لطفا کمی صبر کنید ...
آیا انواع لامپ LED در هوای سرد نیز کار می کنند؟

آیا انواع لامپ LED در هوای سرد نیز کار می کنند؟

اگر در آب و هوای سردتری زندگی می‌کنید، احتمالاً از چراغ‌های غیرقابل اعتماد در فضای باز خسته شده‌اید که گرم شدن و روشن شدن آن‌ها زمان زیادی طول می‌کشد. آخرین چیزی که هر کسی در هوای زیر صفر می‌خواهد این است که در یک گاراژ سرد یا بیرون خانه گیر کرده و منتظر شروع چراغ‌های شما باشد. برای هر کسی که در گذشته با این مشکل مواجه شده است - لازم نیست اینطور باشد! برخلاف روش‌های سنتی روشنایی، انواع  لامپ LED  در هوای سرد نیز کارکرد خود را دارند زیرا برای روشن شدن نیازی به گرما ندارند. در عوض، LED ها با است


اگر در آب و هوای سردتری زندگی می‌کنید، احتمالاً از چراغ‌های غیرقابل اعتماد در فضای باز خسته شده‌اید که گرم شدن و روشن شدن آن‌ها زمان زیادی طول می‌کشد. آخرین چیزی که هر کسی در هوای زیر صفر می‌خواهد این است که در یک گاراژ سرد یا بیرون خانه گیر کرده و منتظر شروع چراغ‌های شما باشد. برای هر کسی که در گذشته با این مشکل مواجه شده است - لازم نیست اینطور باشد! برخلاف روش‌های سنتی روشنایی انواع  لامپ LED  در هوای سرد نیز کارکرد خود را دارند زیرا برای روشن شدن نیازی به گرما ندارند. در عوض، LED ها با استفاده از الکتریسیته نور تولید می کنند، که آنها را به راه حل ترجیحی برای محیط های سرد و بیرون تبدیل می کند.

این دوام به این معنی است که انواع  لامپ LED  نسبت به جایگزین‌های سنتی از نظر انرژی کارآمدتر و ایمن‌تر برای محیط‌زیست هستند، که برای کسانی از ما که از ردپای محیطی خود آگاه هستند بسیار عالی است. چه در مورد نحوه عملکرد لامپ های LED کنجکاو باشید و چه در حال تغییر چراغ های فضای باز خود هستید، این پست وبلاگ برای شما مناسب است.

در این مقاله به موارد زیر خواهم پرداخت:

چرا LED ها در هوای سرد خیلی خوب کار می کنند؟
دلایلی که چرا لامپ های LED ممکن است در هوای سرد سوسو بزنند
چرا باید لامپ های LED را به جای لامپ های CFL انتخاب کنید
دمای عملکرد چراغ های LED
آیا لامپ های LED برای فریزر مناسب هستند یا خیر
برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید…

انواع لامپ LED و دمای سرد


به گفته مرکز تحقیقات روشنایی، هوای سرد عملکرد لامپ های LED را افزایش می دهد. در واقع، آنها استدلال می کنند که «هر چه محیط خنک تر باشد. خروجی یک LED بالاتر خواهد بود." اما چرا این گونه است؟ ال ای دی ها نیمه هادی هستند، به این معنی که مواد آنها عایق یا رسانا نیستند. الکتریسیته باعث می شود الکترون های آزاد در یک جزء دارای بار منفی به سوراخ های یک جزء دارای بار مثبت عبور کنند. همانطور که این اتفاق می افتد، نور ساطع می شود. گرما به این فرآیند آسیب می رساند و باعث جهش در رفتار لامپ می شود. در دماهای بالا، ولتاژ رو به جلو و خروجی لومن یک لامپ LED کاهش می یابد که باعث کاهش طول عمر لامپ می شود.

