می کنند. کلیدهای پلاستیکی با گذشت زمان شروع به تغییر رنگ می کنند، یا ممکن است در اثر استفاده خراشیده یا فرسوده شوند. کلیدهای برق به ندرت از کار می افتند زیرا افراد ترجیح می دهند در زمان تغییر دکوراسیون مدت ها قبل از اینکه فرصتی برای توقف کار داشته باشند، آنها را تعویض کنند.

 

طول عمر معمولی کلیدهای برق چقدر است؟

چه مدت باید انتظار داشته باشید که یک کلید برق کار کند؟ همانطور که قبلاً گفتم، حداقل 20 سال مقدار متوسط زمان استفاده از کلیدهای برق ​​است، اگرچه ممکن است حتی این مدت زمان بیشتر نیز باشد. در واقع، کلیدهای برق اصلی اغلب بیشتر به دلایل زیبایی و تغییر دکوراسیون تعویض می شوند تا اینکه از نظر فنی مشکل داشته باشند. اگرچه لازم به یادآوری است که چیزهای بیشتری از آنچه روی دیوار می بینید وجود دارد، و برخی از خانه های قدیمی ممکن است اجزای داخلی را جایگزین کرده باشند اما طراحی کلاسیک را حفظ کرده باشند.

پس چرا کلیدهای برق اینقدر بیشتر از بسیاری از قطعات الکتریکی دیگر عمر می کنند؟ پاسخ فقط به نحوه کار آنها بستگی دارد. اکثر قطعات الکتریکی یک حالت روشن و یک حالت خاموش دارند. وقتی خاموش هستند، کاری انجام نمی دهند. و هنگامی که آنها روشن هستند، یک جریان الکتریکی نوعی واکنش را ایجاد می کند، خواه روشن کردن یک دیود LED، تولید گرما یا هر چیزی که قطعه برای انجام آن طراحی شده است. به راحتی می توان کلیدها را با کارکرد دیگر وسایل الکتریکی توضیح داده شده در بالا اشتباه گرفت، زیرا آنها وضعیت «روشن» و «خاموش» دارند، اما عملکرد آن ها یکسان نیست. تنها تفاوت روشن یا خاموش بودن کلید چراغ در باز یا بسته بودن مدار است. به این معنی که تنها اجزای تحت فشار سیم‌کشی هستند که فقط جریان و مکانیسم فنر خود سوئیچ را حمل می‌کنند، و کلید تنها زمانی به صورت کششی تحت فشار قرار می‌گیرد که کلید را تکان می‌دهید. به این فکر کنید که کلید چراغ در واقع روزانه فقط برای کسری از ثانیه "استفاده" می شود - به همین دلیل است که آنها عمر بسیار طولانی دارند.

 

آیا کلیدهای تاگل بیشتر از دیمرها دوام می آورند؟

همه چیزهایی که در بالا در مورد اینکه چگونه کلیدهای برق ساده به عنوان کلیدهای تعویض با عملکرد ساده روشن / خاموش گفته می شوند، گفتم. سوئیچ های دیمر کمی متفاوت هستند زیرا دارای اجزای اضافی هستند - آنها باید جریان را تنظیم کنند تا نور(هایی) که به آنها وصل شده اند کم یا روشن تر شوند. این موضوع یک لایه پیچیدگی اضافی است و به این معنی است که کلیدهای دیمر گرمتر از یک کلید استاندارد نور کار می کنند و در طول زمان به سایش و پارگی کمک می کند. به این ترتیب، احتمالاً می توانید انتظار داشته باشید که یک سوئیچ دیمر به طور متوسط ​​​​حدود 15 سال دوام بیاورد - هنوز هم برای یک قطعه تجهیزات الکتریکی بسیار خوب است!

همچنین باید توجه داشت که از آنجایی که سوئیچ‌های دیمر کمی پیچیده‌تر هستند، در صورت خرید سوئیچ‌های ارزان‌قیمت، ممکن است مشکلات بیشتری به آنها وارد شود. اما، دوباره، مقصر اصلی خازن‌هایی هستند که نور را تنظیم می‌کنند - خازن‌های با کیفیت پایین سریع‌تر از کار می‌افتند. خرید سوئیچ های دیمر ارزان به این معنی است که آنها احتمالاً با خازن های ارزان تری ساخته می شوند و بنابراین زودتر از کار می افتند. در مورد تجهیزات الکتریکی، در صورت امکان، همیشه از یک برند معتبر خرید کنید و کیفیت آن را با بررسی های مستقل بررسی کنید.

