لطفا کمی صبر کنید ...
چگونه لامپ های نواری LED را با باتری روشن کنیم؟

چگونه لامپ های نواری LED را با باتری روشن کنیم؟

لامپ های نواری ال ای دی به سرعت به یکی از محبوب ترین راه ها برای افزودن نور منحصر به فرد به خانه تبدیل می شوند. آن‌ها به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر هستند که تقریباً در هر مکانی قرار گیرند، یک مزیت واقعی است. می‌توانید به کابینت‌های آشپزخانه‌تان نورپردازی کنید، تلویزیون‌تان را نور پس‌زمینه کنید یا به پوشش اطراف اتاق نورپردازی جذاب اضافه کنید. اما این انعطاف پذیری با یک چیز محدود می شود - منبع تغذیه. اگر سیم زشتی در عرض چند متر تا یک پریز برق در کف زمین باشد، داشتن نورپردازی LED زیبا در رنگ های مختلف خ



لامپ های نواری ال ای دی به سرعت به یکی از محبوب ترین راه ها برای افزودن نور منحصر به فرد به خانه تبدیل می شوند. آن‌ها به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر هستند که تقریباً در هر مکانی قرار گیرند، یک مزیت واقعی است. می‌توانید به کابینت‌های آشپزخانه‌تان نورپردازی کنید، تلویزیون‌تان را نور پس‌زمینه کنید یا به پوشش اطراف اتاق نورپردازی جذاب اضافه کنید. اما این انعطاف پذیری با یک چیز محدود می شود - منبع تغذیه. اگر سیم زشتی در عرض چند متر تا یک پریز برق در کف زمین باشد، داشتن نورپردازی LED زیبا در رنگ های مختلف خوب نیست. به طور معمول، شما سعی می‌کنید سیم‌کشی را بپوشانید تا پنهان بماند، اما اگر غیرممکن بود یا کار زیاد بود، چه؟

آیا می توانید به جای پریز برق نوارهای LED خود را با باتری تغذیه کنید؟

چراغ های LED نواری را می توان با باتری تغذیه کرد، اما احتمالاً باید آنها را دوباره سیم کشی کنید. مهمترین چیز تطبیق ولتاژ نوار است - ولتاژ بیش از حد به نوار آسیب می رساند. خیلی کم است، و کار نخواهد کرد. یک نوار 3 متری در صورت اتصال به 8 باتری قلمی حدود 20 ساعت دوام می آورد.

چیزهای زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، بنابراین بیایید به کاوش در آن بپردازیم:

اینکه آیا می‌توانید نوارهای LED را به باتری تبدیل کنید
آنچه باید برای شارژ باتری در نظر بگیرید
نوارهای باتری تا چه مدت کار می کنند
نحوه اتصال نوار به باتری

آیا می توانید نوارهای LED را به باتری تبدیل کنید؟

بله، اتصال چراغ نوار LED به باتری به جای تغذیه با دوشاخه امکان پذیر است. باتری فقط یک منبع انرژی ذخیره شده است و در تئوری می توانید باتری را به هر چیزی که نیاز به برق دارد وصل کنید، مشروط بر اینکه ولتاژ کافی داشته باشد. اگر می‌خواهید یک نوار را با باتری تغذیه کنید، باید چند نکته را در نظر بگیرید. مهم ترین آنها نحوه اتصال باتری به نوار LED است - آنها معمولاً برای دوشاخه برق طراحی می شوند (و با آن ارسال می شوند). سپس باید اندازه باتری را نیز در نظر بگیرید. منظور من هم اندازه فیزیکی و هم قدرت است.

اندازه فیزیکی مهم نیست مگر اینکه بخواهید از باتری استفاده کنید. بنابراین نوار LED جایی خواهد بود که فضای زیادی وجود ندارد. یک چراغ نوار LED فقط چند میلی متر عرض دارد، اما بسته باتری احتمالاً به طور قابل توجهی عریض تر است. شما باید مطمئن شوید که جایی امن دارید که بسته باتری شما در آن قرار بگیرد و پنهان بماند. اما رتبه‌بندی واقعی باتری یک مسئله بزرگ‌تر است – بنابراین اجازه دهید اکنون با جزئیات بیشتر به آن بپردازیم.

باتری مورد نیاز برای تغذیه نوارهای LED چیست؟

دو عنصر اصلی برای تعیین نیاز باتری برای نوارهای LED شما وجود دارد. بیایید ابتدا کمی ساده تر را از سر راه برداریم، و آن ولتاژ است.

