لطفا کمی صبر کنید ...
چگونه اتصالات سیمی لامپ های بیرونی را ضد آب کنیم؟

چگونه اتصالات سیمی لامپ های بیرونی را ضد آب کنیم؟

ضعیف ترین قسمت هر مدار در یک نقطه اتصال است. از این رو، بسیار مهم است که هنگام برنامه ریزی برای نصب نورپردازی بیرونی، ضد آب کردن موثر آن می باشد. در مدارهای روشنایی بیرونی از سیم های خاصی استفاده می شود که به گونه ای طراحی شده اند که در برابر عناصر محیطی مقاوم باشند. اگر هنگام اضافه کردن چراغ ها به مدار، کانکتورها را به درستی ضد آب نکنید، تمام مزایای داشتن سیم های ضدآب مناسب را خنثی می کنید. کانکتورهای در معرض می توانند اجازه دهند رطوبت وارد مدار شود که می تواند باعث کوتاه شدن آن شود. می‌توانید


ضعیف ترین قسمت هر مدار در یک نقطه اتصال است. از این رو، بسیار مهم است که هنگام برنامه ریزی برای نصب نورپردازی بیرونی، ضد آب کردن موثر آن می باشد. در مدارهای روشنایی بیرونی از سیم های خاصی استفاده می شود که به گونه ای طراحی شده اند که در برابر عناصر محیطی مقاوم باشند. اگر هنگام اضافه کردن چراغ ها به مدار، کانکتورها را به درستی ضد آب نکنید، تمام مزایای داشتن سیم های ضدآب مناسب را خنثی می کنید. کانکتورهای در معرض می توانند اجازه دهند رطوبت وارد مدار شود که می تواند باعث کوتاه شدن آن شود. می‌توانید با استفاده از درزگیر کانکتورها را ضد آب کنید، اما خرید کانکتورهای ضد آب که این کار را برای شما انجام می‌دهند، آسان‌تر است. بیایید نگاهی گذرا به برخی از بخش‌های خاص‌تر این موضوع بیندازیم، از جمله:

نحوه ضد آب کردن اتصالات سیم
نحوه ضد آب کردن مهره های سیمی
بهترین کانکتورهای ضد آب که می توانید بخرید
نحوه ضد آب کردن اتصالات سیمی
چراغ های پاسیو در باران

در ابتدا، ضروری است توضیح دهیم که اگر اتصالات مدار خود را ضد آب نکنید، چه اتفاقی می افتد. اگر کابلی خیس شود، این فرصت را ایجاد می کنید که الکتریسیته بین قطرات قوس شود. مداری برای جریان منظم جریان در امتداد سیم طراحی شده است، بنابراین هرگونه "اتصال اضافی" بین قطرات آب می تواند با افزایش جریان جریان باعث گرم شدن بیش از حد شود. این به نوبه خود می تواند به سیم آسیب برساند و به طور کلی آن را کمتر ایمن کند. در صورتی که در نقطه اتصال اتفاق بیفتد. می‌توانید موجی از جریان را ببینید که می‌تواند بر چراغ‌های شما یا هر چیز دیگری که به مدار نورپردازی منظره اضافه کرده‌اید نیز تأثیر بگذارد.

سپس مسئله خوردگی نیز وجود دارد - رطوبت می تواند زنگ بزند و به مرور زمان به سیم آسیب برساند. این حتی بیشتر از یک مشکل با نورپردازی منظره است. هنگامی که رطوبت از طریق یک اتصال وارد کابل می شود، دوباره به سختی فرار می کند. این حالت به این دلیل است که سیم ها به خوبی ضد آب و عایق هستند. اگر نقطه ضعفی داشته باشید، استحکام آنها مشکل ساز می شود، زیرا رطوبت جایی برای تخلیه ندارد (به جز همان نقطه ضعف، که ممکن است بسته به نحوه گذاشتن کابل هرگز اتفاق نیفتد). بنابراین، برای محافظت از ایمنی و دوام تنظیمات نورپردازی منظره خود و فقط مطمئن شوید که همانطور که باید کار می کند، باید آن اتصالات را ضد آب کنید. گزینه های زیادی وجود دارد، اما اگر خودتان سیم را لحیم می کنید، باید مطمئن شوید که کل اتصال با چیزی پوشانده شده است که مانع از ورود آب به داخل می شود. گزینه ها می توانند شامل لوله های چسب حرارتی یا نوار سیلیکونی خودجوش شونده (آمازون) باشند. با این حال، اگر نمی‌خواهید اتصالات را لحیم کنید، می‌خواهید گزینه‌های ساده‌تری را بررسی کنید.

