لطفا کمی صبر کنید ...
آیا می توانم از ترانسفورماتور هالوژن برای چراغ های LED استفاده کنم؟

آیا می توانم از ترانسفورماتور هالوژن برای چراغ های LED استفاده کنم؟

فرض کنید در حال تغییر لامپ هالوژن به LED هستید. در این صورت، شما به آینده‌ای نگاه می‌کنید که در آن هزینه‌های انرژی خود را کاهش داده و لامپ‌های بادوام‌تری خواهید داشت. بنابراین شما قبلاً یک تصمیم عاقلانه گرفته اید! با این حال، همیشه به آسانی تعویض یک لامپ با لامپ دیگر نیست. بسیاری از لامپ های هالوژن به گونه ای طراحی شده اند که ولتاژ پایینی دارند، به این معنی که یک ترانسفورماتور دارند که جریان را به آنها تغذیه می کند. مگر اینکه لامپ های LED اختصاصی MR16 را خریداری کنید، آنها نیازی به ترانسفورمات


فرض کنید در حال تغییر لامپ هالوژن به LED هستید. در این صورت، شما به آینده‌ای نگاه می‌کنید که در آن هزینه‌های انرژی خود را کاهش داده و لامپ‌های بادوام‌تری خواهید داشت. بنابراین شما قبلاً یک تصمیم عاقلانه گرفته اید! با این حال، همیشه به آسانی تعویض یک لامپ با لامپ دیگر نیست. بسیاری از لامپ های هالوژن به گونه ای طراحی شده اند که ولتاژ پایینی دارند، به این معنی که یک ترانسفورماتور دارند که جریان را به آنها تغذیه می کند. مگر اینکه لامپ های LED اختصاصی MR16 را خریداری کنید، آنها نیازی به ترانسفورماتور نخواهند داشت و این می تواند از عملکرد صحیح لامپ های LED جدید شما جلوگیری کند. برخی از ترانسفورماتورهای هالوژن هنوز نیاز به جایگزینی برای LED های MR16 دارند. بهترین گزینه قطع و جدا کردن ترانسفورماتور یا تعویض اتصالات است. در این مقاله قصد دارم به جزئیات بیشتری در این مورد بپردازم، از جمله:

آیا لامپ های LED به ترانسفورماتور نیاز دارند یا خیر
اگر باید ترانسفورماتور چراغ های LED را تعویض کنید
چگونه لامپ های هالوژن خود را به LED تبدیل کنیم
آیا لامپ های ال ای دی به ترانسفورماتور نیاز دارند؟
مبدل ولتاژ

برق منبع تغذیه خانه شما نسبتاً ثابت است

این ولتاژ - 120 ولت برای خانه های ایالات متحده و حداکثر 240 ولت در سایر نقاط جهان - به اندازه کافی قدرتمند است تا به برخی از وسایل واقعاً قوی و پر انرژی کمک کند تا راه اندازی و کار کنند. با این حال، برای چیزی که برای کار کردن به انرژی زیادی نیاز ندارد، مانند لامپ، بسیار شدید است. معمولاً لامپ های کوچکتر نسبت به لامپ های بزرگتر به انرژی کمتری برای کار نیاز دارند. بنابراین بسیاری از نورافکن های هالوژن دارای یک ترانسفورماتور هستند که در اتصالات تعبیه شده است. ترانسفورماتور به معنای واقعی کلمه قدرت جریان را تغییر می دهد و آن را به سطحی که برای لامپ مناسب است بدون گرم شدن بیش از حد پایین می آورد. این وسیله شامل یک هسته مغناطیسی با سیم پیچیده شده در دو طرف است. جریان ولتاژ بالا به یک طرف می رود و با عبور از هسته کاهش می یابد. قبل از اینکه دوباره به ترانسفورماتور برگردد، از سیم در طرف دیگر و به لامپ عبور می کند.

به همین دلیل است که هر اتصالات نوری ترانسفورماتور مخصوص به خود را دارد - این ترانسفورماتور فقط یک ترانسفورماتور برای کل مدار نیست. LED ها مشابه لامپ های هالوژن عمل می کنند، زیرا بسیاری از لامپ های کوچکتر برای کار کردن به 120 ولت نیاز ندارند، که در واقع بسیار زیاد است و لامپ را منفجر می کند. با این حال، LED ها به جای ترانسفورماتور از درایور استفاده می کنند. این درایور معمولاً به جای اتصالات در لامپ تعبیه شده است. برخی از لامپ های LED نیز به ترانسفورماتور نیاز دارند - اجازه دهید در بخش بعدی توضیح دهم.