ولتاژ
چراغ های نوار LED معمولاً برای 12 ولت یا 24 ولت رتبه بندی می شوند. در منبع تغذیه چراغ های نواری، یک ترانسفورماتور کوچک وجود دارد که برق شبکه را تا ولتاژ مورد نیاز کاهش می دهد. هنگام انتخاب باتری برای چراغ های نواری خود، باید ولتاژ نوار را مطابقت دهید. بنابراین، اگر یک نوار 12 ولت را تغذیه می کنید، به 12 ولت باتری نیاز دارید و برای یک نوار 24 ولت، به 24 ولت باتری نیاز دارید. اگر نوار نور خود را ضعیف کنید، ممکن است کار کند، اما احتمالاً آنطور که باید روشن نخواهد بود. با این حال، اگر شما بر آن غلبه کنید و ولتاژ زیادی ارائه دهید، به آن آسیب می‌رسانید و ممکن است به یک خطر تبدیل شود. بنابراین بهترین گزینه همیشه مطابقت با ولتاژ است.

باتری‌های سلولی سکه‌ای برای لامپ نوار LED مناسب نیستند زیرا به سختی به هم متصل می‌شوند. با این حال، می توانید به راحتی یک جعبه باتری بخرید که برای باتری های AA یا AAA طراحی شده است، و اتصال حداکثر 8 باتری را برای تولید 12 ولت آسان می کند. یک باتری 9 ولتی را می توان به تنهایی برای یک نوار 12 ولتی استفاده کرد، اما روشنایی مورد نظرتان را نخواهید داشت. از بین تمام گزینه های باتری برای نوار LED 12 ولت، بهترین گزینه خرید باتری لیتیومی (معمولاً به شکل پاور بانک) است که دارای ولتاژ 12 ولت است. برخی از آنها حتی می توانند ولتاژ متغیری را برای انتخاب ولتاژ مناسب برای مدار شما فراهم کنند. در واقع، تلاش برای سیم کشی یک نوار 24 ولتی به باتری ها دشوارتر است. باز هم می‌توانید سلول سکه‌ای را رد کنید، و همچنین می‌توانید باتری‌های 9 ولتی را رد کنید - سیم‌کشی دو با هم برای 18 ولت بسیار کم است و اضافه کردن باتری سوم خطرناک خواهد بود.

پاوربانک های لیتیومی معمولاً بسته هستند و برای استفاده با کابل های پلاگین طراحی شده اند. بنابراین باید به جای آن یک باتری 12 ولتی بخرید که انتهای سیم در معرض آن قرار دارد، یا می توانید دو جعبه باتری طراحی شده برای 8 باتری AA یا AAA بخرید و آنها را به صورت سری به هم وصل کنید. اما پس از آن شما با مشکلات لجستیکی شارژ نگه داشتن 16 باتری مواجه خواهید شد - اکثر شارژرهای باتری قابل شارژ حداکثر ظرفیت 8 باتری در هر زمان را دارند، بنابراین به دو عدد از آنها نیاز دارید. به طور خلاصه - اگر می خواهید یک نوار LED را با باتری تغذیه کنید، اگر به نوارهای 12 ولت پایبند باشید، زمان بسیار آسان تری خواهید داشت.

هنگام صحبت در مورد ولتاژ باید به یک نکته توجه کنید - قبلاً چراغ های نواری با باتری وجود دارد که می توانید خریداری کنید. ممکن است فکر کنید اینها می توانند از کار اضافی شما صرفه جویی کنند زیرا برای کار با باتری ها آماده هستند. با این حال، اکثر آنها توسط 3 یا 4 باتری قلمی تغذیه می شوند که حداکثر ولتاژ 4.5 یا 6 ولت را ارائه می دهند. بنابراین، نباید انتظار داشته باشید که این چراغ های نواری واقعاً روشن باشند. با این حال، چراغ‌های نوار LED به دلایلی 12 ولت هستند - آنها به این قدرت نیاز دارند تا به طور مؤثر در روشنایی مناسب کار کنند. نوارهای ارزان‌تر که با تعداد انگشت شماری باتری AA تغذیه می‌شوند، به خوبی نمی‌توانند، بنابراین انتظارات خود را کاهش دهید.

وات

هنگامی که ولتاژ نوار مورد استفاده خود را تعیین کردید، سپس باید وات را تعیین کنید. این اطلاعات حیاتی برای محاسبه مدت زمان ماندگاری یک نوار LED از باتری شما است. اگر فقط یک نوار را سیم کشی می کنید، این کار آسان است - بسته بندی نوار (یا توضیحات محصول آنلاین) توان کل را به شما می گوید. اما همه چراغ های نوار LED یکسان نیستند. بنابراین، در حالی که همیشه توصیه می‌شود که همان چراغ‌های نواری را به هم وصل کنید، می‌توانید برخی از آن‌ها را که کل وات را به شما می‌گوید و برخی را که میزان وات هر فوت یا متر را به شما می‌گویند متصل کنید. در این صورت، باید کمی ریاضی سریع انجام دهید تا همه چیز را با هم جمع کنید. اگر یک نوار میزان وات در هر فوت یا متر را به شما می گوید، آن رقم را در طول آن قسمت از نوار ضرب کنید و آن را به کل وات نوار دیگر خود اضافه کنید. هنگامی که وات کل را به دست آوردید، آماده محاسبه مدت زمانی هستید که باتری می تواند آن را تامین کند.

