لطفا کمی صبر کنید ...
آیا گیاهان نور لامپ ال ای دی را دوست دارند؟

آیا گیاهان نور لامپ ال ای دی را دوست دارند؟

اگر به جانوران علاقه دارید و دوست دارید از آنها مراقبت کنید، در اینجا یک ایده برای شما وجود دارد: آنها را در داخل خانه پرورش دهید! چه بخواهید غذای خود را پرورش دهید یا یک منظره دلپذیر با گل های رز، گل های مروارید و بگونیا بسازید، رشد در محیط های بسته به شما کنترل بیشتری بر نتایج خود می دهد. به اصطلاح می‌توانید «نقش یک مراقب را بازی کنید» و دقیقاً عناصر مؤثر بر گیاهانتان را مدیریت کنید. آب، باد، نور، کودها، آفات... همه اینها به جای آب و هوای تصادفی تحت کنترل شما خواهند بود. و وقتی نوبت به نور می

اگر به جانوران علاقه دارید و دوست دارید از آنها مراقبت کنید، در اینجا یک ایده برای شما وجود دارد: آنها را در داخل خانه پرورش دهید! چه بخواهید غذای خود را پرورش دهید یا یک منظره دلپذیر با گل های رز، گل های مروارید و بگونیا بسازید، رشد در محیط های بسته به شما کنترل بیشتری بر نتایج خود می دهد. به اصطلاح می‌توانید «نقش یک مراقب را بازی کنید» و دقیقاً عناصر مؤثر بر گیاهانتان را مدیریت کنید. آب، باد، نور، کودها، آفات... همه اینها به جای آب و هوای تصادفی تحت کنترل شما خواهند بود. و وقتی نوبت به نور می رسد، نمی توانید بهتر از لامپ ال ای دی را پیدا کنید.

گیاهان عاشق نوری هستند که LED ها منتشر می کنند. این به این دلیل است که LED ها می توانند طول موج نور بهینه را برای فاز فعلی زندگی خود فراهم کنند. زمانی که گیاهان در حال رویش هستند از رنگ آبی استفاده کنید و زمانی که گیاهان در حال باردهی هستند از رنگ قرمز استفاده کنید. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا… در این مقاله، یاد خواهید گرفت:

چگونه لامپ ال ای دی به گیاهان شما کمک می کند تا مانند ساقه لوبیا در داستان های فرزندان شما رشد کنند
جایی که می توان از LED استفاده کرد و در کجا نمی توان از آن استفاده کرد
انواع ال ای دی و تاثیر آنها بر گیاهان شما
پس بیایید شروع کنیم. 

آیا انواع لامپ ال ای دی از رشد گیاه پشتیبانی می کنند؟


گیاهان برای فتوسنتز به نور نیاز دارند. بدون نور کافی، رشد آنها متوقف می شود. با این حال، گیاهان «آفتاب‌گیران انتخابی» نیستند. آنها می توانند نور خود را از هر منبعی، نه فقط از نور خورشید، تا زمانی که تعادل کامل طول موج ها را بدست آورند، دریافت کنند. باز هم سوال این است که آیا انواع لامپ ال ای دی از رشد گیاه پشتیبانی می کنند؟ یا برای پرورش گیاهان خوب و سالم خیلی ضعیف هستند؟

طبق مطالعه ای که توسط ناسا پشتیبانی می شود، چراغ های LED بهترین گزینه برای گیاهان هستند. آنها نه تنها از نظر مصرف انرژی "مصرف" هستند، بلکه نسبتاً ارزان هستند. این موضوع به خاطر عمر طولانی آنهاست. اما نکته مهم در مورد لامپ های ال ای دی، توانایی تابش یک طول موج خاص است. شما اساساً می توانید یک "رژیم غذایی" از طول موج های بهینه برای گیاهان خود ایجاد کنید.

نکته جالب دیگر: این مطالعه نشان می‌دهد که چراغ‌های LED قرمز و آبی نسبت به نورهای LED سفید از نظر انرژی کارآمدتر هستند. این به فضانوردان این امکان را می دهد که در حین شناور شدن در فضا، کاهو بیشتری بخورند.

این اطلاعات زمانی که تصمیم به پرورش گیاهان خود دارید برای شما مفید خواهد بود. تصور کنید صبح از خواب بیدار می شوید، با تنبلی به سمت باغچه سرپوشیده خود قدم می زنید و یک فنجان قهوه داغ در دست دارید و می بینید که گیاهانتان بزرگتر و زیباتر از گیاهانی هستند که همسایگانتان می رویند. این مانند یک ورزشکار المپیکی است که یک متخصص تغذیه، یک مربی و یک ماساژور را در کنار خود دارد تا یک معلم یوگا که تماماً در مورد سبک زندگی «طبیعی» است. هر دو، در حقیقت، طبیعی هستند، اما فرد از دانش علمی برای درک کامل پتانسیل خود استفاده می کند. و به زودی، یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید به گیاهان خود جهش رشدی مانند بلوغ بدهید... فقط با انتخاب نوع نور مناسب.

