لطفا کمی صبر کنید ...
انواع لامپ ادیسونی، مزایا و معایب

انواع لامپ ادیسونی، مزایا و معایب

همه می دانند که اگر به نور نیاز دارید و برق دارید فقط به یک لامپ و یک برقکار برای نصب آن نیاز دارید. شما پس از کشف الکتریسیته به دنیا آمدید و ممکن است برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد. اگر یک لامپ دارید، می‌دانید که برای دیدن نوری که در منطقه شما غرق شده است، باید یک کلید را فشار دهید. قبل از قرن نوزدهم  اینطور نبود، افراد از نفت و هیزم برای روشنایی استفاده می کردند. پدر روشنایی جهان یک دانشمند آمریکایی به نام توماس ادیسون است. او برای اختراع اولین لامپ تجاری اعتبار دارد. به افتخار نام او، لامپ

انواع لامپ ادیسونی، مزایا و معایب


لامپ های ادیسون، لامپ‌های مدرن و بازتولیدکننده‌ای هستند که به اولین لامپ ساخته شده توسط توماس ادیسون در سال 1879 بازمی‌گردند: یک کره خلاء شیشه‌ای که به شما اجازه می‌دهد تا رشته‌های داخل آن را ببینید. شما پس از کشف الکتریسیته به دنیا آمدید و ممکن است برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد. اگر یک لامپ دارید، می‌دانید که برای دیدن نوری که در منطقه شما غرق شده است، باید یک کلید را فشار دهید. قبل از قرن نوزدهم  اینطور نبود، افراد از نفت و هیزم برای روشنایی استفاده می کردند. پدر روشنایی جهان یک دانشمند آمریکایی به نام توماس ادیسون است. او برای اختراع اولین لامپ تجاری اعتبار دارد. به افتخار نام او، لامپ به نام او نامگذاری شد. لامپ های ادیسونی، لامپ‌های مدرن و بازتولیدکننده‌ای هستند که به اولین لامپ ساخته شده توسط توماس ادیسون در سال 1879 بازمی‌گردند: یک کره خلاء شیشه‌ای که به شما اجازه می‌دهد تا رشته‌های داخل آن را ببینید. 

لامپ ادیسونی چگونه اختراع شد


آزمایش و اختراع


در اوایل سال 1800، الکساندر ولتا در آزمایشی یک درخشش در سیم مسی هنگام اتصال بین دو پایانه باتری مشاهده کرد. درخشش نور تولید کرد و برای این مشکل که انسان به نور نیاز دارد، امید به راه حلی بود. دو سال بعد، هامفری دیوی با یک الکترود زغال چوب آزمایش کرد و هنگامی که به برق باتری متصل شد، میله کربن می درخشید. و رشته پلاتین درخشنده بودند اما چالش این بود که پس از چند ساعت سوختند. در سال 1879 توماس ادیسون درخشان شدن با رشته کربن را آزمایش کرد که نتیجه بهتر و عمر طولانی تری داشت. با این حال، در سال 1904 است که رشته تنگستن تولید شد، فلزی با بالاترین نقطه ذوب شناخته شده قبل از سوختن عمر طولانی داشت. برای افزایش طول عمر، فیلامنت در شیشه شفاف با گازهای خنثی یا خلاء قرار می گرفت، این کار برای محدود کردن اکسیژن بود که سوخت را تسریع می کرد.

امروزه لامپ ادیسونی با رشته تنگستن ساخته شده است که درخشش زرد و گرمی به آن می دهد. راه حلی برای تاریکی پیدا شده بود. یک لامپ رشته ای از همان فناوری استفاده می کند که میلیون ها اگر نگوییم میلیاردها تولید و استفاده شده است. از آن زمان، پیشرفت‌های متعددی صورت گرفته است که باعث شده است نور لامپ طولانی‌تر، روشن‌تر و ارزان‌تر خرید شود. فناوری های دیگری در زمینه روشنایی الکتریکی کشف شده است که شامل لامپ های فلورسنت فشرده و LED می شود. اگرچه لامپ‌های ال‌ای‌دی به دلیل مصرف کم انرژی آن‌ها به لامپ های محبوب تبدیل شده‌اند، اما نمی‌توان لامپ قدیمی ادیسون را کنار گذاشت. از خانه ها، دفاتر تجاری، کارخانه ها و ماشین هایی مانند اتومبیل، نور توسط لامپ ادسون تامین می شود.

 

مزایای استفاده از لامپ ادیسونی


آنها شیک هستند و درخششی زرد می دهند که حس زیبایی دارد و باعث دیده شدن می شود

آنها گرما تولید می کنند بنابراین در مناطقی که محیط سرد است و نیاز به گرم شدن دارند کارآمد هستند.
آنها کم نور هستند - روشنایی را کاهش می دهند
به دست آوردن آنها ارزان است.
آنها می توانند با ولتاژ پایین به عنوان مثال 12 ولت کار کنند. آنها برای استفاده از برق DC یا AC در دسترس هستند.

