لطفا کمی صبر کنید ...
 لامپ ال ای دی از چه موادی تشکیل شده است؟

 لامپ ال ای دی از چه موادی تشکیل شده است؟

هر زمان که در مورد مزایا و معایب انواع لامپ ال ای دی صحبت می کنم، اغلب به اجزای مختلف داخل و هدف آنها می پردازم. زیرا هر جزء در چراغ LED نقش خود را ایفا می کند تا آنها را از نظر انرژی کارآمد، طولانی مدت و ایمن کند. همه آنها نقش مهمی در تبدیل فناوری LED به آینده روشنایی خانه دارند. و در حالی که من راهنماهای زیادی در مورد مزایای نورپردازی  لامپ ال ای دی در مقایسه با فناوری قدیمی‌تر نوشته‌ام، جزئیات کاملی از قطعات مورد استفاده در LED انجام نداده‌ام. پس بیایید این کار را اکنون انجام دهیم. علاوه بر ت



هر زمان که در مورد مزایا و معایب انواع لامپ ال ای دی صحبت می کنم، اغلب به اجزای مختلف داخل و هدف آنها می پردازم. زیرا هر جزء در چراغ LED نقش خود را ایفا می کند تا آنها را از نظر انرژی کارآمد، طولانی مدت و ایمن کند. همه آنها نقش مهمی در تبدیل فناوری LED به آینده روشنایی خانه دارند. و در حالی که من راهنماهای زیادی در مورد مزایای نورپردازی  لامپ ال ای دی در مقایسه با فناوری قدیمی‌تر نوشته‌ام، جزئیات کاملی از قطعات مورد استفاده در LED انجام نداده‌ام. پس بیایید این کار را اکنون انجام دهیم. علاوه بر تراشه LED که نور را تولید می کند، انواع لامپ ال ای دی از یک پوشش لامپ تشکیل شده اند که به عنوان یک لنز عمل می کند. یک هیت سینک برای خارج کردن گرما از دیودها؛ مدار با درایور برای کنترل جریان؛ مسکن، برای محافظت از مدار؛ و پایه ای برای اتصال لامپ به وسایل.

در این مقاله، بیایید بررسی کنیم:

اجزای مورد استفاده در LED ها با کمی جزئیات بیشتر
آیا دیودهای RGB دارای اجزای مختلف هستند یا خیر
پوشش های لامپ ال ای دی از چه ساخته شده اند
چه اجزایی در LED ها استفاده می شود؟

اجزا داخلی انواع  لامپ ال ای دی 

اجزای انواع  لامپ ال ای دی خیلی پیچیده نیستند، اما هوشمندانه هستند و در مقایسه با فناوری‌های قدیمی‌تر مانند لامپ‌های رشته‌ای، مزایای زیادی دارند. بیایید با خود دیود ساطع کننده نور واقعی شروع کنیم. این بخشی از لامپ است که نور را تولید می کند و از نیمه هادی هایی تشکیل شده است که هنگام عبور جریان از خود نور ساطع می کنند. یک لامپ بسته به طراحی ممکن است یک دیود یا چند دیود داشته باشد، اما همه آن‌ها کار یکسانی را انجام می‌دهند که وقتی توسط جریان تغذیه می‌شود، نور را روشن می‌کنند. جریان باید ثابت بماند. قدرت زیاد و دیود آسیب می بیند. خیلی کم است، و نور به درستی کار نمی کند، به طور بالقوه چشمک می زند، که می تواند بسیار تحریک کننده باشد. به همین دلیل است که لامپ ها دارای مداری با قطعه ای به نام درایور LED هستند.

این درایور LED از خازن هایی برای تنظیم جریان برق تشکیل شده است. آنها جریان AC را به جریان DC ولتاژ پایینی که دیود به آن نیاز دارد تبدیل می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که منبع تغذیه ثابتی به لامپ اضافه نمی‌شود. مادربرد فقط کار درایور را انجام نمی دهد - همچنین به لامپ می گوید که چه زمانی روشن و خاموش شود و اگر لامپ شما روی مدار کم نور باشد، روشنایی دیودها را تنظیم می کند. آن مدار توسط محفظه محافظت می شود. این بخش میانی لامپ است، بین پایه لامپ و پوشش لامپ. این محفظه معمولاً با روکش آلومینیومی است و یک صفحه فلزی به عنوان هیت سینک عمل می کند. این یک بخش حیاتی است زیرا کمک می کند تا گرما را از دیود دور کند.

بدون یک هیت سینک خوب، دیودهای شما خیلی سریعتر می سوزند. جریان از طریق پایه به لامپ منتقل می شود. لامپ‌های ال‌ای‌دی دارای طیف گسترده‌ای از پایه‌های لامپ برای جا دادن وسایل مختلف هستند، بنابراین فقط کافی است برای یافتن لامپ مورد نیاز خود، از اطراف خرید کنید. آنها معمولاً از آلومینیوم ساخته می شوند زیرا یک ماده سبک وزن و رسانا است. در نهایت، پوشش لامپ را دارید که به عنوان یک لنز عمل می کند. نور دیودها را جذب می کند و سپس آن را به همان اندازه ساطع می کند، به همین دلیل است که لامپ شما مانند یک نور بسیار بزرگتر از چند دیود کوچک روشن به نظر می رسد.