این بدان معنی است که مدیریت حرارتی LED ها ضروری است. امروزه اکثر لامپ های ال ای دی سینک حرارتی دارند. هیت سینک ها گرمای اضافی را از دیود جذب می کنند و مسیری را برای پراکندگی آن به منبع بیرونی ایجاد می کنند. هیت سینک های خوب طراحی شده می توانند دمای اتصال داخلی لامپ را 10 تا 30 درجه سانتی گراد (50 تا 86 درجه فارنهایت) کاهش دهند. در هوای سرد، نیازی به هیت سینک نیست زیرا دمای بیرونی دیودها را خنک نگه می‌دارد و به خوبی کار می‌کند. تا زمانی که اتصالات نور LED در فضای باز از آب محافظت می شود، دمای سرد در واقع عمر LED را افزایش می دهد.

آیا انواع لامپ LED در هوای سرد سوسو می زنند؟


همانطور که قبلاً اشاره کردم، عملکرد LED ها تحت تأثیر هوای سرد قرار نمی گیرد. اگر تصمیم گرفته اید چراغ های LED را در خارج از خانه یا ملک خود نصب کنید، نباید دلیلی برای نگرانی در مورد سوسو زدن در ماه های سردتر داشته باشید. با این حال، من می دانم که گاهی اوقات ممکن است چیزهای غیرممکن اتفاق بیفتد. اگر متوجه شده اید که چراغ های LED شما در هنگام کاهش دما سوسو می زنند، احتمالاً به این دلیل است که بخشی از اجزای داخلی لامپ یخ زده است.

این حالت در قطعات ارزان‌تر رایج است، زیرا مواد مقاوم در برابر دما می‌توانند گران باشند. تولیدکنندگان ال ای دی های ارزان قیمت با استفاده از جایگزین هایی که در برابر آب و هوا مقاوم نیستند، هزینه ها را کاهش می دهند. توصیه من این است که پول بیشتری روی چراغ های LED با کیفیت بالا که از مواد خوب ساخته شده اند سرمایه گذاری کنید. این چراغ ها تضمین شده است که در ماه های سرد زمستان روشن و پایدار می مانند. به همین دلیل است که LED ها در آب و هوای سرد، چراغ های سیلاب، چراغ های خیابانی و چراغ های تزئینی عالی می سازند.

آیا استفاده از لامپ های CFL در سرما بی خطر است؟


اگر به دنبال چراغ هایی برای استفاده در آب و هوای سرد هستید، انواع لامپ LED یکی از گزینه ها هستند. اما CFL ها چطور؟ CFL ها (چراغ های فلورسنت فشرده) به دلیل طول عمر طولانی و مقرون به صرفه بودن، ممکن است گزینه مطلوبی به نظر برسند. اما متاسفانه CFL ها در هوای سرد عملکرد خوبی ندارند. در CFL ها، الکتریسیته از یک الکترود مثبت، از طریق یک لوله حاوی گاز آرگون و بخار جیوه، به یک الکترود منفی جریان می یابد. هنگامی که الکترون ها با اتم های جیوه تماس پیدا می کنند، شروع به تولید پرتوهای فرابنفش (UV) می کنند که برای چشم انسان نامرئی است. این پرتوهای فرابنفش سپس به یک پوشش فلورسنت در قسمت داخلی لوله برخورد می کنند که آنها را به نور مرئی تبدیل می کند.

برای شروع این فرآیند، اکثر CFLها به دمای خارجی بین -10 درجه سانتیگراد و 60 درجه سانتیگراد (14 درجه فارنهایت و 140 درجه فارنهایت) نیاز دارند. این بدان معناست که چراغ‌های CFL وقتی در معرض آب و هوای کمتر از -10 درجه سانتیگراد (14 درجه فارنهایت) قرار می‌گیرند، به سادگی روشن نمی‌شوند، که یک سقوط آشکار است.

CFL ها همچنین اگر خیلی سریع گرم و سرد شوند می توانند خطرناک باشند، زیرا فشار زیادی به لامپ شیشه ای وارد می کند و ممکن است باعث خرد شدن آن شود. این موضوع  به دلیل بخار جیوه در داخل لامپ خطرناک است که نیاز به دفع دقیق دارد. اگرچه این یک اتفاق نادر است، اما واضح است که CFL ها نه یک گزینه مطمئن یا مطمئن برای روشنایی در فضای باز در محیط های سرد هستند.

