لطفا کمی صبر کنید ...
آیا چراغ های LED می توانند باعث آتش سوزی شوند؟

آیا چراغ های LED می توانند باعث آتش سوزی شوند؟

آیا می‌دانستید که آتش‌سوزی‌های الکتریکی دومین علت آتش‌سوزی خانه‌های ایالات متحده از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ است؟ تمام آن آب برقی که در خانه شما می چرخد ​​به این دلیل است که ما نسبت به اجدادمان بسیار راحت تر هستیم. با این حال، همیت نعمت همچنین علت تقریباً 51000 آتش سوزی خانه در سال در ایالات متحده است. اجازه دهید آن را در چشم انداز شما قرار دهم. متوسط ​​خانوار ایالات متحده از 2.5 نفر در هر خانه تشکیل شده است. با در نظر گرفتن این موضوع، آتش سوزی سالانه باعث می شود 128000 نفر خانه های خود را از دست بدهند.


آیا می‌دانستید که آتش‌سوزی‌های الکتریکی دومین علت آتش‌سوزی خانه‌های ایالات متحده از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ است؟ تمام آن آب برقی که در خانه شما می چرخد ​​به این دلیل است که ما نسبت به اجدادمان بسیار راحت تر هستیم. با این حال، همیت نعمت همچنین علت تقریباً 51000 آتش سوزی خانه در سال در ایالات متحده است. اجازه دهید آن را در چشم انداز شما قرار دهم. متوسط ​​خانوار ایالات متحده از 2.5 نفر در هر خانه تشکیل شده است. با در نظر گرفتن این موضوع، آتش سوزی سالانه باعث می شود 128000 نفر خانه های خود را از دست بدهند. این یک عدد عظیم است. با کمال تعجب، 15 درصد از این آتش‌سوزی‌ها توسط «لامپ‌ها، وسایل روشنایی و نور» شروع شده‌اند. اگر مشکلی وجود داشته باشد، صدایی در می‌آیند و اتاق تاریک می‌شود. بنابراین اگر نگران امنیت خانه خود هستید یا مثل من کنجکاو هستید، اجازه دهید این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

لامپ‌های رشته‌ای به اندازه‌ای داغ می‌شوند که اگر اجسام قابل اشتعال در نزدیکی باشند آتش تماس ایجاد کنند، در حالی که لامپ‌های LED هرگز به آن دما نمی‌رسند. با این حال، سیم کشی نامناسب و بارگذاری بیش از حد چراغ های LED اغلب علت آتش سوزی است. در پایان این مقاله یاد خواهید گرفت:

آیا چراغ های ال ای دی می توانند آتش بگیرند؟
آیا وسایل ال ای دی گرمایی تولید می کنند که می تواند باعث آتش سوزی تماسی شود؟
نحوه کار ایمن با چراغ های ال ای دی نواری و رشته ای
آیا لامپ های LED برای شروع آتش به اندازه کافی داغ می شوند؟
حسگر دود

یک لامپ رشته ای پس از 3 دقیقه کارکرد به دمای 216 درجه سانتیگراد می رسد. در مقایسه، یک لامپ LED پس از 3 دقیقه کارکرد تا دمای 32.6 درجه سانتیگراد گرم می شود. این به شما می گوید که چراغ های LED به سختی می توانند آتش های تماسی را شروع کنند. اما این تنها راهی نیست که سیستم های روشنایی باعث آتش سوزی می شوند. بر اساس این مطالعه، دلایل اصلی آتش‌سوزی، مشکلات سیم‌کشی و نصب لامپ با وات بسیار بالا بر روی یک چراغ روشنایی است که قرار نیست. بنابراین، در سیم کشی و نصب ناسازگار، آیا چراغ های LED به همان اندازه مستعد آتش سوزی هستند؟