آیا نیاز به تغییر ترانسفورماتور برای چراغ های LED دارید؟

هنگامی که تصمیم می گیرید از چراغ های هالوژن به چراغ های LED حرکت کنید، باید بدانید که آیا باید ترانسفورماتور را تغییر دهید یا می توانید آن را در جای خود بگذارید. ترانسفورماتور هالوژن اغلب با لامپ های LED جدید شما کار نمی کند، اگرچه ارزش بررسی را دارد. ترانسفورماتورهای لامپ های هالوژن دارای حداقل و حداکثر آستانه برای لامپ هستند و LED ها اغلب کمتر از حداقل هستند. این می تواند باعث مشکلات مختلفی شود، از سوسو زدن لامپ های شما تا گرم شدن بیش از حد، و کوتاه شدن عمر آنها. لامپ های GU5.3 نوعی نورافکن هستند که حتی اگر ال ای دی را انتخاب کنید باز هم به ترانسفورماتور نیاز خواهید داشت. اما آنها همچنان همان مشکل زیر حداقل آستانه کشش برای کار ترانسفورماتور هالوژن را خواهند داشت. برخی هنوز هم می توانند کار کنند، و این را در بسته بندی خود یا وب سایتی که آنها را از آنجا خریداری می کنید تبلیغ می کنند، اما ممکن است لازم باشد یک ترانسفورماتور LED بخرید و هالوژن خود را جایگزین کنید. اگر اتصالات نوری شما GU5.3 (دو پین فشاری) نیست، احتمالاً اصلاً به ترانسفورماتور نیاز ندارید و ممکن است باعث ایجاد برخی از مشکلات مشابه با درست کار نکردن چراغ شما شود.

چگونه لامپ های هالوژن را به LED تبدیل کنیم؟
 

همه اینها به سوال نهایی منتهی می شود - اگر چراغ های هالوژنی دارید که می خواهید جایگزین کنید. با این حال، وقتی لامپ را بردارید، می بینید که آنها از یک ترانسفورماتور استفاده می کنند. چقدر کار درگیر خواهد شد؟

ابتدا، باید بررسی کنید که با چه نوع نورپردازی روبرو هستید. به عنوان مثال، اگر لامپ های GU5.3 دارید، ممکن است نیاز به تعویض ترانسفورماتور داشته باشید. باید ترانسفورماتور را بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید حداقل و حداکثر آستانه قدرت را که می تواند با آن کار کند پیدا کنید. اگر نمی توانید آن را روی ترانسفورماتور ببینید، به دنبال شماره سریال باشید و آن را به صورت آنلاین جستجو کنید.

حتی می توانید یک مرحله را رد کنید و فقط جستجو کنید تا ببینید آیا ترانسفورماتور با لامپ های LED سازگار است یا خیر، و ممکن است پاسخ خود را پیدا کنید. با این حال، اگر برای پاسخی که فکر نمی‌کنید به آن مطمئن باشید کار زیادی به نظر می‌رسد، ممکن است تصمیم بگیرید که کل اتصالات را جایگزین کنید. این همان کاری است که بسیاری از مردم تمایل دارند انجام دهند، به خصوص که به این معنی است که فقط می توانند به لامپ GU10 تغییر مکان دهند. این بدان معناست که نیازی به ترانسفورماتور نیست - تمام کارها توسط راننده در لامپ انجام می شود. جایگزین کردن یک اتصالات نوری ممکن است کار بیشتری به نظر برسد.

با این حال، از نگرانی در مورد سازگاری آن و محافظت از سیستم روشنایی شما در آینده جلوگیری می کنید، زیرا می دانید LED ها برای سال های طولانی کار خواهند کرد. همچنین به این معنی است که با دانستن این موضوع که اگر یک لامپ دوباره در آینده منفجر شود، خیالتان راحت باشد، می توانید به راحتی لامپی را پیدا کنید که بتوان آن را تعویض کرد، زیرا به سیم کشی خاصی نیاز ندارد. برای هر لامپ دیگری غیر از GU5.3، باید ترانسفورماتور را جدا کرده و خارج کنید. بسته به تجربه شما، ممکن است بخواهید از یک برقکار استفاده کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

کلمات پایانی
ترانسفورماتورها احتمالاً یکی از عناصر پیچیده جایگزینی لامپ های خانه شما با LED هستند. خود ال‌ای‌دی‌ها به سیم‌کشی خاصی نیاز ندارند، اما ترانسفورماتورهای موجود برای لامپ‌های هالوژن می‌توانند باعث بدرفتاری LED‌ها شوند. با این حال، نکات مثبت انجام این کار همچنان بیشتر از این کار اولیه است - شما لامپ هایی خواهید داشت که عمر طولانی تری دارند و انرژی بسیار کمتری برای همان سطوح روشنایی مصرف می کنند و در هزینه شما صرفه جویی می کنند.

آیا هنگام تعویض لامپ های هالوژن با ترانسفورماتورها با مشکل مواجه شده اید؟ برای چه راه حلی رفتی؟


نظرات کاربران
ارسال نظر