نوارهای ال ای دی با باتری چقدر می توانند کار کنند؟

با کل وات نوار، اکنون باید بدانید که باتری های شما چند وات-ساعت انرژی می توانند تامین کنند. متأسفانه، عمر باتری همیشه به صورت میلی آمپر ساعت ارائه می شود، بنابراین ابتدا باید مقداری تبدیل انجام دهید. فرمول نسبتاً ساده است - میلی آمپر ساعت را در کل ولتاژ ضرب کنید و بر 1000 تقسیم کنید تا وات-ساعت به شما ارائه شود. بنابراین، فرض کنید از یک پاوربانک 12000 میلی آمپر ساعتی با ولتاژ 12 ولت استفاده می کنید:

12000 x 12 = 144000
144000 / 1000 = 144 وات ساعت.
سپس به سادگی وات-ساعت را بر مجموع وات چراغ های نواری خود تقسیم کنید، و تعداد ساعت هایی را که برای آن روشن می شود، دریافت خواهید کرد. بنابراین، اگر یک نوار LED کوتاه 12 واتی دارید، آن پاوربانک 12000 میلی آمپر ساعتی آن را به مدت 12 ساعت تغذیه می کند (144 وات ساعت تقسیم بر 12 وات = 12 ساعت).

همانطور که می توانید بگویید، زمان زیادی برای جدا کردن باتری و شارژ مجدد آن زیاد نیست، به خصوص اگر چندین چراغ نواری متصل به هم را تغذیه کنید. اما اگر می‌توانید یک پاوربانک با ظرفیت بالا تهیه کنید، و یک نوار کوتاه‌تر را تغذیه می‌کنید، به علاوه آن‌ها را دائماً روشن نمی‌گذارید، شاید ارزشش را داشته باشد.

چگونه چراغ های نوار LED را به بسته باتری وصل کنیم؟

اگر باتری و نوار مناسب بخرید یا به چند لوازم جانبی اضافی برای اتصال همه چیز به یکدیگر نیاز دارید، اتصال چراغ های نوار LED به باتری بسیار آسان است. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک چراغ نواری با پریز برق DC با دوشاخه جداگانه خریداری کنید. و سپس، یک جعبه باتری یا یک پاور بانکی بخرید که اتصال DC را ارائه می دهد. هیچ سیم کشی مجددی در این مورد وجود ندارد - شما فقط آن را وصل کنید و کار می کند. اگر چراغ‌های نواری انتخابی شما گیرنده DC داخلی ندارند، یا سیم‌های باز، کانکتور بدون لحیم یا پدهای مسی در معرض دید دارند. سپس جعبه باتری یا لیتیوم شما، اگر خروجی DC نداشته باشد، احتمالا سیم‌های باز خواهد داشت. اتصال آنها فقط به معنای خرید یک کانکتور مناسب است. برای سیم های باز در هر دو طرف، از یک رابط ولتاژ پایین مانند این استفاده کنید. اگر باتری شما دارای خروجی DC است، سیم های باز نوار LED خود را به یک آداپتور زن مانند این وصل کنید.

اگر نوار LED شما فقط دارای پدهای مسی در معرض دید است، فقط به یک اتصال دهنده نیاز دارید. در صورت اتصال به اتصال باتری DC از چیزی شبیه این آداپتور 2 پین یا اگر منبع باتری شما سیم باز است از یکی از این کانکتورها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کانکتوری که خریداری می کنید به همان اندازه پین ​​دارد که نوار شما دارای پدهای مسی است.

کلمات پایانی
به طور کلی، اتصال یک نوار LED به بسته باتری بسیار دشوار نیست. با این حال، شما باید وسایل اضافی زیادی بخرید - باتری، شارژر باتری و تمام کانکتورهایی که برای سیم کشی آن نیاز دارید. برای زمانی که از باتری خود می گیرید، احتمالاً ارزش آن را ندارد، به خصوص اگر قصد دارید چراغ های نواری خود را بیش از چند ساعت روشن بگذارید. زمان زیادی را صرف جدا کردن باتری می‌کنید تا هر چند روز یکبار آن را شارژ کنید. در حالت ایده آل، پایبندی به برق اصلی قابل اعتمادتر و آسان تر است، بنابراین همیشه سعی کنید قبل از استفاده از باتری، راه حلی پیدا کنید.

 


نظرات کاربران
  • متین منصوری 8/5/2023 12:40:13 AM
    با سلام و عرض ادب . ممنون میشم اگه یک فیلم هم در رابطه با این موضوع تهیه کرده و به مردم ارائه دهید با تشکر .
ارسال نظر