اگر از ال ای دی برای خانه خود استفاده می کنید یا به دنبال خرید آنها هستید، پس گوش کنید. لامپ های LED در مقایسه با لامپ های رشته ای پیچیده هستند. اگر می خواهید خانه خود را ایمن نگه دارید، آنها نیاز به نصب مناسب دارند. ببینید، لامپ‌های ال‌ای‌دی به یک درایور نیاز دارند تا میزان برق مناسبی را برای اجزای خود فراهم کند. درایور ولتاژ شبکه را به مقدار کمتری تنظیم می کند که با عناصر LED سازگار است. درایورهای LED اجزای کاملاً پیچیده ای هستند. بنابراین، اگر قرار است مشکل گرمایش وجود داشته باشد، از درایور و خازن می آید. اکثر LED های استاندارد دارای درایور داخلی لامپ هستند، بنابراین نیازی به نصب درایور خارجی در یک لامپ مشترک ندارند. برای راحتی شما، در اینجا دستورالعمل های ایمنی کلی برای چراغ های LED آورده شده است:

از مشخصات سازنده LED پیروی کنید و فقط در وسایل و محیط سازگار استفاده کنید.
سیستم پراکندگی حرارت وسایل روشنایی خود را مسدود نکنید. این به معنای اجتناب از وسایل محصور (لامپ هایی که لامپ را به جای فضای باز در شیشه یا پلاستیک قرار می دهند) است. اگر یک لامپ بسته در خانه خود نصب کرده‌اید، لامپ‌های ال‌ای‌دی بخرید که دارای «رده‌بندی وسایل محصور» هستند.
اطمینان حاصل کنید که قطعات الکتریکی شما، شامل لامپ، در فهرست UL یا ETL ذکر شده است. اینها استانداردهایی هستند که اطمینان حاصل می کنند که محصول برابر است.


آیا گذاشتن نور LED روی آتش خطر آتش سوزی دارد؟

بله، تصویر بالا نمونه ای از سوختگی لامپ به دلیل معیوب بودن لامپ است. برای روشن بودن، روشن ماندن هر نوع لامپ برای مدت طولانی یک خطر آتش سوزی در نظر گرفته می شود. بیایید صادق باشیم، ممکن است یک یا دو بار در زندگی خود این کار را بدون عواقب مضر انجام داده باشید (من هم این کار را انجام داده ام)، اما توصیه نمی شود. بین سال های 2004 تا 2008، به طور متوسط، هر ساله 260 آتش سوزی خانه در ایالات متحده به دلیل درختان کریسمس رخ می داد. 150 آتش سوزی اضافی در خانه در سال توسط چراغ های تزئینی و جشن ایجاد می شد. این چراغ ها معمولاً برای مدت طولانی روشن می مانند. و با درختان کریسمس، آنها دور مواد بسیار قابل اشتعال پیچیده شده اند.

بنابراین، برای ایمن‌ترین گزینه، نباید چراغ LED خود را برای مدت طولانی روشن بگذارید. انواع مختلفی از کنترل‌ها برای چراغ‌های شما مانند تایمر و سنسور حرکت وجود دارد که می‌تواند به روشن کردن چراغ‌ها در زمان مناسب برای شما کمک کند. علاوه بر این، در قبوض آب و برق خود پس انداز خواهید کرد. اما اگر مجبور باشید آنها را روشن بگذارید، آیا لامپ های LED ایمن تر از سایر انواع لامپ هستند؟ خوب، شما آموخته اید که چراغ های LED به اندازه لامپ های رشته ای داغ نیستند. که آتش تماس را بسیار بعید می کند. اگر همه چیز به درستی نصب شده باشد، نباید نگران آتش گرفتن چراغ های شما باشید.

سلب مسئولیت: اگرچه اطلاعات این مقاله تا حد امکان دقیق است، اما فقط برای اهداف عمومی است. شما نباید به مواد به عنوان مبنای تصمیم گیری تکیه کنید. نویسنده هیچ مسئولیتی در قبال خسارت ناشی از نور ندارد.