آیا دیودهای RGB اجزای متفاوتی دارند؟

چراغ های تغییر رنگ کمی متفاوت هستند زیرا برای تولید نور رنگی به نیمه هادی های خاصی نیاز دارید. این لامپ ها می توانند حدود 16 میلیون سایه رنگ ایجاد کنند، اما آنها این کار را فقط با تعداد انگشت شماری از اجزاء انجام می دهند، درست مانند رنگ آمیزی نور برای ایجاد سایه انتخابی. احتمالاً با نام اختصاری RGB مواجه شده اید که مخفف عبارت «قرمز، سبز، آبی» است و ترکیبی از اینها هر رنگی را که می خواهید به شما می دهد. بنابراین دیودهای RGB دارای اجزای مختلفی هستند زیرا نیمه هادی ها با استفاده از مواد مختلف برای تولید آن رنگ ها ساخته می شوند.

هنگامی که جریان با شدت های مختلف از آنها عبور می کند، ترکیب رنگی را که می خواهید دریافت می کنید. آلومینیوم گالیوم ایندیم فسفید (AlGaAs) رنگ های قرمز، نارنجی و زرد با روشنایی بالا ایجاد می کند. فسفید گالیوم (GaP) تمایل دارد که "G" RGB شما باشد - سایه های زرد و سبز ایجاد می کند. ایندیم گالیوم نیترید (InGaN) برای ایجاد برخی رنگ های سبز اما عمدتاً آبی و رنگ های فرابنفش استفاده می شود. در برخی از ال ای دی ها، آرسنید گالیم آلومینیوم برای رنگ های قرمز و مادون قرمز نیز استفاده می شود.

پوشش لامپ ال ای دی از چه چیزی ساخته شده است؟

پوشش لامپ ال ای دی بسیار بیشتر از این است که به عنوان یک مانع برای محافظت از اجزای ظریف داخل آن عمل کند. با این حال، این نقش مهمی است که ایفا می کند. اول، بیایید به مطالب مربوطه بپردازیم. با LED های زیاد، پوشش پلاستیکی بادوام خواهد بود. با این حال، اگر یک لامپ ال‌ای‌دی شفاف بخرید، ممکن است هنوز از شیشه ساخته شده باشد – ال‌ای‌دی‌های شفاف بسیار در مورد سبک هستند و پوشش شیشه‌ای در آن نقش دارد. برخی دیگر از رزین اپوکسی بسیار سخت استفاده می کنند. با این حال، به طور کلی، احتمال شکستن مواد بسیار کمتر از لامپ های قدیمی است.

هر ماده ای که باشد، پوشش می تواند شفاف یا مات باشد. هنگامی که مات می شود، پوشش نیز به عنوان یک پخش کننده عمل می کند. این بدان معنی است که نور تولید شده توسط دیودها را در جهات مختلف شکست می دهد، بنابراین به جای دیدن یک نقطه کوچک یا چندین نقطه نور در داخل پوشش، فقط یک نور ثابت و مساوی دریافت می کنید. نکته آخری که باید به آن اشاره کرد، رنگ جلد است. معمولاً سفید ساده است، اما پوشش‌های لامپ ال‌ای‌دی را می‌توان در سایه‌های متفاوتی رنگ کرد. در اکثر لامپ های خانگی رایج نیست، اما LED ها کاربردهای زیادی دارند. بله، شما می توانید با دیودهای RGB درون یک پوشش سفید به همان جلوه دست پیدا کنید، اما این به معنای پرداخت هزینه اضافی برای نورپردازی RGB است و باید هر بار رنگ مورد نظر خود را تنظیم کنید. اگر لامپ نیاز خاصی به یک رنگ بودن دارد، استفاده از یک پوشش رنگی با یک دیود سفید ساده در داخل آن ارزان‌تر و راحت‌تر است. حتی می توانید یک پوشش لامپ را خودتان رنگ کنید.

کلمات پایانی
این مقاله یک تفکیک کامل از اجزای یک لامپ ال ای دی، موادی که از آنها ساخته شده‌اند و چرایی اهمیت همه آنها است. شما همیشه باید انواع  لامپ ال ای دی خود را از یک برند معتبر خریداری کنید زیرا کاهش هزینه های برخی از این قطعات داخلی بسیار آسان است. درایورهای LED ارزان قیمت در تنظیم جریان کارآمد نیستند، بنابراین دیودها می توانند سریعتر بسوزند. در عین حال، هیت سینک های ارزان قیمت گرمای کافی را جذب نمی کنند. اگر می‌توانید از خرید از چین خودداری کنید، زیرا اغلب تولید در آنجا غیرقانونی است، و در حالی که قیمت‌ها بسیار جذاب هستند، ممکن است یک لامپ مطمئن برای استفاده نداشته باشید. پرداخت کمی اضافی برای لامپ ساخته شده با قطعات باکیفیت تضمین می کند که می توانید از مزایای کامل عمر طولانی LED ها لذت ببرید.


نظرات کاربران
ارسال نظر