برای فضا و وسایل مناسب، شکل تزئینی و ظاهر یکپارچه با سیستم یک لامپ ادیسونی تطابق ایده آل دارد. لامپ شفاف و نمایش رشته‌ های درون آن، انتخاب مناسبی برای وسایل روشنایی است که در آن لامپ قابل مشاهده است (بدون سایه) و فضایی گرم و قدیمی مورد نظر است. و در حالی که لامپ‌های ادیسونی بهترین وسایل را تکمیل می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که این نوع لامپ‌ها را فقط می‌توان در این وسایل استفاده کرد – لامپ‌های مدرن و جدید را نیز می‌توان با یک لامپ به سبک ادیسونی به خوبی برجسته کرد. .

معایب استفاده از لامپ ادیسونی


لامپ ادیسونی شکننده هستند، رشته به راحتی در هنگام افتادن می شکند.
آنها در مقایسه با سایر اختراعات بازده انرژی پایینی دارند.
طول عمر آنها در مقایسه با سایر برندها پایین است.


کاربردهای لامپ ادیسونی


روشنایی منازل مسکونی.
نورپردازی ساختمان های تجاری
روشنایی صنعتی
روشنایی خیابان و استادیوم
چراغ های اتومبیل

 

انواع لامپ ادیسونی


با توجه به محبوبیت اخیر لامپ های ادیسونی، اکنون تعداد زیادی لامپ به سبک ادیسون در بازار وجود دارد. بنابراین، کدام یک برای فضای شما مناسب است؟ در اینجا چند گزینه برای انتخاب وجود دارد.


سبک کلاسیک


وقتی به یک لامپ ادیسونی فکر می کنید، احتمالاً سبک کلاسیک همان لامپی است که به آن فکر می کنید. برای وسایل قفس یا سایر وسایل لامپی عالی است. این لامپ ها به طور سنتی رشته ای هستند و دوستدار محیط زیست ترین گزینه روشنایی نیستند. و در حالی که آنها یک درخشش محیطی ایجاد می کنند که شبیه هیچ چیز دیگری نیست، گرمای زیادی نیز تولید می کنند و می توانند کاملاً شکننده باشند.

فرانکلین


فرانکلین یکی دیگر از کپی های ادیسون است که در بین دکوراتورهای خانه انتخابی محبوبی است. فرانکلین بزرگتر از لامپ کلاسیک، دارای فیلامنت کربنی بسیار دقیق و قابل مشاهده است که در فضاهای مختلف، از سنتی تا صنعتی، به خوبی کار می کند. باز هم، لامپ رشته ای برای بهره وری انرژی یا محیط زیست بهترین نیستند، اما وقتی صحبت از محیط به میان می آید، عالی هستند.

لامپ های LED ادیسونی


لامپ‌های رشته‌ای ادیسون با وجود تمام مزایای درخشان و شیک ، متأسفانه دوستدار محیط‌زیست‌ترین لامپ‌های موجود نیستند. خوشبختانه، لامپ های LED ادیسون اکنون در اشکال و سبک های مختلف موجود هستند. این لامپ‌ها دقیقاً مانند مدل‌های رشته‌ای به فضای دوران قدیمی می‌رسند، اما اغلب روشن‌تر هستند و برای محیط زیست بسیار بهتر هستند.

لامپ های LED ادیسون در اشکال و اندازه های بسیار متنوعی موجود هستند. به عنوان مثال، GE Vintage Warm Candle Globe Light یک لامپ ادیسونی 7 اینچی به سبک کره ای است که درخشش چشمگیر و درخشانی با انرژی LED ارائه می دهد که هم در فضاهای قدیمی و هم در فضاهای امروزی به خوبی کار می کند.

یکی دیگر از لامپ‌های LED به سبک ادیسونی، چراغ‌های رشته‌ای LED ضدآب Brighttech Ambience Pro است. این چراغ‌های ادیسون رشته‌ای ایمن برای محیط‌های بیرونی مانند پاسیو یا عرشه ایده‌آل است، حال و هوای فضای باز را برای محیط ایجاد می کنند



نتیجه


با بیش از یک قرن استفاده، لامپ ادیسونی منسوخ نشده است، مگر اینکه لامپ دیگری وجود داشته باشد که از هر نظر عملکرد بهتری نسبت به لامپ قدیمی داشته باشد. همانطور که توسط ادیسون، پدر روشنایی الکتریکی کشف شد، جهان بهتر از آن چیزی است که بود. اگر می‌خواهید یکی از آن‌ها را خریداری کنید، در مورد رتبه‌بندی‌ها: AC یا DC، وات، نوع پیچ یا پین، ولتاژ ورودی و محیط عملیاتی مطمئن شوید. چیزی در مورد نور و خلق و خوی شما وجود دارد، لامپ ادیسون را روشن کنید و هورمون احساس خوب روحیه شما را تغییر می دهد.


نظرات کاربران
ارسال نظر