چگونه مهره های سیمی را ضد آب کنیم

مهره های سیم یکی از ساده ترین راه های اتصال هستند. شما به سادگی انتهای سیم های بریده شده را وارد کرده و مهره را بپیچانید و با استفاده از فنر مخروطی شکل آنها را به هم متصل می کند تا از شل شدن آنها به جز تحت فشار شدید جلوگیری کند. برای استفاده از آنها در فضای باز، ابتدا باید آنها را ضد آب کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از درزگیر سیلیکونی RTV که در اکثر فروشگاه های سخت افزاری می توانید پیدا کنید، انجام دهید. با این حال - و این بسیار مهم است - دو نوع اصلی درزگیر سیلیکونی وجود دارد، و شما باید مطمئن شوید که نوع مناسب را دریافت می کنید.

درزگیرهای استوکسی بیشتر برای آب بندی حمام ها یا فضاهای آشپزخانه استفاده می شود. آنها در حین درمان، اسید استیک آزاد می کنند، که بوی سرکه مانندی به این درزگیرها می دهد. از آنجایی که اسیدی هستند، خورنده نیز هستند. بنابراین بله، آنها مهره سیم شما را ضد آب می کنند، اما سیم ها را نیز خورده می کنند.

درزگیرهای آلکوکسی در عوض یک محصول جانبی متانول یا ترکیبی از متانول و اتانول دارند. این درزگیرها خنثی هستند تا اسیدی و بنابراین خورنده نیستند. آنها همچنین چسبندگی بسیار خوبی دارند، بنابراین برای خشک کردن مهره سیم مشکلی نخواهند داشت. اگر مهره های سیم خود را ضد آب می کنید، مطمئن شوید که یک درزگیر آلکوکسی/خنثی خریداری می کنید.

بهترین اتصالات ضد آب

آیا می خواهید کار حتی ساده تر باشد؟ پس می توانید کانکتورهای سیم ضد آب آماده بخرید که مناسب هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را نصب کنید و بلافاصله ضد آب خواهند شد. دو نوع اصلی کانکتور ضد آب وجود دارد که می توانید بخرید:

کانکتورهای فشاری
این کانتکتورها با سوراخ کردن سیم اصلی کار می کنند. سیم را در پایه کانکتور قرار می دهید که دارای مکانیزم پیچ یا فشار است. سپس قسمت پین را در پایه قرار دهید تا سوراخی در محفظه سیم ایجاد شود و پین به عنوان اتصال دهنده باشد. سپس سیم جدیدی را که وصل می کنید به درپوش اضافه کنید و درپوش را در جای خود پیچ ​​کنید. با فشار دادن یا پیچ شدن محکم همه چیز، یک مهر و موم برای حفظ رطوبت ایجاد می شود. دلیل محبوبیت این کانکتورها این است که استفاده از آنها آسان است. مجبور نیستید کابل اصلی را بشکنید و به شما اجازه دهید کابل اصلی را تا زمانی که می خواهید اجرا کنید و فقط کانکتورها را در طول خط اضافه کنید.

اتصالات پیچی
اتصالات پیچی در اصل مهره های سیمی هستند که از قبل با درزگیر پر شده اند. آنها مانند هر مهره سیمی کار می کنند. دو سر سیمی را که می خواهید وصل کنید وارد کنید و مهره را بچرخانید. این سیم ها را به هم متصل می کند و درزگیر رطوبت را از بین می برد. این نوع کانکتورها به دلیل قابل اعتماد بودن بیشتر محبوب هستند. کانکتورهای فشاری گاهی اوقات می توانند سوراخ های پین را ضعیف و کشیده شوند. همچنین، اتصال بین پین و کابل اصلی به اندازه اتصال سیم پیچ خورده ایمن نیست. 

کلمات پایانی
هر زمان که برای اولین بار نورپردازی بیرونی را نصب می کنید یا فقط چراغ های جدیدی را به چراغ فعلی خود اضافه می کنید، عایق رطوبتی باید اولویت اصلی در ذهن شما باشد. ساده ترین گزینه همیشه استفاده از کانکتورهایی است که از قبل ضد آب هستند. با این حال، اگر ترجیح می دهید خودتان این کار را انجام دهید، گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. اگر قبلاً راه اندازی نورپردازی منظره دارید، کدام گزینه را برای ضد آب کردن اتصالات انتخاب کرده اید و چرا؟


نظرات کاربران
ارسال نظر