محدوده دمای عملیاتی لامپ LED چقدر است؟


دمای دقیق عملکرد یک لامپ LED از لامپ به لامپ دیگر متفاوت است. با این حال، به عنوان یک قانون کلی، اکثر چراغ های LED بین -30 درجه سانتیگراد تا 60 درجه سانتیگراد (22- درجه فارنهایت و 140 درجه فارنهایت) کار می کنند. این بدان معناست که LED ها برای طیف وسیعی از کاربردها مناسب هستند، زیرا می توانند به راحتی در آب و هوای گرم و سرد زنده بمانند. علاوه بر این، به طور گسترده پذیرفته شده است که دمای مطلوب برای یک لامپ LED 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) است. به طور معمول، این دمایی است که برای محاسبه طول عمر لامپ L70 استفاده می شود. بنابراین نور با L70 50000 قبل از نیاز به تعویض 50000 ساعت در دمای 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) دوام می آورد.

شایان ذکر است که بین دمای محل اتصال یک لامپ و دمای محیط تفاوت وجود دارد. دمای محل اتصال به عناصر داخلی لامپ اشاره دارد. دمای محیط، در حالی که به دمای محیط خارجی اشاره دارد. حتی با هیت سینک، دمای محل اتصال یک لامپ معمولاً بسیار گرمتر از دمای محیط است. بنابراین در حالی که دمای محیط ممکن است به طور متوسط ​​​​13 درجه سانتیگراد (55 درجه فارنهایت) باشد، دمای محل اتصال می تواند 33 درجه سانتیگراد (91 درجه فارنهایت) باشد. تحقیقات انجام شده توسط مرکز تحقیقات روشنایی نشان داد که دمای 25 درجه سانتیگراد برای محل اتصال یک لامپ LED به جای دمای مطلوب محیط است. این امر نشان می دهد که در حالی که چراغ های LED در آب و هوای گرم و سرد کار می کنند، اگر دمای محل اتصال از 25 درجه سانتیگراد فراتر رود، خروجی نور کاهش می یابد.

آیا لامپ LED در فریزر و یخچال نیز کار می کند؟

ال ای دی ها سرد بودن را دوست دارند و این باعث می شود که برای استفاده در یخچال فریزر مناسب باشند. در واقع، اکثر یخچال فریزرهای مدرن موجود در بازار اکنون از چراغ های LED استفاده می کنند. دو فایده اصلی برای این وجود دارد.

اولا، LED ها مقدار کمی گرما تولید می کنند. با چراغ های غیر LED، اگر درب فریزر خود را برای مدت طولانی باز بگذارید، نور شروع به گرم شدن می کند. سپس فریزر شما باید سخت کار کند تا فریزر دوباره خنک شود. با چراغ های LED، این مشکل نیست. اساساً، با استفاده از چراغ‌های غیر LED، کار بیشتری برای فریزر خود ایجاد می‌کنید.

ثانیا، و به دنبال آخرین نقطه، یخچال فریزرهایی با چراغ های LED در نتیجه کارکردن ارزان تر است. MiracleLED ادعا می کند که جایگزینی لامپ های 40 تا 60 واتی با جایگزین 3 واتی LED می تواند 55 دلار در سال صرفه جویی کند، زیرا هزینه کارکرد آن تنها 0.36 دلار در سال است.

کلمات پایانی
همانطور که می بینید مورد استفاده از لامپ های LED در محیط های سرد قوی است. به دلیل کمبود گرمای مورد نیاز، چراغ های LED راه حلی مطمئن و بادوام هستند که باید برای خانه و اموال خود، چه در یخچال، فریزر یا گاراژ خود در نظر بگیرید! اما به یاد داشته باشید، قبل از خرید یک لامپ LED، همیشه دمای عملکرد خاص آن را بررسی کنید، زیرا این میزان از لامپ به لامپ متفاوت است.


نظرات کاربران
ارسال نظر