آیا لامپ ال ای دی می تواند به رشد گیاهان آکواریومی کمک کند؟

قبل از اینکه به شما یاد بدهم چگونه می توانید گیاهان خود را مانند استروئیدها رشد دهید، اجازه دهید در مورد گیاهان آکواریومی صحبت کنیم. گیاهان زیر آب به اندازه گیاهان زمینی به نور نیاز دارند. آنها برای جذب دی اکسید کربنی که ماهی ها از آن بازدم می کنند به آن نیاز دارند. اما نور زیاد می تواند باعث رشد جلبک شود که باعث کاهش نفوذ نور می شود. بنابراین بله، نور LED می تواند به رشد گیاهان آکواریوم کمک کند. به شرطی که میزان نور مناسب را پیدا کنید. فواید زیاد است. لامپ های LED تا عمق 24 اینچی در آب نفوذ می کنند. بعلاوه، اجرا کردن آنها دوباره ارزان است. و مزیت دیگر این است که آب از نورهای رنگی جلوه زیبایی به خود می گیرد. نور در طول حرکت آب شکسته می شود، مانند الماس بر روی فلس های ماهی می درخشد و محیطی را برای گیاهان رقصنده فراهم می کند. اگر آکواریوم دارید، نمی توانید با LED ها اشتباه کنید زیرا گیاهان سالم تر و آکواریوم جذاب تری خواهید داشت.

چه نوع نور لامپ ال ای دی به رشد گیاهان کمک می کند؟

این چیزی است که شما می خواهید یاد بگیرید… اینجا جایی است که نور لامپ ال ای دی واقعا می درخشد. شما می توانید بر روی طول موج نوری که مناسب گیاهان شما است، منطقه بندی کنید و همچنین تا حدودی نحوه رشد گیاهان خود را کنترل کنید. در اینجا یک مثال آورده شده است: از زمانی که یک گیاه از دانه خود جوانه می زند تا زمانی که گل می دهد، گیاهان از فتوسنتز برای جمع آوری منابع مورد نیاز برای تولید مثل (عملکرد گل ها و میوه ها) استفاده می کنند. این مرحله از زندگی آنها مرحله رویشی نامیده می شود.

نشان داده شده است که نور آبی برای این بخش از رشد آنها مفید است. در زیر درخشش سرد آبی، گیاهانی دیده می‌شوند که برگ‌های سرسبزی رشد می‌کنند که به سرعت رشد می‌کنند. مزیت دیگر: نور آبی آنها را فشرده می کند و فضای مورد نیاز برای باغ سبزیجات را ذخیره می کند. اکنون، برای مرحله گلدهی، نور قرمز برای بهبود رشد تولیدمثلی نشان داده شده است. نه تنها باعث افزایش عملکرد گوجه فرنگی از آزمایش شد، بلکه باعث افزایش محتوای ویتامین C در آنها شد! شما بازده بیشتر و محصولات سالم تری نیز دریافت می کنید.

نور نارنجی رشد پیوندها را تسریع می کند. نور سبز باعث رشد، کاهش غلظت نیترات و تاثیر مثبت بر غلظت ویتامین C می شود. چراغ های LED واقعاً دنیای باغبانی داخلی را تسخیر کرده اند. یکی از محصولاتی که باغبانی در داخل خانه ترجیح داده می شود، گیاه ماری جوانا است. این همه به صورت قانونی انجام می شود، توجه داشته باشید. دلیل رشد آنها در داخل خانه نه برای پنهان کاری بلکه کنترل است.