لامپ LED چقدر می تواند به طور ایمن روشن بماند؟

در حالت ایده‌آل، اگر لامپ ال‌ای‌دی را به‌درستی و با استفاده از وات مناسب و بدون اینکه هیچ جسم فیزیکی مانع اتلاف گرمای آن شود، نصب کرده باشید، می‌توان لامپ را 24/7 روشن نگه داشت. چراغ های LED با روشن و خاموش شدن خراب نمی شوند. آنها از درجه حرارت بالا بدتر می شوند. بنابراین اگر عوامل گرما به طور موثر مدیریت شوند، لامپ LED نباید خطر آتش سوزی باشد. با این حال، من به شما توصیه می کنم از تایمر یا سنسور برای مدیریت چراغ هایی که می خواهید روشن بگذارید استفاده کنید. یکی از دلایل صرفه جویی در طول عمر لامپ LED است. به عنوان مثال، می توانید به جای روشن نگه داشتن چراغ های بیرون از منزل، از حسگرهای حرکتی استفاده کنید. دلیل آشکار دیگر کاهش هزینه قبض آب و برق است. به عنوان یک قانون کلی، برای صرفه جویی در هزینه ها، باید حداکثر 12 ساعت چراغ های خود را روشن بگذارید.

آیا چراغ های LED رشته ای می توانند آتش بگیرند؟

چراغ های LED رشته ای برای اطمینان از ایمنی مناسب، به دانش بیشتری نیاز دارند. آنها یک دسته LED هستند که به هم متصل شده اند. طبیعتاً گرمای بیشتری وجود دارد. رایج ترین مشکلات چراغ های نواری گرم شدن بیش از حد و خرابی سیم برق است. اگر می خواهید خانه شما ایمن باشد، باید آنها را به درستی نصب کنید. اولین چیزی که باید بدانید این است که چراغ های رشته ای LED در دو نوع ولتاژ خطی (120 ولت) یا ولتاژ پایین (12 ولت یا 24 ولت) عرضه می شوند. چراغ های رشته ای ولتاژ خط در قرقره های 50 متری و چراغ های ولتاژ پایین در قرقره های 5 متری عرضه می شوند. چراغ های رشته ای ولتاژ پایین به یک آداپتور برق نیاز دارند که معمولاً در بسته بندی موجود است. بنابراین اولین قدم برای ایمنی این است که اطمینان حاصل شود که منبع تغذیه توسط طول رشته یا چندین چراغ سیمی بارگذاری نمی شود.

آنچه قبلاً در مورد درخت کریسمس گفتم را به خاطر دارید؟ قدم بعدی شما این است که اطمینان حاصل کنید که نور رشته ای در نزدیکی مواد قابل اشتعال نصب نشده است. حتی اگر انتشار گرما از چراغ های رشته ای کم است، حیوانات خانگی کنجکاو را به معادله اضافه کنید و ناگهان خطر آتش سوزی بسیار بیشتر می شود.

آیا چراغ های نواری LED می توانند باعث آتش سوزی شوند؟

هنگام برخورد با چراغ های نواری نیز باید رویکرد مشابهی اتخاذ شود. هر چه تعداد ال ای دی ها روی نوار بیشتر باشد، گرمای تولید شده بیشتر می شود. بنابراین، برای ایمن تر بودن، به طور ایده آل از هیت سینک آلومینیومی استفاده می کنید که می تواند گرما را به طور موثر دفع کند. با این حال، نکته دیگری که باید از آن آگاه باشید گردش هوا است. نور نوار در فضاهای تنگ بدون فضای کافی برای هوا برای از بین بردن گرمای بیش از حد گرمتر می شود. مانند چراغ های رشته ای اطمینان حاصل کنید که واحد منبع تغذیه بیش از حد بارگذاری نمی شود. اگر تصمیم دارید چندین نوار را به هم وصل کنید، همیشه بهتر است حداقل 20 درصد وات مصرف داشته باشید. همچنین مطمئن شوید که هیچ خطر ایمنی دیگری مانند بخاری در این نزدیکی وجود ندارد.

کلمات پایانی
شما یاد گرفته اید که چگونه خانه خود را از آتش سوزی برق ناشی از صاعقه نجات دهید. من فکر می کنم در حال حاضر یادگیری بسیار زیادی است، اما اگر غیر از این فکر می کنید، می توانید مقالات دیگر را در اینجا کاوش کنید. لامپ های ال ای دی ایمن هستند، به شرطی که به درستی نصب شوند. گرمای بیش از حد یک مشکل رایج در چراغ های نواری است، بنابراین حتماً اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهید. لامپ های LED را می توان به مدت نامحدود روشن گذاشت اما توصیه نمی شود. چراغ های نواری LED در حال حاضر در بازار داغ هستند.

 


نظرات کاربران
ارسال نظر