چگونه بفهمم زمان تعویض سوئیچ فرا رسیده است؟

 

اکنون که ثابت کرده‌ایم تعویض کلیدهای برق به ندرت اتفاق می‌افتد، ارزش دارد برخی از مشکلات و نشانه‌های احتمالی را که به شما اطلاع می‌دهند زمان اقدام فرا رسیده است، بدانید.

ترک خوردن
اگر کلید لامپ شما از پلاستیک ساخته شده است و ترک واقعی ایجاد می کند، باید در اسرع وقت آن را تعویض کنید. این موضوع فقط از جنبه زیبایی حائز اهمیت نیست - در حالی که بعید است از طریق ترک در کلید برق شوک دریافت کنید، اما در طول زمان ممکن است به چیزی بدتر تبدیل شود. ارزش ریسک کردن را ندارد

صداهای ترکیدن
وقتی لامپ‌ها را خاموش یا روشن می‌کنید، ممکن است صداهای ترکیدن یا ترقه ایجاد کنند. ممکن است فقط خود سوئیچ باشد، اما همچنین می تواند نشانه ای از قوس الکتریکی باشد که خطر آتش سوزی دارد. چراغ را خاموش کنید و تا زمانی که کلید برق را تعویض نکرده اید، دیگر از آن استفاده نکنید.

گرمای بیش از حد
سوئیچ های کلید هرگز نباید در لمس گرم باشند. با این حال، غیر معمول نیست که سوئیچ های دیمر دمای کمی بالاتری داشته باشند. اما همیشه باید راحت از آنها استفاده کنید. اگر آنقدر داغ می شوند که نمی توانید بیش از چند ثانیه کلید را لمس کنید، خطرناک است و باید تعویض شود.

واکنش های تاخیری
اگر بین تکان دادن سوئیچ و روشن شدن چراغ ها تاخیری وجود داشته باشد، به این معنی است که کنتاکت های سوئیچ فرسوده شده اند. هیچ خطری ایجاد نمی کند، اما با گذشت زمان بدتر می شود، بنابراین ارزش آن را دارد که به محض اینکه امکانش بود کل سوئیچ را تعویض کنید.

سوئیچ در حال شل شدن
فرض کنید کلید ضامن یا دیمر واقعی در حال شل شدن است. ضامن آن قفل فنری را ندارد، یا صفحه کم نور مانند فرمان قدیمی است که برای انجام هر کاری نیاز به چند چرخش دارد. در این صورت فقط به این معنی است که قطعات فرسوده شده اند. شما آن را تعمیر نمی کنید، و یک سوئیچ جدید هزینه زیادی نخواهد داشت.

صداهای وزوز بلندتر می شوند
این مورد بیشتر برای کلید های برق دیمر است. دیمرها گاهی اوقات صدای وزوز محیطی بسیار کمی دارند که مشکلی ندارد. اما اگر بلندتر شد، باید آن را تعویض کنید تا مطمئن شوید استفاده از آن همچنان ایمن است. البته، اینها فقط مشکلاتی هستند که ممکن است شما را وادار به تعویض کلید چراغ کنند، اما گزینه های ارتقا نیز وجود دارد. ممکن است بخواهید سوئیچ ضامن خود را با یک دیمر تعویض کنید (فقط مطمئن شوید که اگر لامپ های LED دارید، دارای درجه کم نور هستند) یا به یک سوئیچ چراغ بی سیم یا یکی با سنسور حرکت ارتقا دهید.

کلمات پایانی
این مقاله باید روشن کرده باشد که چرا این اختراعات کوچک خارق‌العاده برای مدت طولانی به کار خود ادامه می‌دهند و علائمی که باید مراقب آن‌ها باشید تا زیاد از کلیدهای برق خود راضی نباشید. فقط به این دلیل که آنها بسیار ماندگار هستند به این معنی نیست که در صورت ظاهر شدن مشکل باید یکی از علائم هشدار دهنده بالا را نادیده بگیرید.

آخرین باری که کلید چراغ خانه خود را تعویض کردید کی بود؟ آیا حتی استفاده از کلیدها را کنار گذاشته اید و خانه خود را به همراه لامپ های هوشمند برای همیشه روشن کرده اید؟


نظرات کاربران
ارسال نظر