ماری جوانا به دلیل محتوای کانابینوئیدهای مختلف در گل های آن بر وضعیت ذهنی ما تأثیر می گذارد. THC چیزی است که باعث سنگسار شما می شود، در حالی که CBD در کاهش تشنج، از جمله مزایای دیگر، دیده شده است. چراغ های ال ای دی به این پرورش دهندگان توانایی کنترل محتوای کانابینوئید را می دهد و به پرورش دهندگان کنترل بر نوع عملکردی که می خواهند تولید کنند را می دهد. خوب، بازگشت به روشنایی لامپ ال ای دی …

آیا نور لامپ ال ای دی سفید روی گیاهان تأثیری دارد؟

بله. در حالی که مشخص شدن طول موج های نور مزایای خود را دارد، دانشمندان دریافته اند که بهترین نتایج از ترکیب رنگ های مختلف نور حاصل می شود. دو ترکیب از آنچه در مطالعاتم خوانده ام متمایز است. آبی + قرمز و نعنایی سفید + قرمز وجود دارد. همانطور که در مطالعه ناسا که در بالا به اشتراک گذاشتم دیدید، به نظر می رسد آبی+قرمز به دلیل بهره وری در انرژی مصرفی، انتخاب اصلی آنها باشد. اما این مطالعه نشان داد که هر دو ترکیب تأثیر یکسانی بر رشد گیاهچه دارند. هر دو نشان داده شد که رشد گیاهان را افزایش داده اند. بنابراین به شما نشان می دهد که چراغ های LED سفید روی گیاهان تأثیر می گذارد. اما به خاطر داشته باشید که آنها با قرمز جفت می شوند تا به همان جلوه آبی + قرمز دست پیدا کنند.

کدام نور معمولی یا لامپ ال ای دی برای رشد گیاه بهتر است؟

وقتی می گویم چراغ های معمولی، منظورم نور خورشید یا نور رشته ای است. بنابراین، چگونه لامپ ال ای دی در برابر آنها قرار می گیرد؟ بیایید با لامپ های رشته ای شروع کنیم. لامپ های رشته ای شباهت زیادی به نور خورشید دارند به این معنا که کل طیف طول موج ها را ارائه می دهند. در حالی که مانند نور خورشید چیز خوبی به نظر می رسد، لامپ های رشته ای نیز مقادیر کمی از اشعه ماوراء بنفش-B (UVB) تولید می کنند.

UVB می تواند به غشای سلولی گیاهان آسیب برساند. ال ای دی ها UVB را منتشر نمی کنند (مگر اینکه به طور خاص برای این منظور ساخته شده باشند). دلایل دیگری که باعث می شود شما با LED بهتر عمل کنید، تدارکات اجرای آنها است. لامپ های رشته ای HOT کار می کنند. و اگر آنها را برای مدت طولانی اجرا کنید، به یک سیستم خنک کننده برای جلوگیری از سوختن چیزها نیاز خواهید داشت. به علاوه، شما همچنین مبلغ زیادی را در قبض آب و برق خود جمع آوری می کنید. بنابراین حتی اگر در این کار تازه کار هستید و سیستم «وصل کن و رها کن» را ترجیح می‌دهید، لامپ‌های رشته‌ای راه خوبی نیستند.

علاوه بر هزینه راه اندازی یک سیستم رشته ای (و خنک کردن آن)، این عیب نیز وجود دارد که نمی توانید به طور انتخابی به گیاهان خود نور مورد نیاز خود را در مرحله فعلی زندگی خود «تغذیه کنید». این عدم کنترل برای من محدود کننده است. تمام هدف یک باغ سرپوشیده کنترل عناصری است که گیاهان شما در معرض آنها قرار دارند.

کلمات پایانی
امیدوارم تمام این اطلاعات شما را متقاعد کند که قدمی در جهت ساختن یک باغ سرپوشیده بردارید. شما می توانید واقعاً کنترل چرخه زندگی گیاهان خود را در دست بگیرید. اگر می خواهید غذای خود را پرورش دهید، با کمک چراغ های LED آبی، قرمز و سفید، محصول سالم تر و بیشتری خواهید داشت. اگر می خواهید خانه خود را زیبا کنید، یک باغ سرپوشیده یک عنصر تازه و طبیعی را به ارمغان می آورد. و چراغ های LED سفید به شما این امکان را می دهد که این کار را انجام دهید. آنها همچنین برای گیاهان زیر آب کار می کنند. برای علاقه مندان به ماهی، می توانید آکواریوم خود را با نورپردازی رنگی به سطح بالاتری ببرید.

در نهایت، آنها ارزان ترین گزینه برای رشد در فضای داخلی هستند. شما به یک سیستم خنک کننده عظیم نیاز ندارید که لامپ های رشته ای به آن نیاز دارند و نه به مقدار زیادی برقی که لامپ های رشته ای مصرف می کنند. قصد دارید چه چیزی را در خانه خود رشد دهید؟ من با گوجه فرنگی و خیار شروع کردم زیرا می خواستم غذای خودم را پرورش دهم. آیا می خواهید در مورد نحوه ساخت یک باغ داخلی بیشتر بدانید؟ در زیر به من اطلاع دهید خوشحال می شوم تمام دانش خود را با شما به اشتراک بگذارم.


نظرات کاربران
ارسال نظر